    From: "eManitou" <e-manitou@_gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Budowa wieloletnia
    Date: Wed, 26 Aug 2009 10:28:58 +0200

    Witam,
    mam działeczkę rekreacyjną na ktorej planuje postawić sobie domek
    rekreacyjny w technologii tradycyjnej. Ponieważ nie dysponuje odpowiednimi
    środkami, w kredyty nie chce sie pakować a parcia na szkło wielkiego nie mam
    wymysliłem sobie, że rozłożę budowę na dość długi okres czasu (4-5lat) i
    będę ja realizował małymi etapami. W sieci niewiele można doczytać o takich
    przypadkach. Może ktoś prowadził w podobny sposób inwestycje i podzieli się
    doświadczeniami. Interesuja mnie wszelkie niuanse tak prowadzonej
    inwestycji. Z tego co wiem pozwolenie na budowę jest ważne 3 lata w takim
    okresie musze rozpocząć budowę oraz, że budowy nie mogę przerwać na dłużej
    niż 3 lata.
    Tu rodzą się pytania:
    - Co oznacza dokałdnie "rozpoczęcie budowy" ? Czy trzeba wykonać np stan
    zerowy aby budowa została uznana za rozpoczętą czy wystarczy samo zgłoszenie
    rozpoczęcia robót ?
    - Co oznacza termin "przerwanie robót na 3 lata" ? Czy to oznacza, że moge
    przerwać budowę np na 2,5 roku po czym wykonać jakiś kolejny drobny etap
    (zakończony wpisem do dziennika budowy) i ten 3-letni okres biegnie od nowa
    ?
    - Co z kierownikiem budowy. Czy w okresach przerw w budowie musze cały czas
    mieć "zatrudnionego" tego samego kierownika budowy i czy ewentualnie po np
    2,5 rocznej przerwie mogę wyznaczyć kogos innego do tej roli?

    Z technicznych aspektów:
    Czy moge budowe podzielić na etapy i czy nie ma tu jakichś pułapek:
    - stan zerowy,
    - wybudowanie ścian (czy mozna pozostawić "dom" bez dachu np na zimę czy
    raczej tego unikać)
    - wybudowanie dachu i doprowadzenie do stanu surowego otwartego
    - stan surowy zamknięty
    - wykończenie

    Za wszelkie inne uwagi będę wdzięczny.