  • 21. Data: 2012-07-18 20:30:11
    Temat: Re: CWU bez cyrkulacji
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 18.07.2012 20:19, symantecghost pisze:

    > Też mi się te rurki podobają.
    > Tylko jak zrobić cyrkulację skoro w lokalu jest licznik...
    > (lokal usługowy w bloku a nie dom)
    > Pozdrawiam.

    za chwilę zapewne się dowiemy coś jeszcze ciekawego, więc dopytam żeby
    była jasność...
    Jak jest podgrzewana ciepła woda?
    gdzie ten licznik jest? w sensie instalacji a nie lokalizacji typu "w
    piwnicy"
    Czy masz dwa osobne liczniki na ciepłą i na zimną wodę?

    powiedz rzesz coś więcej bo obecnie to wygląda na trolowanie.
    Opisz jak jest wykonana instalacja.

  • 22. Data: 2012-07-18 20:40:49
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

    > Jeżeli nie, zastanów się nad małym bojlerem w ostatnim punkcie poboru
    > zamiast podgrzewacza przepływowego

    Pomysł z bojlerem w zasadzie jest do przyjęcia ;)
    Jedyna wada, że zasili jeden punkt.
    Można tylko policzyć koszta aby nasze rozważania były bogatsze.

    Kompletuję zestaw według własnego pomysłu.
    Część rzeczy kupiona, całość wyniesie ok 60zł.
    Czyli jak coś nie wypali - strata niewielka.
    ;)
    Pozdrawiam.

  • 23. Data: 2012-07-18 20:55:11
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

    > powiedz rzesz coś więcej bo obecnie to wygląda na trolowanie.
    > Opisz jak jest wykonana instalacja.

    Myślę jednak, że wszystkie niezbędne informacje podałem w pierwszym poście.
    Zastrzegłem, że NIE MOŻNA ZROBIĆ CYRKULACJI!

    Instalacja taka to nie Genetyka. Ile jest możliwości? Niewiele.
    Są dwa liczniki na wejściu z pionu.

    I nie wyzywaj mnie od troli bo nie piszę setny raz na oklepany temat.
    Takiego problemu (czyt. pomysłu) nikt tu nie poruszał.

    Pozdrawiam.

  • 24. Data: 2012-07-18 21:52:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:

> [...]
    > wymaganiach na temat współpracy z baterią termostatyczną.
    >
    > Podaj inne wymagania to zaproponuję inne rozwiązanie, ale każde
    > rozwiązanie ma jakieś wady i zalety, aby cokolwiek doradzić musisz
    > być bardziej precyzyjny w określeniu swoich wymagań.
    >
    > Np. Można zainstalować malutkie boilery przy każdym punkcie poboru
    > wody (takie 10-20l) takie rozwiązanie też widziałem. Najpierw leci
    > ciepła woda z tego boilera i trafia tam zimna z rury. Gdy w rurze
    > jest już ciepła to jakiś zawór z termostatem, "przełącza" kran na
    > wodę z rury, a w boilerze zimna woda się powoli ogrzewa.

    a po czorta ma przelączać? :)

    jak idzie ciepła to bojler sie napełnia ciepłą i jest ciepły

  • 25. Data: 2012-07-19 11:24:23
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Też mi się te rurki podobają.
    > Tylko jak zrobić cyrkulację skoro w lokalu jest licznik...

    ej... utrudniasz...

    A. zawsze da się zrobić cyrkulację
    kwestia tylko ceny, komplikacji i determinacji...

    w Twoim przypadku, gdy kryterium jest natychmiastowa dostępność ciepłej wody
    dodaj 3 rurkę powrotu,
    zakończ ją w pobliżu licznika,
    gdzieś "na trasie" wstaw mały ogrzewacz pojemnościowy
    i cyrkuluj wodę przez niego...

    będziesz od licznika do kranu miał zawsze ciepłą wodę

    jeśli ilość zimnej wodzie w instalacji przed licznikiem
    też jest problemem, ustal ile jest tej wody
    i możesz ją też puścić przez jakiś ogrzewacz...

    B. jak masz dużą moc od energetyki, to możesz zamontować pod zlewem
    przepływowy ogrzewacz, który będzie pracować tylko do czasu aż przyjdzie
    ciepła woda z pionu
    to chyba jest najprostsze do wykonania i najbardziej eleganckie...

    B1. j.w. ale z ogrzewaczem gazowym...

    C. możesz owinąć całą rurę z CWU kablem grzejnym....

    D. (skoro koszty bez znaczenia...) możesz zbudować nową instalację CWU,
    robiąca dokładnie to, co chcesz...

  • 26. Data: 2012-07-20 00:16:11
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 17 Jul 2012 13:51:11 +0200, symantecghost
    <s...@g...pl> wrote:

    >Domyślam się, że co po niektórzy się uśmieją.
    >Ale co mi doradzisz jak w lokalu użytkowym muszę mieć wodę ciepłą
    >natychmiast a nie czekać aż zleję całe wiadro.
    >Koszta tu się nie liczą, bo jest już jedno urządzenie lejące wodę kilka
    >godzin dziennie. Po prostu jest to jakiś koszt uzyskania przychodu.

    zaloz w miejscu poboru maly ogrzewacz akumulacyjny - tzw. bojler,
    ktory bedzie pelnil funkcje bufora. Zanim doleci ciepla to do
    zbiornika wleje sie pare litrow (zalezy od dlugosci twojej rury)
    chlodniejszej wody, ale bojler to jakos zbuforuje i z kranu poleje sie
    ciepla. Kwestia temperatur.

    W sumie, jak czesto bylaby otwierana ciepla woda, to bojler wcale nie
    musialby byc podlczony do pradu, bo ty nie wlewasz zimnej wody, tylko
    przez chwile wlewasz troche chlodniejsza lub chlodna. Wiec bojler
    napelniany bylby ciepla woda!

    Ktos taki sposob wykorzystywal, gdy jego piec gazowy "falowal"
    temperatura wody, ktora podgrzewal (niestabilnosc) i chyba mu to
    dzialalo.

    --
    ThinkXtra

  • 27. Data: 2012-07-20 14:58:11
    Od: symantecghost <s...@g...pl>

    > Ktos taki sposob wykorzystywal, gdy jego piec gazowy "falowal"
    > temperatura wody, ktora podgrzewal (niestabilnosc) i chyba mu to
    > dzialalo.

    To niezły pomysł i na pewno działa w praktyce.
    Myślę, że tamten ktoś zastosował to do gazowego podgrzewacza
    przepływowego (porażka jeszcze większa niż przepływowy elektryczny)

    W moim przypadku są dwa minusy tego rozwiązania
    - zasili jeden punkt
    - potrzeba stworzenia miejsca na bojler.

    Pozdrawiam.

  • 28. Data: 2012-07-23 00:39:04
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    symantecghost wrote:

> [...]
    >
    > W moim przypadku są dwa minusy tego rozwiązania
    > - zasili jeden punkt
    > - potrzeba stworzenia miejsca na bojler.

    no ale boiler nie musi mieć 100l, może wystarczy 10l

    jeffrey