  • 51. Data: 2015-03-31 14:14:00
    Temat: Re: Ceny zbiorniki?1w CWU
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-31 o 12:32, Uzytkownik pisze:
    (...)

    Dzięki za podsumowanie. Chylę czoła przed Twoją wiedzą.

    --
    MN

  • 52. Data: 2015-03-31 14:25:04
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 31 marca 2015 12:38:40 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    potrafią spawać taki materiały. Bo raczej w Viessmanie tych wędzarni nie spawasz.
    latach samoróba z nierdzewki cieknie. Grupowicz Adam Sz. tez coś wcześniej pisał że
    jego zasobnik przeciekał i musiał coś z wymiennikiem kombinować.

    > Ale ja nie twierdzę, że ich nie ma tylko stwierdziłem, że trudno znaleźć
    > dobrego spawacza, który ma pojęcie o obróbce stali nierdzewnych, na co
    > kogutek od razu na mnie najechał i zaczął ubliżać od tłuka i niemoty.

    Nie myl ubliżania z pisaniem prawdy.

  • 53. Data: 2015-03-31 15:10:59
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-03-30 o 18:39, abn140 pisze:
    > Winne bylo nieumiejetne spawanie. W spawach widoczne czarne punkty, zgorzel
    > zamknieta jakby...
    > Kto chce kupowac spawany to niech najpierw zobaczy fabryczny wysokiej klasy,
    > bedzie miec porownanie jak to mniej wiecej winno wygladac...
    Przy czym "fabryczny" też może być spawany ręcznie, tylko zastosowano
    np. lepsze materiały i lepszego spawacza. W przemyśle masz pierdyliardy
    metrów rur spawanych ręcznie. Kilka razy dziennie potrafi przez to
    lecieć na etapie mycia kwas na przemian z sodą i jakoś wytrzymuje.

    Maciek

  • 54. Data: 2015-03-31 15:14:39
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 marca 2015 11:57:40 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > latach samoróba z nierdzewki cieknie. Grupowicz Adam Sz. tez coś wcześniej pisał
    > że jego zasobnik przeciekał i musiał coś z wymiennikiem kombinować.

    U mnie to akurat sie rozciekly wezownice - przypuszczalnie od zlego transportu
    zbiornika (lezal, zamiast stac). Ale u mnie to byl ogolnie cyrk z tym
    zbiornikiem bo kupilem nowy, nieuzywany z wyprzedazy po jakiejs niemieckiej
    hurtowni instalacyjnej - BEKO 300l z dwoma wezownicami emaliowany za cos
    kolo 1k pln (albo 1,5k? nie pamietam). Okazja byla, szybko sie trzeba bylo
    decydowac to wzialem i ~60km podjechalem swoim samochodem, zapakowalem do
    bagaznika i przywiozlem. Nie wiadomo tez jak ten facet to z niemiec
    transportowal :-) I przypuszczalnie te wezownice (pewnie miedziane?) w
    czasie transportu w srodku lataly tam i nazot i sie material zmeczyl i
    puscil po 4-5 latach :) Sam zbiornik jednak jest nadal caly czas szczelny
    i nie przecieka :-) Tylko go musze ladowac zewnetrznym wymiennikiem z
    dodatkowa pompa (z mosieznym gwintem). Dziala ale to takie rozwiazanie
    tymczasowe (ktore pewnie 10-15 lat przetrwa znajac zycie :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 55. Data: 2015-03-31 17:11:06
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 31 marca 2015 15:27:23 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > metrów rur spawanych ręcznie. Kilka razy dziennie potrafi przez to
    > lecieć na etapie mycia kwas na przemian z sodą i jakoś wytrzymuje.

    Przy produkcji seryjnej używają stali nierdzewnych. Dolar oszczędności na kilogramie
    da spore roczne oszczędności jak produkują 100 tysięcy zbiorników rocznie. Łatwo to
    sprawdzić jak magnes się przylepia to nierdzewka. Taki nierdzewny zbiornik pracujący
    w łagodnych warunkach, przede wszystkim temperatura poniże4j 70 stopni, ma szansę nie
    korodować przez kilkadziesiąt lat bez pierdolenia się z polerowaniem spawów od
    środka. Jeśli ktoś robiłby dla siebie taki zbiornik to jak wyda na materiał
    kilkadziesiąt złotych więcej to będzie miał go ze stali kwasoodpornej. Poprawnie
    pospawany zbiornik z kwasówki bez pierdolenia się z czyszczeniem spawów od środka
    będzie miał żywotność większą niż czas życia jego właściciela. Jeśli przymuł bagienny
    użytkownik był w stanie znaleźć firmę która potrafi spawać stale kwasoodporne to
    argument że nie ma spawaczy nie istnieje.

  • 56. Data: 2015-03-31 18:03:18
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 31-03-15 o 14:14, Marcin N pisze:
    > W dniu 2015-03-31 o 12:32, Uzytkownik pisze:
    > (...)
    >

    > Dzięki za podsumowanie. Chylę czoła przed Twoją wiedzą.

    I dlatego kupiłem już trzeci używany Viessmanna z nierdzewki.
    Amen

  • 57. Data: 2015-04-01 23:09:01
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-03-31 o 07:54, Uzytkownik pisze:

    > Nierdzewka, zwłaszcza kwasoodporna jest bardzo trudna do obróbki, ze
    > względu na swoją twardość. Narzędzia ze stali węglowych po prostu nie
    > dają rady. Nawet wykonane ze stali HSS szybko się tępią i palą. Używa
    > się narzędzi ze stali kobaltowych z węglików spiekanych oraz diamentu i
    > borazonu.

    Daj spokój. Jak ktoś nie ma pojęcia o obróbce, to ze wszystkim ma problem.
    Specjalność narzędzi do stali kwasoodpornej (bo nierdzewka, to się
    normalnie obrabia)
    polega głównie na geometrii a nie rodzaju materiału narzędzia. Reszta to
    dobór parametrów i tak samo dobrze obrabia się zwykłym HSS czy
    węglikiem. (wielkoseryjnie dochodzi wydajności).

  • 58. Data: 2015-04-01 23:49:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-04-01 o 23:09, cef pisze:

> [...]
    > to dobór parametrów i tak samo dobrze obrabia się zwykłym HSS czy
    > węglikiem. (wielkoseryjnie dochodzi wydajności).

    Geometria "swoją drogą". Oczywiście jeżeli ktoś planuje wykonanie
    jednostkowe wywiercenia kilku otworów to i wiertło HSS da radę i się
    jakoś zmęczy tę robotę. Ale jak tych otworów ma być więcej to tylko
    wiertła kobaltowe lub z węglików spiekanych.
    Poza tym dobór narzędzi do obróbki stali nierdzewnych to nie tylko
    kwestia twardości tejże stali, ale także kwestia składu stopowego i
    chemicznego tych narzędzi, który powoduje, że stal kwasoodporna w
    kontakcie z takimi narzędziami przestaje być odporna na korozję w
    miejscach, które miały kontakt z tymi narzędziami.
    Ponadto narzędzia, które użyto do obróbki stali węglowych pokryte są
    opiłkami stali węglowej. Te opiłki wbijają się powierzchnie obrabiane ze
    stali nierdzewnej/kwasoodpornej i jeżeli nie zostaną usunięte np.
    poprzez trawienie to powodują, że ta stal nierdzewna/kwasoodporna
    zacznie korodować.
    Podobnie jest też z narzędziami ze stali węglowych. Analogicznie,
    odłamki tych narzędzi wbijają się w powierzchnię stali
    nierdzewnej/kwasoodpornej i zapoczątkowują proces korozji stali
    nierdzewnej/kwasoodpornej.

  • 59. Data: 2015-04-01 23:54:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-04-01 o 23:49, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > odłamki tych narzędzi wbijają się w powierzchnię stali
    > nierdzewnej/kwasoodpornej i zapoczątkowują proces korozji stali

    P.S.
    Należy także pamiętać, że w wielu przypadkach nie mamy wpływu na
    geometrię narzędzia.
    Jak sobie wyobrażasz np. zmienić geometrię ząbków pilnika czy freza?
    Oczywiście można kupić narzędzia o innej-odpowiedniej geometrii, ale są
    to właśnie narzedzia dedykowane do danych gatunków stali. Poza
    odpowiednią geometrią posiadają także odpowiedni skład stopowy i takie
    narzędzia już są kilkakrotnie droższe.

  • 60. Data: 2015-04-01 23:55:25
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 1 kwietnia 2015 23:49:47 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > odłamki tych narzędzi wbijają się w powierzchnię stali
    > nierdzewnej/kwasoodpornej i zapoczątkowują proces korozji stali

    Który ekspert na cnc info to pisał? Wbijający się opiłek z noża w gilotynie albo
    wiertła. Ubaw po pachy.