  • 11. Data: 2009-06-19 14:50:42
    Temat: Re: Ciśnienie wody w mieszkaniu
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Mikolaj Rydzewski wrote:

    > Wlasnie o to sie pytam - jaka pompe i gdzie najlepiej zainstalowac.

    Pozwolisz, ze zacytuje: "Co mozna zrobic aby je zwiekszyc?"

    Wieza cisnien, albo jej odwrotnosc, czyli obnizony brodzik to tez
    podpowiedzi :-)
    A pompa - hydrofor moglby sie sprawdzic. Podaj moze jakies zdjecia tego
    "ujecia". Bo stwierdzenie "zrodelko" moz emiec wiele znaczen.

    Pozdro

    Maseł

  • 12. Data: 2009-06-20 13:49:38
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Jeśli już, to hydrofor, a nie pompę.
    Podejrzewam, że rury zarosły osadami i są niezbyt drożne (pytanie gdzie
    zarosły: w całym bloku, czy tylko w mieszkaniu).
    Przy ciśnieniu statycznym 1,4 at woda powinna lecieć ładnie, a piszesz o 4
    l/min a to strasznie mało. Ja mam 30 l/min.
    Jacek

  • 13. Data: 2009-06-20 13:59:21
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł M." <w...@p...zamien> napisał w wiadomości

    Praktycznie ciśnienie wody na wejściu do mieszkania powinno wynosić 6
    atmosfer (przeliczcie sobie na inne systemy) i nie przekraczać tej
    wartości... W wielu budynkach są montowane reduktory ciśnienia -
    zabezpieczają one przed nadmiernym ciśnieniem i stabilizują je, dzięki czemu
    można regulować inne urządzenia np przepływowe piece gazowe...