  • 1. Data: 2013-12-19 19:36:03
    Temat: Co Niemcy dają na dachy swoich stodół
    Od: quent <x...@x...com>

    http://youtu.be/s8jzFqFdXBM
    W końcu to nagrałem... te budy ledwo stoją. Na filmie tego nie ma ale
    tam gdzieś głębiej są też takie całe z desek z prześwitami na pięść ale
    całe dachy w panelach ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 2. Data: 2013-12-19 21:41:22
    Temat: Re: Co Niemcy dają na dachy swoich stodół
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2013-12-19 19:36, quent pisze:
    > http://youtu.be/s8jzFqFdXBM
    > W końcu to nagrałem... te budy ledwo stoją. Na filmie tego nie ma ale
    > tam gdzieś głębiej są też takie całe z desek z prześwitami na pięść ale
    > całe dachy w panelach ;-)

    Ponoć już nie dofinansowują, ale do niedawna były spore dotacje, ponadto
    chyba przez 20 lat gwarantowany odbiór nadwyżki po stałych cenach. Stąd
    takie ilości na dachach.

    W Austrii jest podobnie, w niektórych rejonach nowe budynki muszą mieć
    ogniwa.
    A ja w swojej gminie pytałem się, to owszem, mogę sobie zrobić co chce,
    ale ostatnie dotacje były kilka lat temu i tylko do remontowanych
    budynków, nowe nie zasługują.

  • 3. Data: 2013-12-19 21:53:35
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]
    > W końcu to nagrałem... te budy ledwo stoją. Na filmie tego nie ma ale
    > tam gdzieś głębiej są też takie całe z desek z prześwitami na pięść ale

    To się ponoć opłaca. Rozmawiałem z gościem, który siedzi w takich
    rzeczach i ma dobre kontakty w Tauronie. Z tym, że działa na większą
    skalę - serwisuje duże farmy fotowoltaiczne w Czechach. Mówi, że opłaca
    się postawić dom, a obok mini farmę z fotowoltaiką. Wszystko wziąć na
    kredyt, a raty spłacać z odsprzedaży energii do sieci. U nas to jeszcze
    jest w powijakach, bo rynek chyba nie został w pełni uwolniony, ale
    szykuje się chyba od nowego roku zmiana przepisów i zakłady energetyczne
    będą musiały odebrać nadwyżkowy prąd od każdego "producenta". Co
    śmieszniejsze, ten prąd będzie ponoć płacony po wyższych taryfach, niż
    odsprzedawany, przynajmniej ten z energii odnawialnej. Wszystko to przez
    jakieś regulacje unijne :)

    Nie wiem ile w tym wszystkim prawdy, ale źródło jest dość pewne.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2013-12-20 00:01:06
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2013 21:53:35 UTC+1 użytkownik wolim napisał:
> [...]
    >
    > śmieszniejsze, ten prąd będzie ponoć płacony po wyższych taryfach, niż
    >
    > odsprzedawany, przynajmniej ten z energii odnawialnej. Wszystko to przez

    To sa wlasnie te dotacje, ktorych , podobnmo juz nie ma...

  • 5. Data: 2013-12-20 01:37:55
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > śmieszniejsze, ten prąd będzie ponoć płacony po wyższych taryfach, niż
    > odsprzedawany, przynajmniej ten z energii odnawialnej. Wszystko to przez

    Slyszalem podobnie, ale ponoc sprawa sie rypla i beda skupowac taniutko -
    gdzies czytalem ze 16gr / kWh :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2013-12-20 07:03:54
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    >Slyszalem podobnie, ale ponoc sprawa sie rypla i beda skupowac taniutko -
    >gdzies czytalem ze 16gr / kWh :)

    Obowiazek skupowania energii przez dystrybutorow jest juz w Polsce od dawna,
    konkretnie tej zielonej energii. Nie wiem skad wziales to swoje taniutko,
    ale pewnie stad co zwasze. Maja kupowac nie taniej niz srednia cena na calym
    rynku (w tym przypadku cena dotyczy energii zielonej).

    Problemem moze byc brak dotacji bo to one ostatecznie decyduja w kalkulacji.
    Te ogniwa tanie nie sa. Nie jest to jedyny koszt, dochodzi przylacze,
    koncesja itp.

    Nowa ustawa ma to wszystko jedynie ulatwic.

  • 7. Data: 2013-12-20 08:35:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.12.2013 07:03, Ghost pisze:

    > Problemem moze byc brak dotacji bo to one ostatecznie decyduja w
    > kalkulacji. Te ogniwa tanie nie sa. Nie jest to jedyny koszt, dochodzi
    > przylacze, koncesja itp.

    Jaka koncesja??

  • 8. Data: 2013-12-20 08:36:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.12.2013 21:53, wolim pisze:

> [...]
    > jakieś regulacje unijne :)
    >
    > Nie wiem ile w tym wszystkim prawdy, ale źródło jest dość pewne.

    Odbierać i tak muszą, ale miały wejść czterokrotne stawki. Na razie
    jakoś się rozmyło...

  • 9. Data: 2013-12-20 08:41:05
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    wiadomości news:l90rv8$2ur$1@node1.news.atman.pl...