  • 1. Data: 2022-03-16 18:28:56
    Temat: Co sensownego dać pod blachę na rąbek na dachu?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    Pacjent - domek letniskowy z antresolą pod połową dachu i wysokim
    sufitem na reszcie pomieszczenia, skośny dach.

    Blacha jak wiadomo ma swoje minusy, mocno się nagrzewa i hałasuje.
    Nie chciałbym później wydawać kokosów na klimę i chłodzenie całości.

    Wykonawca chciałby dać na krokwie płyty osb i na to dopiero blachę, ale
    ja się zastanawiam czy to ma sens.

    Czytałem gdzieś o jakichś płytach styropianowych które można dać wprost
    na krokwie.
    To powinno lepiej złagodzić w/w minusy blachy.

    Miał ktoś z tym do czynienia?
    Jeśli nie - to co innego byłoby lepsze, ale nie dmuchało kosztów?

  • 2. Data: 2022-03-16 18:32:03
    Temat: Re: Co sensownego dać pod blachę na rąbek na dachu?
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 16 March 2022 at 18:28:59 UTC+1, Cavallino wrote:
> [...]
    >
    > Miał ktoś z tym do czynienia?
    > Jeśli nie - to co innego byłoby lepsze, ale nie dmuchało kosztów?
    steropian jest rakotworczy bo zawsze sublimuje
    i dzieci, dorośli go wdychaja i dostaja alergi i raka płuc

    Mimce używają welny mineralnej bo niczego nie emituje i niepalna

  • 3. Data: 2022-03-18 00:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

> [...]
    >
    > Miał ktoś z tym do czynienia?
    > Jeśli nie - to co innego byłoby lepsze, ale nie dmuchało kosztów?

    https://tekaem.eu/sklep/plyty-warstwowe-pir/23-plyty
    -warstwowe-pir-
    dach-100mm-1gatunek.html

    Cos takiego?
    Ale tanie to nie jest...
    W tej cenie to juz by mozna myslec o styropapie 20cm...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 4. Data: 2022-03-18 06:56:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-03-2022 o 00:59, Budzik pisze:

    > https://tekaem.eu/sklep/plyty-warstwowe-pir/23-plyty
    -warstwowe-pir-
    > dach-100mm-1gatunek.html
    >
    > Cos takiego?

    Nie.
    Raz że za drogie, dwa że bez sensu.

    Pytam raczej o coś takiego:
    https://www.austrotherm.pl/zastosowania/dach-skosny/
    dachy-skosne

    Albo inną, ale tanią alternatywę.
    No i musiałoby być w powszechnej sprzedaży, zwłaszcza w pomorskim, nie
    mam czasu na jeżdżenie z tym po całym kraju.

  • 5. Data: 2022-03-18 08:09:57
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-03-16 o 18:28, Cavallino pisze:
    > Pacjent - domek letniskowy z antresolą pod połową dachu i wysokim
    > sufitem na reszcie pomieszczenia, skośny dach.
    >
    > Blacha jak wiadomo ma swoje minusy, mocno się nagrzewa i hałasuje.
    Skoro dopiero robisz to dlaczego nie papa czy gont? nie będzie chociaż
    hałasować.
    bo nagrzewać to się będą wszystkie.

    > Nie chciałbym później wydawać kokosów na klimę i chłodzenie całości.
    skoro ma wysoki szczyt to zrobić kratki w ścianach szczytowych z
    żaluzjami zdalnie otwierane.

    > Wykonawca chciałby dać na krokwie płyty osb i na to dopiero blachę, ale
    > ja się zastanawiam czy to ma sens.
    Płyty czy deski i tak musisz dać pod 'miękkie' pokrycia.

> [...]
    >
    > Miał ktoś z tym do czynienia?
    > Jeśli nie - to co innego byłoby lepsze, ale nie dmuchało kosztów?
    teraz to chyba już nie ma takich, wszystko podrożało.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2022-03-18 09:28:12
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-03-2022 o 08:09, Janusz pisze:

    > Skoro dopiero robisz to dlaczego nie papa czy gont? nie będzie chociaż
    > hałasować.

    Mam złe doświadczenia w domu.
    Na dachu skośnym to rozwiązanie na krótką metę.

    > Płyty czy deski i tak  musisz dać pod 'miękkie' pokrycia.

    Dlatego chodzi o to, żeby tego uniknąć.

    > teraz to chyba już nie ma takich, wszystko podrożało.

    Osb też, więc pytanie jest aktualne.

  • 7. Data: 2022-03-18 10:27:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-03-18 o 09:28, Cavallino pisze:

    > Mam złe doświadczenia w domu.
    > Na dachu skośnym to rozwiązanie na krótką metę.
    Ale blacha też nie jest wieczna i ma więcej wad.

    > Dlatego chodzi o to, żeby tego uniknąć.
    No pozostają ci tylko dachówki, tam wystarczą łaty.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2022-03-18 10:35:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-03-2022 o 10:27, Janusz pisze:

    > Ale blacha też nie jest wieczna i ma więcej wad.

    Spadnie sama pod wpływem słońca po 20 latach?

    > No pozostają ci tylko dachówki, tam wystarczą łaty.

    Dachówki na domek letniskowy?
    Bez żartów.

    Po to chcę styro, albo inne płyty, żeby nie deskować bez potrzeby pod
    blachę.

  • 9. Data: 2022-03-18 12:00:56
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 18 March 2022 at 10:35:28 UTC+1, Cavallino wrote:

> [...]
    > Dachówki na domek letniskowy?
    > Bez żartów.
    >
    > Po to chcę styro, albo inne płyty, żeby nie deskować bez potrzeby pod
    ja rozumiem, że syfa steropianowego reklamujesz, bo szukasz niekumatych Zenków, że to
    kupią

    Ale steropian, styro, to rakotwórczy syf i dlatego jest zakaz ocieplania nimi psich
    bud, aby pies nie dostał raka.

    Do ocieplen używa się tego rakotworczego syfu, ale uszczelnia sublimację warstwą
    tynku ceramicznego

    Gdyby styro nie byl syfem rakotwórczym, to by budki dla ptaków też były z tego syfu
    budowane na zimę

    Ale rozumiem, niektórzy bez raka w rodzinie życ nie mogą i nawet na pole ciągną ten
    syf aby się nawdychać

  • 10. Data: 2022-03-18 18:34:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-03-18 o 10:35, Cavallino pisze:

    > Spadnie sama pod wpływem słońca po 20 latach?
    Tego nie wiem, dużo zależy od montażu i środowiska.

    > Dachówki na domek letniskowy?
    > Bez żartów.
    >
    > Po to chcę styro, albo inne płyty, żeby nie deskować bez potrzeby pod
    > blachę.
    Możesz dać blachę dachówkową, tam chyba łaty wystarczą, czy np płyty
    onduline faliste.

    --
    Janusz