  • 11. Data: 2009-11-10 19:45:09
    Temat: Re: Co to za drzewo?
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Nov 2009 20:26:17 +0100, skryba ogorodowy napisał(a):

    > A kofitury figowe z Cisineros Tomatillo robiłaś?

    Tomatillo, mówisz? Nie zamawiałam tych nasion. Podziel się doświadczeniami
    co do uprawy i owocowania tej roślinki u Ciebie, to sobie może wyhoduję w
    nowym sezonie.

    > Są pyszne. Mniam.
    > :-)

    No to obowiązkowo :-)

    --

    Ikselka.

  • 12. Data: 2009-11-10 20:27:00
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    > Dnia Tue, 10 Nov 2009 20:26:17 +0100, skryba ogorodowy napisał(a):
    >
    > Tomatillo, mówisz? Nie zamawiałam tych nasion.

    Tiaaaaa. Na pewno? Pozostałych jedenastu hamerykańskich też nie?
    :-))

    Podziel się doświadczeniami
    > co do uprawy i owocowania tej roślinki u Ciebie, to sobie może wyhoduję w
    > nowym sezonie.

    Rosną bezproblemowo. Zapylane dostatecznie obficie. Można zbierać nawet po
    pierwszym przymrozku. Mają swoje (jak to określam) "fabryczne" opakowanie.
    Zobacz tutaj:
    http://www.foody.pl/strony/1/i/426.php

    > No to obowiązkowo :-)

    Konfiturę z nich robisz jak...konfiturę. Dodajesz dodatkowo otartą skórkę z
    cytryny i cząstki cytryny dokładnie obrane.
    :-)

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 13. Data: 2009-11-10 22:10:13
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Nov 2009 21:27:00 +0100, skryba ogorodowy napisał(a):

    > Tiaaaaa. Na pewno? Pozostałych jedenastu hamerykańskich też nie?

    Tzn dla siebie nie zamawiałam Tomatillo - ale było na naszej zbiorczej
    liście :-)

> [...]
    > pierwszym przymrozku. Mają swoje (jak to określam) "fabryczne" opakowanie.

    Dzięki, wiem, jak toto wygląda, tylko nie miałam pewności co do udawania
    się w naszych warunkach.

    > Konfiturę z nich robisz jak...konfiturę. Dodajesz dodatkowo otartą skórkę z
    > cytryny i cząstki cytryny dokładnie obrane.
    > :-)

    To chyba w przyszłym moim zamówieniu się znajdą :-)

    A ogólnie jak Ci owocowały "hamerykany" i które najbardziej smakowały?
    Wiem, rok nie był zbyt dobry dla pomidorów, trochę byłam zawiedziona, ale i
    tak było co zbierać u mnie. Najbardziej mi smakują Persimmon, Brandywine
    Sudduth Strain oraz Howard German, a z San Marzano narobiłam przetworów,
    choć dobre też do jedzenia - ponadto muszę powiedzieć, że ta odmiana
    najdłużej wytrwała w kondycji i zdrowiu, ostatnie zbierałam jeszcze
    niedawno. Mało wilgoci mają w owocach, to i nie są wrażliwe na obniżenie
    temperatury tak bardzo.
    Zapomniałam wychwalić jeszcze jedną "hamerykańską" odmianę, której resztki
    wysiałam w minionym właśnie sezonie - jest to odmiana koktajlowa Sprite,
    malusieńkie ciemnoczerwone jędrniutkie i prześliczne pomidorki, mocno
    owalne, przesłodkie, przesmaczne, boskie. Obowiązkowo zamawiam znów.
    Polecam.
    Malinowy Olbrzym (polski) w tym roku jakiś szwarcowany był albo co - tylko
    pierwsze owoce były duże... Ktoś już tutaj też na nie w tym roku narzekał.

    Pozdrawiam!
    --

    Ikselka.

  • 14. Data: 2009-11-11 12:40:16
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    > A ogólnie jak Ci owocowały "hamerykany" i które najbardziej
    > smakowały?......

    Odpowiem na priv... przy chwili wolnego czasu.

    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 15. Data: 2009-12-30 23:49:17
    Od: "Romeo_rk" <k...@o...pl>

    [ciach]

    > Odpowiem na priv... przy chwili wolnego czasu.

    A czemu na priv?:> grupowicze też chętnie zapoznaliby się z opinią ;)

    > Pozdrawiam pogodnie
    > skryba
    również pozdrawiam
    Romeo_rk