  • 31. Data: 2011-01-05 20:57:53
    Temat: Re: Cuda Cuda.
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    news:ig2k4q$ndm$1@inews.gazeta.pl...

    > korzysta, korzysta, korzysta -100x poproszę, bo mnie zęby bolą, jak takie
    > widzę :-)

    Jak byś zapie....ł od 6.00 rano do 20.00 to byłoby Ci to obojetne tak samo
    jak mnie i bólu zębów też byś nie miał :D

  • 32. Data: 2011-01-05 22:09:22
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

    > Bzdury piszesz.
    > Są urządzenia indukcyjne i pojemnościowe, są urządzenia mikrofalowe, są
    > urządzenia wykorzystujące zjawisko tarcia (zarówno tarcia mechanicznego
    > jak i tarcia cząstek pod wpływem ultradźwięków), są urządzenia
    > wyładowcze-łukowe. Wszystkie one zaminieniają energię elektryczną w
    > energię cieplną, a żadne z nich nie jest urządzeniem elektrooporowym.

    Ale każde z nich jest podłączone do sieci kablem. I ten kabel zawsze się
    minimalnie nagrzeje elektrooporowo. :)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 33. Data: 2011-01-05 22:14:02
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "4CX250" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Google skarbnica wiedzy.
    > Tam wyczytałeś o zgrzewaniu elektrooporowym ale nie doczytałeś że
    > zgrzewanie polega na rozgrzewaniu grzałka elektryczną umieszczoną
    > kształtce która nadtapia PE i doprowadza do połączenia zgrzewanego rur z
    > kształtkami.

    I co - to jest metoda ogrzewania budynku czy łączenia materiałów?
    Ja wiem na czym polega zgrzewanie i wiem o tym ze nie ma nic wspólnego z
    ogrzewaniem budynków. Piszemy na grupe budowlaną i używamy w miarę
    mozliwosci języka technicznego a nie jakies poezji i wymyslania nowych
    określeń na istniejące, porządnie nazwane urzadzenia.
    Więc nie bedziemy ogrzewać budynku elektrooporowo tylko elektrycznie
    akumulacyjnie czy tam podłogowo itp

    b.

  • 34. Data: 2011-01-05 22:16:00
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > No to dajesz duzy bufor i stają się bezobsługowe ;D

    Chyba bufor na drewno zeby na cały sezon starczyło i samo sie nakładało :-)

    b.

  • 35. Data: 2011-01-05 22:16:50
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > A co to pl.misc.polonistyka? Każdemu się stażają płęty.

    Stężeją płetwy :-)

    b.

  • 36. Data: 2011-01-06 11:23:57
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 5 Sty, 15:20, "4CX250" <taunusmtv@po ta. onet.pl> wrote:

    > Zauwa e z takimi ocieplonymi murami ja on ja grzej c gazem zszed bym
    > rocznie do 1500z a nie sezonowo jak napisa e .
    > Facet si wyjeleni z pompa e mi o.

    Nie wiem czemu ale mam wrazenie, ze Ty mieszkasz gdzies blizej rownika
    niz w Polsce :) Tylko Tobie wychodza wysokie uzyski na solarach w
    zimie, tylko Ty potrafisz zejsc z ogrzewaniem do 1500 pln / rok
    (podczas gdy chocby obiektywny Maniek zaplacil na samym poczatku zimy
    900 pln) itp. Chopie opatentuj pomysly jakie masz w tym swoim domu i
    bedziesz bogaty! :D Chyba nawet Kris palacy tanim drewnem od
    nadlesnictwa placi wiecej za ogrzewanie niz Ty gazem ;)

    A co do tabelki - wiekszosc tych userow grzeje pierwszy sezon,
    pierwszy raz, w "mokrym" domu, dopiero sie uczac wykorzystywac II
    taryfe etc :) Tak czy inaczej dla mnie nawet te 2700 pln / rok daje
    220 pln / m-c, dla mnie super - moze byc :D Moi rodzice placa wiecej
    za 60m2 w bloku :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2011-01-06 11:35:21
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 5 Sty, 13:30, "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:

    > U mnie za gaz za  _cały _rok_  a nie jakieś 240 dni wyszło taniej bo 2400zł
    > a gdybym miał tak ocieplony dom jak Gorgio to zszedłbym zapewne do 1500zł

    Nie wiesz gdzie on mieszka, jaki ma dom i tak dalej.

    W skrocie - jezeli zuzyles gazu za ~2400 pln to znaczy ze Twoj dom
    zuzywa te 10 tys kWh / sezon. Przy pompie ze srednim COP 2,5 (!! licze
    2,5 choc w rzeczywistosci wyjdzie 3 albo 3,5 ale licze tyle zebys mnie
    nie posadzil;) zuzycie wyniesie wiec 4000 kWh. Zalozmy ze nie
    potrafisz wykorzystywac II taryfy i jedziesz 50:50 w tanszej/drozszej.
    Placisz w tanszej: 680 pln, w drozszej: 1200 pln. Suma: 1880 pln.

    Jezeli masz normalny COP 3 to zuzywasz 3333 kWh czyli w tanszej: 566
    pln, w drozszej: 1000. Suma: 1566 pln.

    Jezeli nauczysz sie korzystac z II taryfy (80:20), masz mocno
    akumulacyjny dom, grube wylewki, wszedzie podlogowke i jeszcze jakis z
    1000l bufor (+2k pln) to przy COPie 3 zuzywasz: taryfa tansza: 900
    pln, taryfa drozsza: 400 pln = 1300 pln.

    Wyciagasz jakiegos jednego bidnego usera ktory dopiero co odpalil
    pompe i jedzie na drogiej taryfie budowlanej i wyciagasz jakies
    bezsensowne wnioski :D Zobacz innych, bardziej doswiadczonych userow,
    ktorzy maja pompe drugi, trzeci rok i z tym postaraj sie
    "podyskutowac".
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2011-01-06 13:59:30
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "4CX250" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > To nie tak. 12stC to wypadkowa wartość całego zbiornika, czyli na spodzie może
    > i mogło być te 6-8 ale na górze była cieplejsza, jakieś resztki z dnia
    > poprzedniego.

    6-8 na spodzie ? No jakim cudem skoro ostatnio upierałeś się
    że masz kilkanaście stopni temp. wody na wejściu ? ;)))

    Faktycznie, cuda cuda :))).

  • 39. Data: 2011-01-06 18:59:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > Stężeją płetwy :-)

    Zdążają pręty - w koncu budownictwo.

  • 40. Data: 2011-01-06 19:21:06
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Zdążają pręty - w koncu budownictwo.

    a to przepraszam :) Ale jesli budownictwo to nie miało być zderzają pręty?

    b.