  • 1. Data: 2010-05-12 14:39:41
    Temat: Czy to złe?
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Siedzą na młodych pędach powojników i na bambusach je podpierających. Co
    to jest? Zjada rośliny?
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/fb78135910
    592fb1.html
    --
    Basia

  • 2. Data: 2010-05-12 17:53:37
    Temat: Re: Czy to złe?
    Od: Bądź Zdrów <s...@g...pl>

    Użytkownik Bbjk napisał:
    > Siedzą na młodych pędach powojników i na bambusach je podpierających. Co
    > to jest? Zjada rośliny?
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/fb78135910
    592fb1.html

    Chrabąszcz! Jak ja dawno nie widziałem chrabąszcza. Kapitalnie nadaje
    się do podrzucania dziewuchom do piórnika.

  • 3. Data: 2010-05-12 18:07:33
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 12 May 2010 19:53:37 +0200, Bądź Zdrów napisał(a):

    592fb1.html

    > Chrabąszcz! Jak ja dawno nie widziałem chrabąszcza.(...)

    Paskuda ta jest bardzo żarłoczna. Jednego roku pozbawiła większości młodych
    liści i wierzchołków wszystkie młode klony, które posadziliśmy wzdłuż drogi
    dojazdowej od bramy do domu.
    Teraz znów szaleją, wieczorami rozbijają się o szyby okien i rano leżą
    ogłuszone lub martwe wokół ścian.

  • 4. Data: 2010-05-12 18:26:18
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 12 May 2010 20:07:33 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > dojazdowej od bramy do domu.
    > Teraz znów szaleją, wieczorami rozbijają się o szyby okien i rano leżą

    Chrabąszcze majowe tak zwane. Nie klony :-)

  • 5. Data: 2010-05-12 19:07:49
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Bądź Zdrów pisze:

    > Chrabąszcz! Jak ja dawno nie widziałem chrabąszcza.

    Ale nie ma tych wachlarzyków-czułek i pupa jakby jakaś inna.
    http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Maybu
    g.jpg&filetimestamp=20050327141408

    > Kapitalnie nadaje
    > się do podrzucania dziewuchom do piórnika.

    Gdzież są? Wy mówcie, ieśli znacie...
    Ach, gdzież są niegdysieysze śniegi!
    --
    B.

  • 6. Data: 2010-05-12 19:50:36
    Od: Jan <n...@v...pl>

    W dniu 2010-05-12 21:07, Bbjk pisze:
> [...]
    To mi wygląda na ogrodnicę niszczycielkę (Phyllopertha horticola L.)
    jest o połowę mniejsza od chrabąszcza (majowego lub kasztanowca).
    Do BądźZdrów: Ja wrzucałem za kołnierz. Efekt lepszy, a i wyciągać można
    było... Jak chcesz mogę Ci parę podesłać...:)

    --
    Pozdrowienia
    Jan

  • 7. Data: 2010-05-13 03:39:15
    Od: Panslavista <p...@i...pl>

    Bbjk wrote:

    > Ale nie ma tych wachlarzyków-czułek i pupa jakby jakaś inna.

> [...]

    Wróg truskawek - larwy opuchlaki zżerają korzenie.

  • 8. Data: 2010-05-13 05:46:09
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Bądź Zdrów pisze:

    > Chrabąszcz! Jak ja dawno nie widziałem chrabąszcza. Kapitalnie nadaje
    > się do podrzucania dziewuchom do piórnika.

    Dobry tez na klenia.
    --
    A S

  • 9. Data: 2010-05-13 06:22:46
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Jan pisze:

    > To mi wygląda na ogrodnicę niszczycielkę (Phyllopertha horticola L.)
    > jest o połowę mniejsza od chrabąszcza (majowego lub kasztanowca).

    To jednak chyba chrabąszcze, mają ok. 2,5 cm długości.

    > Do BądźZdrów: Ja wrzucałem za kołnierz. Efekt lepszy, a i wyciągać można
    > było... Jak chcesz mogę Ci parę podesłać...:)

    Za kołnierz też można wrzucać rozerwane owoce dzikiej róży, efekt murowany.
    --
    B.

  • 10. Data: 2010-05-13 08:35:19
    Od: Panslavista <p...@i...pl>

    Bbjk wrote:

    > To jednak chyba chrabąszcze, mają ok. 2,5 cm długości.

    > Za kołnierz też można wrzucać rozerwane owoce dzikiej róży, efekt
    > murowany.

    Lepiej do majtek.