  • 11. Data: 2012-04-21 15:13:58
    Temat: Re: Czy wchodzic w ogrzewanie bazujace na pradzie???
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Och, jaki dzielny kibordłorrior...
    >
    > Swoją drogą nie wiem czy wiesz, przygłupie, ale namawianie do rozruchów,
    > przewrotów, niszczenia mienia i zabójstw jest przestępstwem.

    Jasne. Ale tylko okupant i folksdojcze tak uważają.

  • 12. Data: 2012-04-21 16:37:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.04.2012 15:01, Robert G pisze:

    > Jasne, że tak... 8-))
    > Ale, że sieci są w opłakanym stanie, to fakt. Wystarczy popatrzeć jak u
    > mnie świecą żarówki... :-/

    W sensie że przygasają i rozjaśniają się w rytm wahań napięcia?

    Cóż, te wahania są (z reguły) w granicach normy i właśnie dlatego ja mam
    oświetlenie na porządnych LEDach (wbudowana stabilizacja - mogę je
    zasilać napięciem od 100 do 250V i będą świecić tak samo).

    Wiele też zależy, gdzie ta sieć - pamiętaj, że ciągle tworzone są nowe.
    W mojej miejscowości (Młochów pod Nadarzynem) stosunkowo niedawno dodali
    drugi transformator z uwagi m.in. na wzrost zaludnienia, a wzdłuż trasy
    katowickiej powstaje nowa linia średniego napięcia.

    I muszę powiedzieć, że nawet w najgorsze burze awarie zdarzają się już
    całkiem rzadko.

  • 13. Data: 2012-04-21 16:38:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.04.2012 15:13, kogutek pisze:

    > Jasne. Ale tylko okupant i folksdojcze tak uważają.

    Super, kolejny pojeb od Natanka... Idźcie się leczyć, oszołomy!

  • 14. Data: 2012-04-21 18:37:48
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > I muszę powiedzieć, że nawet w najgorsze burze awarie zdarzają się już
    > całkiem rzadko.

    U mnie też wyłączenia są sprawą właściwie pomijalną, ale żarówki sobie
    migocą, to jest do zniesienia, ale wyraźnie widoczne.
    Nie najlepiej to świadczy o stanie sieci przesyłowych... :-)

  • 15. Data: 2012-04-21 22:26:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.04.2012 18:37, Robert G pisze:

    > U mnie też wyłączenia są sprawą właściwie pomijalną, ale żarówki sobie
    > migocą, to jest do zniesienia, ale wyraźnie widoczne.
    > Nie najlepiej to świadczy o stanie sieci przesyłowych... :-)

    Polemizowałbym.

    W innym wątku (i chyba na innej grupie) o teorii spiskowej "wmuszającej"
    ludziom świetlówki kompaktowe i LEDy parę osób twierdziło, że migotanie
    im się w oczy nie rzuca.

    Przy czym w moim przypadku mnie to wkurza - i to przy zmianach napięcia
    ledwie w okolicy 10V.

    Żarówki klasyczne są niestety cholernie wrażliwe na napięcie zasilania.