  • 11. Data: 2012-10-26 19:03:13
    Temat: Re: Czym doświetlać?
    Od: "tyg" <t...@t...pl>

    news:1ticixln6pnix$.bruvt3q1oq58.dlg@40tude.net...
> [...]
    > świetlówki, tyle że na ich parametrach znam się tyle, co kura na pieprzu, a
    > tylko z grubsza wiem, o co biega, bo w domu nie używałam nigdy tego typu
    > oświetlenia. Podobno ze względu na zmniejszone wydzielanie ciepła lepsze są
    > T5 od T8. Chodzi jednak także o barwę światła czyli ilość K - czyli jaka
    > najlepsza do ww celów, a także do doświetlania rozsady pomidorów wiosną?
    > Nie oczekuję spektakularnych parametrów, byleby starczyły.
    >
    > Bardzo proszę o podpowiedź (najlepiej konkretny link lub typ świetlówki),
    > jeśli ktoś się orientuje/stosuje/stosował.

    Bardziej wydajne są jednak lampy HPS :
    http://allegro.pl/listing.php/search?category=0&chan
    ge_view=1&order=bd&string=hps+lampa
    Jednak punktowe żródło swiatła zmusza do innego rozstawienia fiołków.

  • 12. Data: 2012-10-26 19:38:32
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-10-26 18:47, Ikselka pisze:

    > Dotarłam do "(...)Starter jest małą lampą jażeniową(...)" - oko mi się
    > zwichnęło i chyba dalsze czytanie odłożę na potem ;-)
    >
    > W końcu wybiorę chyba coś gotowego z Allegro:
    > http://allegro.pl/oprawa-swietlowkowa-2x18w-belka-i2
    682613472.html

    A te świetlówki T8 to wybrałaś jakieś "Flora" czy zwykłe domowe?
    Jacek

  • 13. Data: 2012-10-26 20:49:07
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Oct 2012 19:38:32 +0200, Jacek napisał(a):

    682613472.html

    > A te świetlówki T8 to wybrałaś jakieś "Flora" czy zwykłe domowe?
    > Jacek

    Liniowe zwykłe, 18W, zimnobiałe = 6500K, u tego samego sprzedawcy - 1
    oprawa czyli 2 świetlowki na półkę. Uwzgledniając grubość oprawy daje to
    25-30cm nad roślinkami - czyli powinny wystarczyć jeśli chodzi o moc. Muszę
    mieć 20 sztuk, więc świetlówki "Flora" za drogo wyszłyby, az tak jeszcze z
    fiołkami nie szaleję :-).
    (by XL)

  • 14. Data: 2012-10-26 20:50:30
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Oct 2012 19:03:13 +0200, tyg napisał(a):

    > Bardziej wydajne są jednak lampy HPS :
    > http://allegro.pl/listing.php/search?category=0&chan
    ge_view=1&order=bd&string=hps+lampa
    > Jednak punktowe żródło swiatła zmusza do innego rozstawienia fiołków.

    Owszem, zapewne masz rację, ale te moje fiołki to tylko hobby jest, a nie
    życiowa sprawa - inwestowacć w nie az tyle nie chcę, jeszcze nie
    zwariowałam :-)
    (by XL)

  • 15. Data: 2012-10-26 22:00:15
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-10-26 20:49, Ikselka pisze:
> [...]
    > mieć 20 sztuk, więc świetlówki "Flora" za drogo wyszłyby, az tak jeszcze z

    Te oprawy, to takie sobie pod względem estetycznym. Do garażu, czy
    piwnicy się nadadzą po fiołkach. Rozważ świetlówki kompaktowe. Ja
    kupiłem 23W Osram w Casto po 12 zł za sztukę plus oprawki porcelanowe po
    złotówce. Roślinom będzie obojętne, czy dostaną ciepło-, czy zimnobiałe
    światło. Po zakończeniu pracy przy roślinach przydadzą się w chałupie.
    Tylko trzymaj paragony, bo trwałość podana na pudełku nijak się ma do
    faktycznej. Jak już dwie wymieniłem.
    Jacek

  • 16. Data: 2012-10-26 22:12:36
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Oct 2012 22:00:15 +0200, Jacek napisał(a):

    > Te oprawy, to takie sobie pod względem estetycznym. Do garażu, czy
    > piwnicy się nadadzą po fiołkach.

    Tym bardziej do budynku gospodarczego :-)

    > Rozważ świetlówki kompaktowe. Ja
    > kupiłem 23W Osram w Casto po 12 zł za sztukę plus oprawki porcelanowe po
    > złotówce.

    Myślałam o nich, jednak takie swietlówki sprawiają problem natury
    technicznej, gdyż ich instalacja i montaż pod półkami jest trudny, a te
    oprawy z Allegro sama podczepię drutem i finito - regały są plastikowe,
    półki mają pod spodem ażurowe wzmacniające żebrowanie, które super się
    przyda do montażowych celów.

    > Roślinom będzie obojętne, czy dostaną ciepło-, czy zimnobiałe
    > światło.

    Otóż mylisz się:
    http://tropicjungle.blox.pl/2010/02/Doswietlanie-ros
    lin.html

    > Po zakończeniu pracy przy roślinach przydadzą się w chałupie.

    Nie nie, w domu nie toleruje/my świetlówek żadnych, one potrafią zmienić
    widzenie barw, już się kiedyś nacięłam. Do domu tylko tradycyjne żarówki,
    zaopatrzyłam się w imponujacy ich zapas, mam w piwnicy pełen regalik różnej
    mocy tradycyjnych żarówek :-)

    > Tylko trzymaj paragony, bo trwałość podana na pudełku nijak się ma do
    > faktycznej. Jak już dwie wymieniłem.

    O tej ich watpliwej trwałości też wiem - sąsiedzi klną na czym świat
    stoi...

    (by XL)

  • 17. Data: 2012-10-27 02:24:27
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Oct 2012 22:12:36 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > oprawy z Allegro sama podczepię drutem i finito - regały są plastikowe,
    > półki mają pod spodem ażurowe wzmacniające żebrowanie, które super się

    ...nie mówiąc już o tym, że konstrukcja oprawek, które chcę kupić, pozwala
    w łatwy sposób na zrobienie odbłyśników - po prostu wsunę arkusze grubej
    folii aluminiowej między belkę a świetlówki lub między belkę a półkę.
    (by XL)

  • 18. Data: 2012-10-29 17:58:28
    Od: "user" <b...@d...com>

    http://allegro.pl/listing.php/search?string=plant+la
    mp&category=0&order=bd&change_view=1

  • 19. Data: 2012-10-29 18:58:45
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 29 Oct 2012 17:58:28 +0100, user napisał(a):

    > http://allegro.pl/listing.php/search?string=plant+la
    mp&category=0&order=bd&change_view=1

    Wielkie dzięki za link - kupiłabym je, gdybym miała dwie roślinki na jednej
    półce do doświetlenia, ale mam 2 regały, w każdym po 5 sztuk metrowych
    półek - trudno mi będzie takie świetlówki rownomiernie
    zamontować/rozmieścić, łatwiej liniowe, bo liniowe w belkowych oprawach
    wypadają znacznie wygodniej - po prostu jedna oprawa pod każdą półkę
    drutem, 2 świetlówki w oprawę i heja, wszystko równomiernie oświetlone :-)
    (by XL)