  • 1. Data: 2013-04-17 21:14:52
    Temat: Czym i jak wypłukać instalację wodną w domu?
    Od: nadir <n...@h...org>

    Jest dom a w nim instalacja wodna skręcana z rur stalowych, całość ma
    już ćwierć wieku i "pozarastało", co mocno zmniejszyło przekroje rur. Do
    tego stopnia że na piętrze woda praktycznie kapie.
    Pytanie jak w temacie.
    Czym i jak wypłukać instalację wodną w domu?
    Trzech hydraulików, których pytałem nie bardzo ma pojęcie jak i czym to
    zrobić.
    Są jakieś domowe sposoby jak na przykład nalanie coli lub coś w ten deseń?

  • 2. Data: 2013-04-17 21:32:17
    Temat: Re: Czym i jak wypłukać instalację wodną w domu?
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > zrobić.
    > Są jakieś domowe sposoby jak na przykład nalanie coli lub coś w ten deseń?

    A masz próbkę tego osadu?
    Jeśli masz to sprawdź czy jest to osad kwaśny (rozpuszcza się w ługu
    sodowym)
    czy zasadowy (rozpuszcza się w kwasie- np solnym)
    Z powyższego płyną wnioski czym płukać.
    g.

  • 3. Data: 2013-04-17 21:34:31
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 17 kwietnia 2013 21:14:52 UTC+2 użytkownik nadir napisał:
> [...]
    >
    > zrobić.
    >
    > Są jakieś domowe sposoby jak na przykład nalanie coli lub coś w ten deseń?

    Jasne że są sposoby. najpierw trzeba wiedzieć z czego są osady.

  • 4. Data: 2013-04-17 21:58:50
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > sodowym)
    > czy zasadowy (rozpuszcza się w kwasie- np solnym)

    Coś mi tam z chemii kołacze po łbie, że zasadę można potraktować kwasem,
    i odwrotnie.
    Tylko czy takie zalewanie, szczególnie kwasu, nie przeżre samych rur w
    jakiś newralgicznych miejscach albo nie wpłynie jakoś niekorzystnie na
    przykład na pakuły?

  • 5. Data: 2013-04-17 22:05:41
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 17 kwietnia 2013 21:58:50 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Tylko czy takie zalewanie, szczeg�lnie kwasu, nie prze�re samych rur w
    >
    > jaki� newralgicznych miejscach albo nie wp�ynie jako� niekorzystnie na
    >
    > przyk�ad na paku�y?
    I co z tego że coś Ci się przypomina nic nie wynika. Jak nie znasz składu osadów to
    możesz naszczać do rur.

  • 6. Data: 2013-04-17 22:18:54
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Jak nie znasz składu osadów to możesz naszczać do rur.
    I twierdzisz że to pomoże?
    Jak w domowych warunkach sprawdzić skład osadów?
    Nie mam laboratorium, lokalny SANEPID bada wodę pod względem
    bakteriologicznym.
    Natomiast lokalna firma dostarczająca wodę, twierdzi, że woda ze stacji
    uzdatniania wychodzi taka jak powinna i spełnia jakieś tam normy. Kiedyś
    nawet dostałem od nich skład tej wody. Tyle tylko, że oni sami
    przyznają, że sieć wodociągowa w mieście jest w takim stanie, że po
    drodze stan fizyk-chemiczny wody się zmienia i oni nie mają pojęcia co
    wypływa w kranie.

  • 7. Data: 2013-04-17 22:24:42
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]

    > to zrobić.
    > Są jakieś domowe sposoby jak na przykład nalanie coli lub coś w ten

    Jedyny dobry i rozsądny sposób to wymienić rury na nowe.
    Tak, wiem, kasa ...., ale niestety nie ma innej.

  • 8. Data: 2013-04-17 22:32:01
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 17 kwietnia 2013 22:18:54 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

> [...]
    >
    > przyznają, że sieć wodociągowa w mieście jest w takim stanie, że po
    >
    > drodze stan fizyk-chemiczny wody się zmienia i oni nie mają pojęcia co

    a nie możesz trochę wydrapać i zobaczyć czy na przykład w kwasku cytrynowym się nie
    rozpuszcza. Tylko kwasek trzeba najpierw w wodzie rozpuścić. Tak na wyrost piszę bo
    jak sobie nie możesz poradzić w takiej prostej sytuacji to kto wie czy nie zasypiesz
    osadu kwaskiem i znowu będziesz gitarę zawracał.

  • 9. Data: 2013-04-17 22:57:13
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

> [...]
    > Tylko czy takie zalewanie, szczególnie kwasu, nie przeżre samych rur w
    > jakiś newralgicznych miejscach albo nie wpłynie jakoś niekorzystnie na

    Jest taki środek do udrażniania rur na bazie kwasu solnego.
    Ma w składzie inhibitor co by za szybko nie trawiło.
    Goły metal trawi się dużo wolniej niż np węglan z osadu.
    Jako inhibitor może być klej stolarski.
    g.

  • 10. Data: 2013-04-17 23:01:51
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > I twierdzisz że to pomoże?
    Jak ma kwasicę...

    > Jak w domowych warunkach sprawdzić skład osadów?
    Wyskrob tego trochę z kranu.

    > Nie mam laboratorium,
    Nie jest potrzebne. Obserwacja wystarczy.
    Woda odlana po zagotowaniu do szklanego dzbanka zostawia na dnie osad?

> [...]
    > przyznają, że sieć wodociągowa w mieście jest w takim stanie, że po
    > drodze stan fizyk-chemiczny wody się zmienia i oni nie mają pojęcia co

    Woda może zacząć śmierdzieć ale sama z siebie się dodatkowo nie
    zmineralizuje.

    g.