  • 162. Data: 2023-09-25 20:06:47
    Temat: Re: Darmowy prad z fotowoltaiki
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ?? m...@p...onet.pl ...

    > Ja zauważyłem raczej, ze obecnie, trendem jest pokrycie całości
    > dachu a nie części...przewymiarowanie to "odpad produkcyjny". OK
    > kiedyś standardem było 5-6kW, dzisiaj "do pełna".

    Nic dziwnego, skoro zmieniły się zasady rozliczeń.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

  • 161. Data: 2023-09-25 20:06:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Wbrew pozorom tylko nielicznym (tak jak auto elektryczne) to się
    > może opłacić.

    Zwłaszcza po zmianie zasad rozliczania a przed nami kolejne zmiany na
    niekorzysc w połowie przyszłego roku.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 164. Data: 2023-09-25 20:06:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    > Jak na razie to PGNIG i PGE rozsyła ulotki, że po nowym roku
    > taryfy zdrożeją o 100%.
    > Daj linka skąd masz info, że energia stanieje.
    > Ja mam na papierze, że będzie drożej.

    Raczej ure nie zgodzi sie na podwyzki cen taryfowych. Tak mowił
    ostatnio prezes ure.
    Ale przeciez wystarczy ze zniknie cena maksymalna plus ta cena do 2 MWh
    i pozostanie tylko cena taryfowa która juz jest sporo wyzsza...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby

  • 163. Data: 2023-09-25 20:06:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

> [...]
    > rozpoczęciem się wojny ale jak zobaczyłem ceny Energii na 2024 rok
    > (bodaj 1,25 nocna i 1,80 dzienna) to widzę, że inwestycja w PV
    > zwróci mi się radykalnie szybciej...
    >
    > Kupując szacowałem 7 lat - co jest dość przyzwoitym wynikiem a
    > teraz... musiałbym policzyć.... ale przy 8-10kkwh rocznie może się
    > okazać, że zwrot będę miał w 4-5 lat.
    >
    > To oznacza, że za te 5 lat, oszczędności będą wygenerowane z
    > instalacji która na siebie zarobiła a teraz daje czysty zysk.
    > Gdyby nie wojna stałoby się to po 7-8 latach. Planowana żywotność

    U mnie zwrot tez licze na 7 lat (po dzisiejszych cenach) ale to łącznie
    z przeróbka ogrzewania na prądowe i z dodatkowymi urzadzeniami na prąd
    na które normanie nie byłoby mnie stać.
    Jak wycenic komfort i dodatkowe przyjemnosci?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka

  • 165. Data: 2023-09-25 21:25:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 25 września 2023 o 20:11:18 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > to i mnie wolno co jakis czas naciagnac troche rzeczywistosc."
    > (c) Zenek Kapelinder złapany na kłamstwie o 380 MILIARDACH :)
    Perdolisz a dupą nie ruszasz.

  • 166. Data: 2023-09-26 08:47:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.07.2023 17:55, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Mateusz napisał:
    > "Już zapowiedzieli że w roku 2024 limit "taniej" podniosą o 1000khW, a
    > cena powyżej będzie "nie wyższa niż teraz"
    >
    > To napisem w odpowiedzi posta w którym czarno na białym było ile są
    > warte słowa polityków.
    > To Ty tu rozpocząłeś agitację. Ja nic o żadnej partii nie piszę.
    >
    > Ja nie narzekam.

    No i dostałem od PGE nadpłatę 746,45zł po korektach faktur i
    uwzględnieniu tego dodatkowego 1000kWh.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz