  • 11. Data: 2009-08-20 09:58:12
    Temat: Re: Dlawienie wylotu spalin w kominku
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Adam Płaszczyca said the following on 18.08.2009 22:03:
    > Jednak brak powstania czadu wyklucza zaczadzenie.

    Kazda regulacja - czy to na wlocie czy tez wylocie powoduje powstawanie
    czadu.
    Z tym ze regulacja na wlocie minimalizuje ryzyko zaczadzenia.
    S.

  • 12. Data: 2009-08-20 18:09:53
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał

    > Wlasnie. To nie tyle dławik (choc tez troche), co wydłużacz
    > czasu pobywania ognia w kominku. Plomien musi biec dluzsza droga.
    > Takie cos bylo juz w starych piecach kaflowych.

    Chyba cos nie tak, przez przymkniecie szybra nie wydluzasz drogi spalin a
    jedynie zmniejszasz przekroj wylotu spalin. Tym sposobem nie da sie wydluzyc
    czasu przebywania ognia w kominku, chyba ze masz tak zbudowany system ze po
    przymknieciu szybra otwiera Ci sie przepust na na inny dluzszy kanal dymowy.

    --
    Tomasz

  • 13. Data: 2009-08-21 16:43:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 20 Aug 2009 11:58:12 +0200, Sebastian Sawicki napisał(a):

    > Kazda regulacja - czy to na wlocie czy tez wylocie powoduje powstawanie
    > czadu.

    Mhm. Wyjaśnij proszę, w jaki sposób w palenisku powstanie czad, kiedy masz
    swobodny dolot powietrza, przy założeniu, że piec czy też kominek jest
    prawidłowo eksploatowany, a w szczególności warstwa paliwa nie jest za
    gruba.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 14. Data: 2009-08-21 16:45:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 20 Aug 2009 10:27:44 +0200, Andrzej S. napisał(a):

    > Wlasnie. To nie tyle dławik (choc tez troche), co wydłużacz
    > czasu pobywania ognia w kominku. Plomien musi biec dluzsza droga.
    > Takie cos bylo juz w starych piecach kaflowych.

    Zupełnie co innego masz na myśli.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 15. Data: 2009-08-21 16:46:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 20 Aug 2009 20:09:53 +0200, Tomasz napisał(a):

> [...]
    > przymknieciu szybra otwiera Ci sie przepust na na inny dluzszy kanal dymowy.

    Owszem, wydłużysz czas, bo zmniejszysz prędkość spalin w palenisku, dzięki
    czemu spalanie zakończy się jeszcze w komorze paleniska, nie zaś w kominie.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 16. Data: 2009-08-22 03:58:57
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał

    > Owszem, wydłużysz czas, bo zmniejszysz prędkość spalin w palenisku, dzięki
    > czemu spalanie zakończy się jeszcze w komorze paleniska, nie zaś w
    > kominie.

    Nie zmienisz predkosci przeplywu spalin regulujac przekroj wylotu jesli w
    tym czasie masz przymkniete powietrze na wlocie. Nie moze cos wyplywac co
    nie wplynelo.
    Na predkosc przeplywu spalin w jednakowej mierze wplywa dlawienie na wlocie
    ja i na wylocie, robienie dlawien po obu stronach nie ma wiec
    technologicznego uzasadnienie i jest bezsensownym gadzetem.
    Ja mam kominek Tarnawa robiony na licencji znanej w swiecie szwedzkiej firmy
    Keddy.
    Tam jest wylacznie regulacja na dolocie i po jej przymknieciu zar utrzymuje
    mi sie do 24 godzin mimo ze wylot spalin (rura Fi 200) jest w pelni otwarta.
    Przeciez to o czym sie spieramy oparte jest na podstawowych prawach fizyki i
    tego zaden konstruktor zbednych gadzetow nie zmieni.

    --
    Tomasz

  • 17. Data: 2009-08-22 23:56:51
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

    > Zupełnie co innego masz na myśli.
    Ahaaaa..! skoro u Ciebie nie ma szybra to znaczy ,że to jest genialne
    rozwiazanie..Inne (z szybrem są bee... Nie po światowi potentaci kominków, w
    tym i nasze staropolskie tradycje solidnych kominów przewidywaly dławienie
    ciagu (szybkosci przepływu spalin!!) by teraz posiadacz wkladu bez tego
    urządzenia podważał sens u innych. Jezeli nie masz szybra, to dobrze, grzej
    się spokojnie, nie oczadzisz się, natomiast ja z szybrem(Font di Falamme)
    jakoś się przemeczę...Nawiasem mówiąc mam, jeszcze we wkładzie dodatkową
    przeslonę na wylocie...To dopiero "herezja"..

  • 18. Data: 2009-08-24 10:39:53
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Adam Płaszczyca said the following on 21.08.2009 18:43:
> [...]
    > swobodny dolot powietrza, przy założeniu, że piec czy też kominek jest
    > prawidłowo eksploatowany, a w szczególności warstwa paliwa nie jest za

    Pomysl co wygra - zbierajace sie produkty spalania czy naplywajace
    powietrze gdy zatkany sie wylot.

    Jak dalej nic ciekawego nie wymyslisz, to poszukaj w sieci przyczyn
    zaczadzenia i je przeanalizuj.
    S.

  • 19. Data: 2009-08-27 20:48:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 24 Aug 2009 12:39:53 +0200, Sebastian Sawicki napisał(a):

    > Pomysl co wygra - zbierajace sie produkty spalania czy naplywajace
    > powietrze gdy zatkany sie wylot.

    Produkty spalania będą ponad warstwą palącą się. A ta, będzie miała dostęp
    do tlenu. Jedyne co się zmieni, to temperatura, ta spadnie i zmniejszy sie
    tempo spalania.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 20. Data: 2009-08-27 20:49:26
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 22 Aug 2009 05:58:57 +0200, Tomasz napisał(a):

    > Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał

    > Nie zmienisz predkosci przeplywu spalin regulujac przekroj wylotu jesli w

    Owszem, zmienię, wróć do fizyki.

    > Na predkosc przeplywu spalin w jednakowej mierze wplywa dlawienie na wlocie
    > ja i na wylocie, robienie dlawien po obu stronach nie ma wiec
    > technologicznego uzasadnienie i jest bezsensownym gadzetem.

    Mhm. Czyli dwanie dwóch oporników w szereg to już nie ogranicza prądu. Śnij
    dalej.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356