  • 1. Data: 2011-10-01 14:05:50
    Temat: Do konca wrzesnia 1780kWh
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2011-10-01 14:33:01
    Temat: Re: Do konca wrzesnia 1780kWh
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    news:j676o0$te0$1@news.onet.pl...

    maniek, precyzyjniej pls :-) Od kiedy do kiedy?

    b.

  • 3. Data: 2011-10-01 18:10:20
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >maniek, precyzyjniej pls :-) Od kiedy do kiedy?

    To jest dalszy ciag. :-)
    Pierwszy wykres pojawil sie 28 kwietnia. Uznajmy, ze to okres pokrywajacy
    blisko 100% zapotrzebowania, choc jeszcze pazdziernik teoretycznie nie
    powinien byc taki zly. W tym roku maj wypadl najlepiej, srednio 17,1 kWh.
    Wrzesien byl bardzo fajny i w statystyce jest na drugim miejscu srednio
    15kWh, lipiec 14,2. 13,9 czerwiec i 6,2 najgorszy jak do tej pory sierpien.
    Mysle, ze lato tego roku jest sporo ponizej normy, a inne miesiace
    szczegolnie tego nie nadrabiaja.
    No to tyle. Aha, nie ma w tym ogrzewania podlogowego, bo sterownik tego nie
    zlicza, a tu moce sa najwieksze. Dla CWU ma to niewielkie znaczenie, bo to
    wynik z uwagi na przelaczanie ogrzewania dopiero od polowy wrzesnia.
    Podejzewam, ze do wspomagania ogrzewania sensu stricte potrzeba ok. pieciu
    kolektorow plaskich o powierzchni ok. 1,8m^2 netto. Wowczas baniak nagrzeje
    sie szybko i kawal dnia zostaje na ogrzewanie domu w miesiacach od
    pazdziernika w gore przy niepelnym naslonecznieniu.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2011-10-02 12:55:04
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 01.10.2011 16:05, Maniek4 pisze:
    > Pozdro.. TK

    z jakiej powierzchni?

  • 5. Data: 2011-10-02 16:15:12
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > z jakiej powierzchni?

    5,8

  • 6. Data: 2011-10-03 10:35:18
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Cześć Maniuś.
    Moja żona już jakiś tydzień temu wracająć z pracy gdy weszła do domu i
    ściągnęła buty zapytała:
    Marek, to ty ogrzewanie włączyłeś? Podłoga jest ciepła.
    Nie kochanie. To solar po nagrzaniu zbiornika do pewnej wartości przerzucił
    się na ogrzewanie podłogi - odpowiadam.
    I to tak mocno potrafi zagrzać? - docieka...Patrz temperatura podłogi
    29,5stopni? - pyta spoglądając na wyświetlacz wskazujący temperaturę
    podłogi...

    Jeśli możesz, jak się da, to "naucz" albo przerób swój sterownik tak, aby
    zmieniał temperaturę progową przełączenia zbiornika na podłogówkę w
    zależności od temperatury na zewnątrz.
    Ja jeszcze eksperymentuję ale u mnie działa to mniej więcej tak, że przy
    30stC na zewnątrz, temperatura przełączenia to 75stC. Każdy 1stC mniej na
    zewnątrz to o 1,1stC niższy próg przełączenia na podłogówkę. Przy 20stC na
    zewnątrz jest to już
    64stC, przy 0stC próg 42stC a przy -10stC 31stC. Nachylenie wybrałem na
    podstawie obserwacji przy różnych temperaturach otoczenia, nawet do -15stC,
    do ilu nagrzewał się zbiornik w dnie w których było pełne słońce.
    W ten sposób bardziej efektywnie wykorzystuję charakterystykę solarów.

    Marek

  • 7. Data: 2011-10-03 11:43:54
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > słońce.
    > W ten sposób bardziej efektywnie wykorzystuję charakterystykę solarów.

    Hi Marek.

    Niestety tego mojego sterownika nie naucze. Robi sie chlodniej i po prostu
    zmieniam schemat.
    Mialem wczesniej pomysl na cos podobnego co opisujesz. Niestety nie
    wiedzialem jak przebrnac przez jakis dajacy sie programowac uklad
    sterowania, ktory przy tym nie bedzie zbyt kosztowny, bo przeciez o to
    glownie chodzi. Poleglem i zostalem przy tym co mam.

    Pozdro.. TK