  • 11. Data: 2012-12-26 20:36:07
    Temat: Re: Do "paprykarzy" :-)
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 25 Dec 2012 08:30:17 +0100, uciu napisał(a):

    > tak na marginesie - spróbujcie sobie słodkich papryczek nadziewanych
    > serem z kauflanda... kupuje się je na dkg/kg w dziale, gdzie mają serki
    > w plasterkach/sałatki itp. Cena 4x lub 5x za kg (w zależności od promocji)
    > Nigdzie i nigdy nie jadłem lepszych nadziewanych papryczek, a te ze
    > słoiczków tez nie są tak dobre. To tylko moja opinia i mojej rodziny:)
    >
    > uciu

    Dzięki, u nas nie ma K., ale poproszę dzieci, to mi z Wawy przywiozą.
    --
    XL

  • 12. Data: 2012-12-26 22:06:47
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

    > https://www.hipernet24.pl/nowy/prodinfo.php?item_id=
    5048

    Mlekowita "przechrzciła swój ser na "favitę", bo nie ma prawa używać nazwy
    "feta" .

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Feta

    > Skład: "...., (...), mleko, ..., (...)"
    > To mówisz, że to owcze mleko? Hmmm, skoro tak, to ani chybi z mleka
    > specjalnych polarnych owiec, rasa tzw "lodowa", co to trawę spod szreni od
    > św. Michała (29 września) aż do wiosny wygrzebuje kopytkami na hali...
    > :->

    > Tak samo, jak feta z owcy...

    Feta z owcy, wyrób fetopodobny moze byc z beleczego.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 13. Data: 2012-12-26 22:29:29
    Temat: Odp: Do "paprykarzy" :-)
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    > Feta z owcy, wyrób fetopodobny moze byc z beleczego.

    Nieprawda! Bieresz owce, zerosiedem per capita, paczkę kumpli, rożen i feta
    gotowa;-)

    zdroofka Johnny

    http://www.empik.com/palnik-czyli-krotkie-i-jeszcze-
    krotsze-kaszanki-johnny-ego-artur,p1063599298,ebooki
    -i-mp3-p

  • 14. Data: 2012-12-31 01:59:14
    Od: Aicha <b...@t...ja>

    W dniu 2012-12-26 11:18, krys pisze:

    > moje tendencje smakowe zdecydowanie zmierzają w
    >
    > O tak, feta to wybitnie krowi ser ;-)

    O, to wcale nie jest takie pewne ;)
    Właśnie mi się przypomniała opowieść pana kucharza Theo Vafidisa...
    http://palcelizac.gazeta.pl/palcelizac/1,110783,8930
    996.html

  • 15. Data: 2012-12-31 02:34:56
    Od: "hans olo" <C...@i...pl>

    > O, to wcale nie jest takie pewne ;)

    Feta dla naszego typowego klienta marketu to kupowana w "Tesku" krowia masa,
    za 3,50.
    Feta "poważna", to już inna liga i nie z krowy.
    I kosztuje dychę.

    Hans Olo

  • 16. Data: 2013-01-03 23:37:48
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Dec 2012 22:06:47 +0100, krys napisał(a):

    > Mlekowita "przechrzciła swój ser na "favitę", bo nie ma prawa używać nazwy
    > "feta" .

    Ale jednak piszą "typu feta".

    > Feta z owcy, wyrób fetopodobny moze byc z beleczego.

    Typu_feta. A przy okazji, polski oscypek, a raczej "typu_oscypek", w którym
    owcze mleko nawet znaleźć można, owszem, choć w równej proporcji z krowim -
    bo mleko od jednej krowy plus mleko od jednej owcy zawiera :-D
    --
    XL

  • 17. Data: 2013-01-04 11:20:17
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Ikselka napisał(a):

    > Ale jednak piszą "typu feta".

    Czyli słony i w konsystencji przypominający fetę. No i bez certyfikatu
    "fety" :)

    > Typu_feta. A przy okazji, polski oscypek, a raczej "typu_oscypek", w którym
    > owcze mleko nawet znaleźć można, owszem, choć w równej proporcji z krowim -
    > bo mleko od jednej krowy plus mleko od jednej owcy zawiera :-D

    Sie Pani myli. Ser "oscypek" aby mógł być oscypkiem musi mieć papier na
    zgodność. I może zawierać do 40% mleka krowiego pochodzącego od krowy
    rasy polskiej czerwonej. I IMO raczej na pewno ma te 40%.
    A te wszystkie "nielegalne" oscypki procent tego mleka moga i raczej na
    pewno mają większy. Z minimalną domieszką mleka owczego czy koziego.
    Pozdrawiam!
    --
    zbYszek

  • 18. Data: 2013-01-04 16:38:07
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

    > Ale jednak piszą "typu feta".

    Typu feta, typu tiramisu, typu szynka parmeńska. I wyrób czekoladopodobny.
    To jednak nie feta, nie tiramisu i nie szynka parmeńska, i nie czekolada.

    > Typu_feta.

    W pierwotnym poście była feta.

    > A przy okazji, polski oscypek, a raczej "typu_oscypek", w
    > którym owcze mleko nawet znaleźć można, owszem, choć w równej proporcji z
    > krowim - bo mleko od jednej krowy plus mleko od jednej owcy zawiera :-D

    Dla niektórych bez różnicy, c'nie?

    J.

    www.kontestacja.com

  • 19. Data: 2013-01-04 22:02:05
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    W dniu piątek, 4 stycznia 2013 11:20:17 UTC+1 użytkownik zbigi napisał:

    > Czyli słony i w konsystencji przypominający fetę.

    W konsystencji też jej nie przypomina ;-)

    Ania

  • 20. Data: 2013-01-06 16:40:44
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 04 Jan 2013 16:38:07 +0100, krys napisał(a):

    > Typu feta, typu tiramisu, typu szynka parmeńska. I wyrób czekoladopodobny.
    > To jednak nie feta, nie tiramisu i nie szynka parmeńska, i nie czekolada.

    Co Ty nie powiesz, nie wpadłabym na to.
    A jednak PISZĄ - powtarzam z naciskiem wyraźniejszym.

    > W pierwotnym poście była feta.

    "Feta" w polskich realiach jest "typu-fetą". Ponieważ nie mamy tylu owiec,
    aby feta była fetą.

    > Dla niektórych bez różnicy, c'nie?

    A tego to JA nie wiem, nie kupuję zadnego, gdyż oscypek uznaję tylko w 100
    procentach owczy, no a taki jadłam jakieś 30 lat temu ostatnio.
    --
    XL