  • 1. Data: 2013-12-28 12:02:05
    Temat: Dobór wielkości zębów packi do kleju.
    Od: Marek <z...@b...pl>

    Powszechnie wiadomo, że im większe płytki tym większe powinny być zęby
    packi do rozprowadzania kleju. Nigdy nie natrafiłem na żadne wyjaśnienie
    takiej zależności. Dlaczego do przyklejenia dużych płytek do równego
    podłoża nie można użyć packi nanoszącej cieńszej warstwy kleju?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2013-12-28 12:36:41
    Temat: Re: Dobór wielkości zębów packi do kleju.
    Od: w...@g...com

    > takiej zależności. Dlaczego do przyklejenia dużych płytek do równego
    > podłoża nie można użyć packi nanoszącej cieńszej warstwy kleju?
    > Marek

    Mi się wydaje, że jeżeli ktoś wykonuje zawodowo taką pracę - codziennie, to musi się
    liczyć z tym, że podłoże może być nierówne, a wtedy klejenie z 'z większym zębem'
    jest łatwiejsze do regulacji oraz przyklejenia całą powierzchnią płytki.
    Musi być naprawdę równe, bo im więsza powierzchnia płytki, tym większe ryzyko, że
    część płaszczzyny się przyklei się.

    Jeżeli natomiast wiesz, że podłoże będzie prawie idealnie równe :), to IMO nie ma
    przeciwskazań.

    pzdr
    Bogdan