  • 11. Data: 2009-10-26 13:51:34
    Temat: Re: Dobudowac czy budowac nowy
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    mirek pisze:
> [...]
    > Dom parterowy z dachem 30 stopni(dachówka bet.) - poddasze nieuzytkowe -
    > wysokośc w max wysokości 1,90. Teraz jest dylemat , czy podnieśc dach(trzeba
    > to rozebrac , wymurowaś scianki przynajmniej 1,5, i od nowa położyć dach.
    > strop nad parterem betonowy, mury i fundamenty wytrzymaja , bo jak sie go
    > budowalo to brało sie pod uwage , że może byc potrzebna rozbudowa.Dom
    > 10-letni. Alternatywa jest postawienie drugiego parterowego.
    > powierzchnia domu ok 120 metrów kwadratowych.
    > Teraz dylemat - czy faktycznie dużo taniej wyjdzie podniesienie w stosunkui

    Niech młodzi uciekają jak najdalej od rodziców.
    W żadnym wypadku nie trzymaj ich pod tym samym dachem.
    Tak będzie najlepiej jak i dla Ciebie, tak i dla Twojej córki i
    (przyszłego)zięcia.
    Pomijając powyższe aspekty to spróbuj sobie wyobrazić jak by wyglądał
    obecny budynek podwyższony o te 1,5m - przeważnie koszmarnie.
    Jeżeli tylko masz możliwości to buduj drugi domek.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 12. Data: 2009-10-26 14:38:29
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Nowy dom to posag pietro to laska.

    tez bym budowal gdybym mogl.
    Pozdrawiam
    Dy

  • 13. Data: 2009-10-26 15:42:32
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisal w wiadomosci
    > Mam dylemat. Chodzi o dobudowanie dla córki pietra, zyli podwy?szenie dachu.
    > Dom parterowy z dachem 30 stopni(dachówka bet.) - poddasze nieuzytkowe -
    > wysoko?c w max wysoko?ci 1,90. Teraz jest dylemat , czy podnie?c dach(trzeba
    > to rozebrac , wymurowa? scianki przynajmniej 1,5, i od nowa po?o?yae dach.
    > strop nad parterem betonowy, mury i fundamenty wytrzymaja , bo jak sie go
    > budowalo to bra?o sie pod uwage , ?e mo?e byc potrzebna rozbudowa.Dom
    > 10-letni. Alternatywa jest postawienie drugiego parterowego.
    > powierzchnia domu ok 120 metrów kwadratowych.

    Na tej samej dzialce (sa media) ?

    > Teraz dylemat - czy faktycznie du?o taniej wyjdzie podniesienie w stosunkui
    > do budowy nowego w aktualnych realiach.

    Duzo to pojecie wzgledne. Tyle co koszt fundamentów, podlogi i dachu. 100000 ?

  • 14. Data: 2009-10-26 18:23:16
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

    ,> Duzo to pojecie wzgledne. Tyle co koszt fundamentów, podlogi i dachu.
    100000 ?
    Jak by same fundamenty podloga i dach kosztowaly 100000zl to kogo byloby
    stac na budowanie;))

    Kris

  • 15. Data: 2009-10-28 13:49:43
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

    Użytkownik "mirek" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Teraz dylemat - czy faktycznie dużo taniej wyjdzie podniesienie w
    > stosunkui do budowy nowego w aktualnych realiach.

    Gdybym był w takiej sytuacji - to na przykładzie bliższej i dalszej rodziny
    z takimi 'wielorodzinnymi układami' - budowałbym drugi, nawet gdyby mial
    kosztować 2x tyle. Specjalnie wybudowaliśmy typowo jednorodzinny dom, żeby
    córka, jak już dorosnie (teraz ma 8 lat) i założy rodzinę mogła się bez
    problemów i żali - wyprowadzić. Mogę ew. pomóc jej w budowie własnego domu
    czy kupnie mieszkania - ale z własnego przykładu wiem, że nic tak nie cieszy
    jak samodzielna (w sensie przede wszystkim finansowym, ale też
    psychologicznym) budowa domu czy urządzanie kupionego mieszkania. Zważ też
    na to, że darowane rozpieszcza - dasz jej dom, będzie kwękać że nie dałeś
    samochodu, kupisz samochód - będzie jęczeć że za mały :)

    Adam