  • 11. Data: 2011-02-23 09:43:51
    Temat: Re: Dom ma 30 lat, ocieplenie stropu
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Ula" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ik297b$57n$1@inews.gazeta.pl...
    > Jaka byla oplata za te 65 m2??
    > U mnie bedzie ok. 100 m2.
    >
    > Dzieki za info.
    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=wyl
    ewki&order=d&change_view=1,,

    Krzysiek

  • 12. Data: 2011-02-23 10:13:06
    Od: Renke <n...@o...pl>

    W dniu 2011-02-22 21:14, nom pisze:

    > Użytkownik "Ula" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ja mam tak samo, z tym, że mam ocieplony strop 10cm styropianu i
    > wylewka. W tamtym roku zdążyłem przykleić na piankę montażową 10cm
    > styropianu FS15 i tyle. Położyłem na to starą wykładzinę PCV i na razie
    > można chodzić. :-)
    > Na wiosnę albo rzucę na to płyty OSB (8mm spokojne wystarczy) albo
    > zrobię siatkę + klej do styropianu.

    Ja mam w biurze styropian 5 cm + panele bez folii. Działo to już 4 rok i
    nawet meble jakieś na tym stoją. Jeśli położysz na to OSB 12 to
    gwarantuję, że wytrzyma lata.

  • 13. Data: 2011-02-23 10:14:30
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Ula" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > 2. Położenie 15 cm styropianu na to podłoga z płyt
    > OSB 12 mm. Ale nie wiem czy styropian się nie
    > połamie i nie popękają płyty przy chodzeniu.

    jesli to ma być pomiaeszczenie typu "czasem powiesic pranie" a nie scisle
    uzytkowe to smiało mozesz zrobic tak jak piszesz -styropian i OSB. Nic sie
    przy chodzeniu nie zniszczy. Wyjdzie taniej niz beton. Lepiej dac grubsze
    styro jak jest miejsce.

    b.

  • 14. Data: 2011-02-23 11:44:14
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    cinews:ik0baq$kok$1@inews.gazeta.pl...

    > jesli to ma by pomiaeszczenie typu "czasem powiesic pranie" a nie scisle
    > uzytkowe to smia o mozesz zrobic tak jak piszesz -styropian i OSB. Nic sie
    > przy chodzeniu nie zniszczy. Wyjdzie taniej niz beton. Lepiej dac grubsze
    > styro jak jest miejsce.

    A dokladniej rzecz biorac, mozesz zrobic tak:
    - ulozyc 10cm styropianu
    - na to zwykle laty 5 cm w odstepach "na szerokosc plyty
    styropianowej"
    - pomiedzy laty kolejne 5cm styropianu
    - na wierzch OSB, przykrecone do lat.

    Nic nie skrzypi, nic sie nie polamie.

    pozdro
    Adam

  • 15. Data: 2011-02-23 13:16:08
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    news:12c13c77-3a6c-45ab-a810-A dokladniej rzecz biorac, mozesz zrobic tak:

    a jaki sens w tych łatach????

    b.

  • 16. Data: 2011-02-23 13:39:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 23 Lut, 14:16, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > a jaki sens w tych atach????

    Zeby sie nie nudzilo i za szybko robota nie szla :P

    --
    Adam

  • 17. Data: 2011-02-23 15:01:21
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Zeby sie nie nudzilo i za szybko robota nie szla :P

    Weż ty zmień z powrotem nick na Szendzielorz albo Szyna chociażby.
    Bo adamów tu sporo a ja lubie miec pewnośc kogo wypowiedzi czytam;)))

    Krzysiek

  • 18. Data: 2011-02-24 06:40:50
    Od: "Ula" <u...@o...pl>

> [...]
    > przy chodzeniu nie zniszczy. Wyjdzie taniej niz beton. Lepiej dac grubsze

    Zatem się skłaniam do tych płyt OSB, skoro ktoś z Was ma
    na styropianie panele podłogowe i może po tym chodzić.
    OSB ma duże arkusze więc tym bardziej nie powinno być
    problemu. Moj strych to graciarnia którą niestety
    trzeba uprzatnąć i miejsce na suszenie prania.
    Zaciekawiła mnie metoda klejenia na piankę montazową.
    Czy ona nie "rozpuszcza" styropianu? Po przyklejeniu
    nic sie nie rusza, a pianka sama likwiduje nierówności,
    kładłoby się ją w "doły" jakby styropian "klawiszował"
    przy kładzeniu. To taka "zwykła" pianka montazowa
    w cenie ok. 10 zł za butlę z dozownikiem?
    I chyba warto 5 cm styropianem ocieplić boki ściany
    wzdłuż schodów na ten strych. W obecne mrozy te
    ściany od strony domu są bardzo zimne, wszak przy
    schodach jest temperatura niewiele większa jak na
    dworze. No i ocieplić drzwi, bo też od nich ciągnie.
    W tym roku już posżło 4 tony węgla po 700 zł
    do ogrzania 170 m2, a i tak temp. w te mrozy
    nie dochodzi do 19 oC. Rankiem nawet 16 oC.
    Podziękowania za rady!.
    Ula.

  • 19. Data: 2011-02-24 07:29:44
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > W tym roku już posżło 4 tony węgla po 700 zł
    > do ogrzania 170 m2, a i tak temp. w te mrozy
    > nie dochodzi do 19 oC. Rankiem nawet 16 oC.

    U mnie jutro skończy się 5 ton. 3 tony były dość dobrego po 650 a dwie
    marnego po 510. Grzeję jakieś 190 m2.
    Ale po ociepleniu stropu mam 21 stopni i więcej jak nie pozakręcam
    grzejników. Bo wcześniej to z trudem miałem 18 stopni przy tęgich mrozach.

    Klatka schodowa i drzwi na strych są w tej chwili moją bolączką. Właśnie
    tamtędy ucieka mi ciepło w dużych ilościach. A grzejnik na klatce
    schodowej grzeje przede wszystkim nieocieplony strych, bo nad nim są
    schody i te schody od strony zimnego strychu są gorące!.

    Kazek

  • 20. Data: 2011-02-24 07:58:58
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Zaciekawiła mnie metoda klejenia na piankę montazową.
    > Czy ona nie "rozpuszcza" styropianu?

    nie rozpuszcza bo to tez pianka

    > przy kładzeniu. To taka "zwykła" pianka montazowa
    > w cenie ok. 10 zł za butlę z dozownikiem?

    ja tego używam wszdzie łącznie z klejeniem luster na sciany :-) Ale używam
    (bo mam) pianki montażowej Tytan. Czym sie różni - nie wiadomo. Mysle ze
    mozna uzyć pianki taniej -z tym ze zastosuj piankę niskorozprężną

> [...]
    > schodach jest temperatura niewiele większa jak na
    > dworze. No i ocieplić drzwi, bo też od nich ciągnie.

    w starych budynkach ocieplenie scian od wewnątrz trzeba robic z głową bo
    mozna sobie grzyba wyhodowac :)

    b.