  • 21. Data: 2009-12-27 13:09:04
    Temat: Re: Dom , warto ?
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał

    > Pomijam taki detal, że moja gmina ma kompetentnego wójta i gminny
    > autokar objeżdża całą okolicę zbierając i rozwożąc dzieci.

    To nie kompetencja wójta, tylko obowiązek ustawowy ;)

    Jeśli chodzi o wielkość domu (pomijam plusy i minusy mieszkania w domu, bo
    to dyskusja o wyższości bożego narodzenia nad wielkanocą), to uważam, że dom
    o powierzchni UŻYTKOWEJ 100 m2 jest domem zupełnie wystarczającym dla 4
    osobowej rodziny, ale tylko wtedy gdy ma się dodatkowo garaż, duże
    pomieszczenie gospodarcze lub piwnicę, kotłownię, spiżarnię, itp. Sam
    postawiłem dom o powierzchni ok. 100m (parter) + poddasze użytkowe
    (sypialnia + łazienka) i stwierdzam, że to zdecydowanie za mało - nie mam
    garażu ani pomieszczenia gospodarczego (nie licząc 5 m2 kotłowni). Na wiosnę
    stawiam garaż wolnostojący z pomieszczeniem gospodarczym, bo nagle się
    okazało, że nawet nie mam gdzie stołu z tarasu na zimę schować, nie mówiąc
    już o jakichś narzędziach ogrodniczych jak taczka, szpadle, grabie, itp.
    Nawet głupich słoików z przetworami nie mam gdzie trzymać.

    Inna sprawa - obecnie domy buduje się już nieco inaczej jak kiedyś, a
    rozkład pomieszczeń jest zdecydowanie odmienny niż w mieszkaniach. Pozwala
    to na dużo lepsze zagospodarowanie przestrzeni - nie ma zabierających dużo
    miejsca korytarzy (przedpokoi), klatek schodowych, ganków, itp.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 22. Data: 2009-12-27 16:29:01
    Od: JerzyN <0...@m...pl>

    kaszpir pisze:
> [...]
    >
    > Podałem powierzchnię mieszkalną , bo wiem że dużo podaje powierzchnię
    > łączenie z garażem i pomieszczeniem gospodarczym a te pomieszczenia
    > nie są mieszkalne ;)
    >
    > Dom jak pisałem jest w stanie surownym zamkniętym już z dachem.
    > Widzialem domek na własne oczy. Wpłaca się 5% wartości a resztę przy
    > oddaniu kluczy do domu ...
    >
    > Wielkiego domu mi nie potrzeba ...
    >
    > 100m2 jak dla mnie wystarczającą powierzchnią. Jak będzie za mało to
    > zawsze można poddasze zrobić ...
    >
    > Raczej chodzi o czy specyfikacja techniczna jest ok , czy będzie to

    Ten projekt to porażka architekta, typowy rozkład jak dla mieszkania w bloku
    http://www.setler.pl/index.php?option=com_content&vi
    ew=article&id=53&Itemid=29
    ani garaż ani poddasze nie czynią z tego funkcjonalnego domu.

    --
    pozdr. Jerzy

  • 23. Data: 2009-12-27 16:46:18
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2009-12-27 17:29, JerzyN pisze:

> [...]
    ew=article&id=53&Itemid=29

    > ani garaż ani poddasze nie czynią z tego funkcjonalnego domu.

    No to pokaż, jak to powinno wyglądać.

    AW

  • 24. Data: 2009-12-27 16:47:23
    Od: Mamut <c...@g...com>

    Moim zdaniem 90 pare metrow domku to malutko. Jesli mialbym juz
    inwestować (wiadomo ze to inwestycja na całe zycie) to nie w takie
    cos. Ogrzanie domku stumetrowego a np 130metrowego to juz niewielka
    róznica a te kilkadziesiat metrow to ogrom przestrzeni ktorej nie
    pożałujesz. Taka inwestycja jest na cale zycie i w 9 na 10 przypadkow
    ludzie żaluja że kiedys nie dołozyli i nie wybudowali wiekszego. Tyle
    razy to juz przerabialem na rodzinie i znajomych...
    I pomietaj, przynajmniej jedno pomieszczenia uzytkowe typu graciarnia.
    To po prostu koniecznosc :)

  • 25. Data: 2009-12-27 17:06:32
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Moim zdaniem 90 pare metrow domku to malutko. Jesli mialbym juz
    inwestować (wiadomo ze to inwestycja na całe zycie) to nie w takie

    Ten dom nie ma 90 metrów a dużo więcej ...
    Po pierwsze garaż i pomieszczenie gospodarcze (razem prawie 30m2) nie
    wliczane są do powierzchni mieszkalnej.
    Dodatkowo po adaptacji poddasza uzyska się około 40m2 powierzchni ...

    Więc jak się wszystko doda to dom wcale taki mały nie jest ...

    Można go "rozbudować" jak będzie potrzeba ...

    http://www.domnahoryzoncie.pl/pl/index.php?s=179&a=4
    29#rzuty

    Tyle że tak naprawdę wątpie abym go rozbudowywal , bo nie czuję takiej
    potrzeby ...

  • 26. Data: 2009-12-27 17:20:27
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 25 Gru, 23:16, kaszpir <k...@t...pl> wrote:
    > Witam !
    >
    > Planujemy zmienić mieszkanie na dom :)
    >
    > Mamy mieszkanko 65m2 , ale chcielibyśmy jednak domek. Domek nie za
    > duży (96m2 - pow. mieszkalnej) położony na dośc dużej działce 1000m2.

    Jaki jest układ pokoi? Jakie powierzchnie? Ile łazienek? To też ważne.

  • 27. Data: 2009-12-30 13:34:20
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > poza tym w domu głupotą juz jest uwazam nie zrobic garderoby, drugiej
    > lazienki przy sypialni oddzielnej niz łazienka dla gości, sypialnia tez
    > raczej przestronniejsza niz w mieszkaniu...., o wieeeeeele bardziej
    > przestronnego salonu, dodatkowej sypialni, spiżarni itepe - liczyc dalej?
    > mysle ze tu stop, zeby zbudowac rozsadny dom za rozsadne pieniadze. i
    > zmiesc to wszystko na 95m2

    Basti masz 100% racji.
    W miarę mieszkania wszystko się zagraca. Mieszkam w mieszkaniu z żoną 55 m
    kw, i coraz częściej dymam do piwnicy po zapasy, bo nie mam spiżarni. W
    piwnicy też mało miejsca. jak mam nadzieję będzie dzieciak to nie wiem jak
    się zmieścimy - chyba na suficie, od razu mówięże układ mieszkania był dla
    kawalera - barek między kuchnią a jadalnią, dużo przestrzeni.
    Budowanie domu bez spiżarni, gabinetu, drugiej łazienki IMHO nie ma sensu,
    to już lepiej sobie kupić większe mieszkanie.
    A z wiekiem stajemy się coraz bardziej wymagający. I akwarium by się
    przydało, i kominek - a to zajmuje miejsce.

    MS

  • 28. Data: 2009-12-30 13:35:57
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Kaszpir tak do tego garażu nawracasz że ci poradzę 100x tańsze rozwiązenie -
    kup Webasto do samochodu, skrobać nie będziesz musiał.

    ::)))
    MS

  • 29. Data: 2009-12-30 13:41:12
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Jeśli jest kanalizacja, to bym się
    > wpiął, jeśli nie, to robiłbym oczyszczalnię przydomową (o ile warunki
    > gruntowe na to pozwalają).

    Przy podczyszczalni z rozsączem, tak. Przy oczyszczalni z napowietrzaniem i
    aktywnym osadem - warunki gruntowe nie mają nic to tego.
    Koszt jakieś 15 tys zł (poliplast), prąd według producenta na pompkę 70 zł
    na rok, wybieranie guano 200 zł na rok.

    MS

  • 30. Data: 2009-12-30 13:42:23
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Odpowiadam hurtem :)

    Cena domu pod klucz wraz z 1000m2 działką to 350tys.

    Chyba na Sri Lance i z krowich placków i bambusa.
    Licz 2 razy więcej.

    MS