  • Data: 2009-12-14 22:19:11
    Temat: Dylematy gipsowo-kartonowe
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zastanawiam sie jak zamontowac 2 oscieznice o szerokosci 90mm na profilu
    oscieznicowym 75mm.
    Oscieznice chce zamontowac jedna przy drugiej pod katem 90 stopni.
    Scianki budowane sa z plyt G-K 12,5mm na profilach 75mm, zatem grubosc
    scianki wyniesie 100mm.
    Jezeli profil bedzie oblozony dookola plyta G-K to pomiedzy oscieznicami
    pozostanie naroznik z plyt G-K o szerokosci po 5mm od kazdej z oscieznic.
    Chcialbym uniknac tego naroznika.
    Moze ma ktos jakis pomysl, jak sie pozbyc tego naroznika ?
    Najbardziej by mi odpowiadalo, zeby jedna z oscieznic lekko zachodzila na
    druga oscieznice, ale wtedy musial bym obydwie oscieznice zlicowac ze
    scianami, a tu juz nie bedzie zbyt ladne. Natomiast pozostawiajac naroznik
    5x5mm z K-G bedzie nastreczal problemy podczas malowania ?
    A moze po prostu sciac róg i zamaskowac go drewnianym cwiercwalkiem ?
    Ma to mniej wiecej wygladac tak (o ile czcionka sie nie rozjedzie)

    Drzwi lewe 80
    [ ]o===========[ ]
    [ ]
    | |
    | |
    Drzwi prawe 90
    | |
    [ ]

    o - oznacza, ze tu sa zawiasy

    Mam tez dylemat czym domknac profil oscieznicowy, który bedzie musial
    przedewszystkim utrzymywac drzwi prawe.
    Czy w tym przypadku wystarczy mi zmontowanie profilu U75 na boku profila
    oscieznicowego, tak, zeby trzymal oscieznice drzwi lewych ?