  • 1. Data: 2010-06-08 10:04:14
    Temat: Dysze do kuchenki - propan
    Od: Mat <m...@g...com>

    Witam.
    Mam kłopot z kopcącą kuchenką gazową (zasilana propanem).
    Czy ktoś z Was orientuje się być może czy w przypadku propanu stosuje
    się takie same dysze jak do gazu propan-butan ? W tej chwili właśnie
    takie są zamontowane.
    Jak może być przyczyna kopcenia ?

    Pzdr
    Mat

  • 2. Data: 2010-06-08 12:35:51
    Temat: Re: Dysze do kuchenki - propan
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    zapytaj na elektroda.pl - tam predzeij ci pomoga w dziale agd

    dysze roznia sie pomiedzy gazem ziemnym gz50 a propanbutanem.
    do gz50 musza byc wieksze (jako ze nie moglem dostac odpowiednich dysz to
    rozwiercilem je i pozamienialem miejscami i kuchnia dziala mi jak zloto:P)

    :)

  • 3. Data: 2010-06-08 14:53:39
    Od: "Adam" <a...@g...pl>

> [...]
    > Czy ktoś z Was orientuje się być może czy w przypadku propanu stosuje
    > się takie same dysze jak do gazu propan-butan ? W tej chwili właśnie

    Kopcenie to raczej kwestia jakości gazu lub regulacji ilości powietrza.
    Spróbuj zasilić z innej butli, albo wyregulować.
    Jeśli chodzi o kalibracje otworu, to ja z kolei do P-B otwory powiększałem.
    Sprzedawca, nie wiem na ile był kompetentny, powiedział że do P-B stosuje
    sie mniejsze otwory, bo P-B ma większą kaloryczność niż ziemny. Skutkiem
    tego płomień przy zasilaniu z butli był wielkości płomienia zapalniczki, a
    czajnik wody gotował się kilka godzin. reklamacji nie chciał przyjąć więc go
    olałem i rozwieciłem delikatnie otworki. Działa do dziś, nie kopci, ale
    staram się brać gaz ze sprawdzonych miejsc.
    Adam

  • 4. Data: 2010-06-08 20:30:30
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie chciał przyjąć więc go olałem i rozwieciłem delikatnie otworki. Działa
    > do dziś, nie kopci, ale staram się brać gaz ze sprawdzonych miejsc.

    potwierdzam co kolega napisał,
    1/ sprawdzić czy jest zastosowany odpowiedni rodzaj dysz
    2/ wyregulować ilość powietrza

    Janusz