  • 11. Data: 2009-11-22 22:50:21
    Temat: Re: Dziwny robaczek w doniczce
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > W doniczce poza ziema sa tez kawalki kory/drewna. Widocznie ma co jeść.

    Chyba ukrywają się pod korą. Czym się żywią ?
    > http://www.robale.pl/index/2/106

    Przydałaby się pułapka z przynętą :-)

    Pozdrawiam, Barbara

  • 12. Data: 2009-11-23 17:24:34
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Na razie Wij wygrywa.

    Kiedyś miałam cytrynę skierniewicką. Nie mam
    chłodnego miejsca do zimowania takich roślin i przędziorki atakowały
    zawzięcie. A mogłam położyć ozdobnie kilka kawałków kory, wpuścić wija
    drewniaka - samca i po sprawie :-)
    Twoja roślina jest wolna od przędziorków ?
    Gotowe podłoża tez nie zawsze są jakie powinny być. W tym przypadku
    potrzebne pH 6,1 do 6,7. Nieraz na forach "doniczkowych" czytałam
    narzekania. Często są b. kwaśne.
    Skoro nie wiadomo co szkodzi, chyba najlepszym wyjściem będzie wymiana
    podłoża, jak radzi Dirko. Przy okazji sprawdzisz stan korzeni. Roślina
    postawiona po takim zabiegu w chłodnym miejscu na zimę
    nie powinna od tego zmarnieć.

    Pozdrawiam, Barbara