  • 21. Data: 2010-03-10 09:24:08
    Temat: Re: Ekogorszek opinie Slask
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    > U brata stoi bojler z grzałką i wężownicą + cyrkulacja na pompie, (bez
    > niej na 2 piętrze to się trochę długo czeka), przy czym cyrkulacja na
    > zegarze włączona rano, okolice obiadu i wieczór.

    Czyli prąd latem, zimą węgiel.
    Zbieram opinie bo sam zamierzam coś budować z dala od gazu.
    Planuję intensywnie palić kominkiem z DGP plus rekuperator.
    Dodatkowo piec olejowy i kaloryfery (+ CWU).
    Ma ktoś taki układ?
    [dom ma być drewniany paliwa (drewna) pod dostatkiem.]

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2010-03-10 09:33:30
    Od: rrr <r...@p...pl>

    Użytkownik Krzysztof L napisał:

> [...]
    > Dodatkowo piec olejowy i kaloryfery (+ CWU).
    > Ma ktoś taki układ?
    > [dom ma być drewniany paliwa (drewna) pod dostatkiem.]
    zaczniesz od rozbierania ścian, czy dachu :)

    > Pozdrawiam

    Sąsiad ma podobnie, tylko nie olej ale gaz z butli.
    Narzeka, że gaz drogi, ale ma zdecydowanie lepszy komfort niż jam, który
    wybrał groszek.
    Kominek tak o ile:
    a) większą część doby jest w ktoś w domu kto podłoży,
    b) kupisz na tyle dobry/szczelny kominek by nie wstawać w nocy by
    podkładać - codzienne rozpalanie może się szybko znudzić.
    Z drugiej zaś strony nie wiem, ale może jest śjakiś sposób by
    wykorzystać kanały DGP do rozprowadzania powietrza nagrzewanego przez
    kocioł. Odpadają Ci wtedy kalafiory. Ale czy robi się coś takiego nie
    mam pojęcia, teraz mi przyszło do głowy bez zastanawiania się nad
    sensownością takiego rozwiązania :)

    pzdr.
    rafał

  • 23. Data: 2010-03-10 09:58:09
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    > zaczniesz od rozbierania ścian, czy dachu :)

    Lepiej wszystko przemyśleć za wczasu, znam takich co niezbyt pomyśleli i
    zrobili.

    > b) kupisz na tyle dobry/szczelny kominek by nie wstawać w nocy by
    > podkładać - codzienne rozpalanie może się szybko znudzić.

    Kominek monolityczny Tarnawa.
    Kwestia znudzenia przy ekogroszku czy innym paliwie stałym jest
    porównywalna.

    > Z drugiej zaś strony nie wiem, ale może jest śjakiś sposób by
    > wykorzystać kanały DGP do rozprowadzania powietrza nagrzewanego przez
    > kocioł. Odpadają Ci wtedy kalafiory.

    To jest jakiś pomysł; może nikt tak nie robi ale pomysł cenny.
    Pojedyncza nagrzewnica wodna załatwi sprawę przy istniejącym DGP.

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2010-03-10 10:02:16
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    > Pojedyncza nagrzewnica wodna załatwi sprawę przy istniejącym DGP.

    Są takie: "nagrzewnica kanałowa wodna"
    http://www.went-dom.pl/images/cms/1964/GRZEWCZE/VBF.
    jpg

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2010-03-10 10:25:12
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

    U brata stoi bojler z grzałką i wężownicą + cyrkulacja na pompie, (bez
    niej na 2 piętrze to się trochę długo czeka), przy czym cyrkulacja na
    zegarze włączona rano, okolice obiadu i wieczór.

    Witam
    Mam dokładnie identyczne rozwiązanie.
    Grzałka 2 kW, jako awaryjne podgrzewanie wody.
    Cyrkulacja załączana sterownikiem czasowym, taki do gniazdka z Liroja za 30 zł i
    działa :-)
    Niby mój piec (Defro Duo) ma sterowanie pompą cyrkulacyjną ale delikatnie mówiac
    jest prymitywne, można sterować czasem przerwy zalączania pompy i to w
    niewielkim zakresie. Podczas gdy mnie interesuje zupełnie inny zakres załączeń.
    np. rano i wieczorem w dni robocze, w weekendy trochę inaczej.

    Pozdr.
    JM

  • 26. Data: 2010-03-10 13:55:01
    Od: rrr <r...@p...pl>

    > Lepiej wszystko przemyśleć za wczasu, znam takich co niezbyt pomyśleli i
    > zrobili.
    Kontekst był, że ściany drewniane, więc drewna do palenia dużo :)

    > Kominek monolityczny Tarnawa.
    > Kwestia znudzenia przy ekogroszku czy innym paliwie stałym jest
    > porównywalna.
    Wierz mi nie jest. Zasypywanie kotła raz w tygodniu a podkładanie kilka
    razy na dobę to różnica.
    A przy okazji sprawdź może wkłady Jotula, mało u nas popularne ale
    widziałem kilka i gdybym miał robić kominek do palenia, a nie po to bo
    wszyscy mają, to zdecydowałbym się chyba właśnie na Jotula.

    > To jest jakiś pomysł; może nikt tak nie robi ale pomysł cenny.
    > Pojedyncza nagrzewnica wodna załatwi sprawę przy istniejącym DGP.
    >
    > Pozdrawiam

    Jedynie ktoś mądrzejszy ode mnie niech się wypowie nad sprawnością
    takiego rozwiązania.

    pzdr.
    rafał

  • 27. Data: 2010-03-12 11:20:56
    Temat: Re: Ekogorszek opinie Śląsk
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > Sam używam teraz KWK Chwałowice - po spaleniu pozostaje tylko pył.
    > Kupowany w CarboStal w Będzin - Grodziec. Tani nie jest 740/tona ale
    > paczkowany solidnie i dowóz gratis.
    > Co do zużycia to jest podobne co eko gorszej jakości - po prostu zaleta to
    > małe ilości popiołu.
    >
    > PS. Mokry ekogroszek to zaleta a nie wada. Mokry ekogroszek spala się
    > lepiej. Odparowująca woda wydziela tlen potrzebny do procesu spalania.
    > Poza tym nie ma problemy z pyłem węglowym który skutecznie zniechęcił mnie
    > do zakupu ekogroszku luzem.

    BTW
    posiadałem opał w tym sezonie KWK Chwałowice
    zgłosiłem reklamację
    przyjechali pobrać probki, i klasę zmniejszyli mi z 27k do 24k
    i oddali roznice kwoty

    nie ma co się pieprzyc jak widzicie, ze opał słaby pisać rekalamcję

  • 28. Data: 2010-03-12 14:54:35
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    > A przy okazji sprawdź może wkłady Jotula, mało u nas popularne ale

    Czy są to wkłady monolityczne?

    pozdrawiam

  • 29. Data: 2010-03-17 09:27:58
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał w wiadomości

    > O! Jakieś nowe prawa chemiczne.
    > Ciekawe.

    Troszke mu sie "pomylyło", zapomnial, ze woda rozklada sie przy 2000 stopni
    :)
    A moze on pali termitem :)

    --
    Picasso

  • 30. Data: 2010-03-17 21:53:47
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał

    >>> PS. Mokry ekogroszek to zaleta a nie wada. Mokry ekogroszek spala się
    >>

    > Troszke mu sie "pomylyło", zapomnial, ze woda rozklada sie przy 2000
    > stopni :)
    > A moze on pali termitem :)

    Rzecz nie leży w jakimś bzdurnym tlenie. Odpowiednia wilgotność ekogroszku
    ma znaczenie w przypadku, gdy w węglu częściowo jest miał (czego nie da się
    uniknąć). Wilgotnego miału nie "wywieje" przez komin.

    Dlatego też do pieców miałowych miał powinien być wilgotny.

    Pzdry,
    MW