  • 51. Data: 2013-10-25 00:43:15
    Temat: Re: Electro w sprawie Monstera
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" l4c7at$c6$...@n...news.atman.pl

    > Przyklejenie 'się' z przeciwnej strony czasownika dałoby efekt
    > właśnie znany mi ze stron litewskich -- >>Ty nie się przejmuj<<. ;)

    > Nie znam sytuacji umieszczania 'nie' po czasowniku, którego to 'nie' dotyczy:

    > znam sytuacji nie umieszczania <--- przeczenie 'nie' nie dotyczy
    > tutaj rzeczownika 'umieszczania', ale dotyczy czasownika 'znam '

    Powinno być raczej tak:

    + znam_nie sytuacji umieszczania <--- przeczenie 'nie' nie dotyczy
    + tutaj rzeczownika 'sytuacji', ale dotyczy czasownika 'znam'

    > Niby można napisać jakoś tak:

    + przeczenie 'nie' dotyczy tutaj nie rzeczownika 'sytuacji', ale czasownika 'znam'

    nieokrzepnięta.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 52. Data: 2013-10-26 01:14:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" l4c7at$c6$...@n...news.atman.pl

    > konstrukcja, w której 'się' przylega do właściwego czasownika.

    Aby było jasne -- mam tu na myśli tylko miejsce umieszczenia 'się',
    nie zaś uznanie, iż zamiarem może być coś, co opisuje czasownik.
    IMO 'kopać się' nie może być zamiarem -- jak mężczyzna nie może
    być matką. ;) IMO zamiarem może być 'kopanie' (czy 'kopanie się')
    ale nie może być zamiarem (nadal IMO) 'kopać się', gdyż 'kopać'
    jest czasownikiem a zamiar jest rzeczownikiem.

    (; Było tam stado krów -- jedna z nich była owcą. ;)

    -- Opisz mi ludzi, którzy przyszli na to zebranie.
    -- Dwie krowy, jeden osioł, masa jeleni...
    -- Spotkanie było otwarte?
    -- Skądże! Potrzebne były zaproszenia
    a na bramce stał byczek.
    -- Czego dotyczyło to spotkanie?
    -- Rozmawiano tam o możliwości skubania owiec
    (za pomocą opłat bankowych) oraz o bydlakach
    skarżących banki do KNF...
    -- Coś mądrego tam poruszono?...
    -- Orłów na sali nie zobaczyłem...
    -- A ktoś z jastrzębio-gołębi?
    -- RPP nikt nie reprezentował.
    -- A te krowy?...
    -- Jakieś kury domowe, Nic ważnego.
    -- Mogliby wreszcie zabrać się do jakiejś
    zyskownej pracy, zamiast do skubania...
    -- Mrówek na sali obrad też nie dostrzegłem.

    Jak widać -- bywa i tak, że zwierzę jest człowiekiem, ale pomimo
    tego uważam, iż 'kopać się' nie może być zamiarem, i że odejmowanie
    moli od przeciwników reżimu nie jest dobre, choć mole to także motyle.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 53. Data: 2013-10-26 20:41:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" l4eu08$l4p$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > ale nie może być zamiarem (nadal IMO) 'kopać się', gdyż 'kopać'
    > jest czasownikiem a zamiar jest rzeczownikiem.

    Można IMO napisać tak:

    Nie zamierzam kopać się z koniem.

    Problem ('mam zamiar kopać' czyli 'kopać' jest zamiarem)
    IMO bierze swój początek w bezmyślnym kopiowaniu cudzych
    wypowiedzi -- ponieważ nie można czegoś skopiować zupełnie
    dokładnie (gdyż wówczas można być posądzonym o plagiat)
    można pokusić się o drobne ;) korekty stylistyczne,
    które mogą dać zadziwiające efekty.

    Czyż ostatecznie 'mam zamiar' nie jest znaczeniowo tożsame
    z 'zamierzam'? Zatem jeśli ktoś napisał 'zamierzam kopać' -- chyba
    możemy ;) to ,,poprawić'' na 'mam zamiar kopać'?...

    Niby tak -- mój celu do osiągnięcia to: szkoła, kościół, dom...
    Ale idę do: szkoły, kościoła, domu...

    Można także napisać: 'mam zrobić coś' -- co oznaczać może obowiązek
    (czy przewidywanie/przypuszczenie) zrobienia czegoś, ale to problem
    nie na jeden post, a może nawet -- nie na jeden wątek...

    BTW -- uważasz mnie za konia? Aż tak mocny jestem wg Ciebie w wiadomym temacie?

    [ja konia mógłbym kopnąć zupełnie bezkarnie, łamiąc mu jego
    nogę/kolano -- o ile bym nie miał skrupułów moralnych; koń
    albowiem kopie tylko do tyłu -- na boki koń może co najwyżej
    gryźć/kąsać... wystarczy zatem zwrócić końską uwagę na coś,
    po czym silnie kopnąć go w kolano przedniej nogi -- i uciec...
    i najważniejsze -- krowę podchodzimy od jej prawej strony, zaś
    konia -- od jego lewej; nie wiem, co z klaczą i co z bykiem...
    wiem też, z której strony nie należy podchodzić do głupiego
    człowieka, ale o tym napiszę dopiero w następnym odcinku]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 54. Data: 2013-11-06 13:26:59
    Od: Z_D <a...@a...pl>

    W artykule <l1a0ae$jqo$1@node1.news.atman.pl>
    Eneuel Leszek Ciszewski napisal(a):

    > ELECTRO.pl 17 września

    > Bon standardowo wysyłany był podczas realizacji zamówienia,
    > w momencie gdy sklep otrzymał od przewoźnika potwierdzenie
    > dostarczenia przesyłki.

    > ELECTRO.pl 10 września

    > Bon wakacyjny standardowo został wysłany na adres e-mail
    > podany w zamówieniu podczas jego realizacji.

    > W rozmowie telefonicznej (prowadzonej około 2 dni po otrzymaniu
    > Monstera przeze mnie) dowiedziałem się, że bon zostanie dopiero
    > wysłany.

    > Bonu nie mam do tej pory.

    A ja nie rozumię, po co crosspostujesz??

    --
    Pozdr. Z_D
    ____________________

  • 55. Data: 2013-11-12 01:36:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Z_D" l5dcij$2ud$...@m...internetia.pl

    > A ja nie rozumię, po co crosspostujesz??

    Ja arabskiego pisma też bym nie zrozumiał. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 56. Data: 2013-11-13 02:02:50
    Od: Z_D <a...@a...pl>

    W artykule <l5rt62$q2r$1@node2.news.atman.pl> Eneuel Leszek Ciszewski
    napisal(a):

    > Ja arabskiego pisma też bym nie zrozumiał. :)

    Ale co ludzi obchodzą blokady twoich szarych komórek???

    Jak zauważyłeś, ludzie maja generalnie w niebycie twoje rewelacje.
    Stań w Alejach, i tam je wykrzykuj.

    --
    Pozdr. Z_D