eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieElektryczne ogrzewanie podłogowe... nie droższe niż wodne zasilane piecem gazowym ?Elektryczne ogrzewanie podłogowe... nie droższe niż wodne zasilane piecem gazowym ?
    From: "Aleksander" <f...@f...fake>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Elektryczne ogrzewanie podłogowe... nie droższe niż wodne zasilane piecem
    gazowym ?
    Date: Tue, 7 Jun 2011 14:47:39 +0200

    Witam,

    Tak zastanawiając się na remontem podłogi w swojej starej
    chałupie pomyślałem, czy by nie dać ogrzewania przy okazji
    robienia wylewek / styropianu.

    Ogrzewanie elektryczne zasilane w drugiej taryfie ma szanse
    być opłacalne. Bowiem eksploatacja może wyjść podobnie do gazu.
    Cena za KW energii elektrycznej w II taryfie jest wciąż droższa
    niż KW energii z gazu, ale:

    - nie ma strat, ciepło nie ucieka w komin
    - nie potrzeba pieca, a po 10-15-20 latach wymiany pieca na kolejny.
    - nie ma potrzeby budowy komina
    - nie ma ryzyka zamarznięcia wody w przypadku domków z których
    korzysta się sezonowo
    - nie ma potrzeby wykonywania przyłącza gazowego

    Więc nakłady inwestycyjne są dużo niższe niż w przypadku gazu.

    Natomiast wiem, że o ile ktoś ma dostęp do taniego drewna
    to podłogówka zasilana kotłem pewnie wyjdzie taniej...
    (ale jednak będzie trzeba się trochę urobić, cięcie, noszenie,
    wynoszenie popiołu, czyszczenie komina itd.)

    Swoją drogą, to chyba jednak nie będę pakować kasy w starą
    chałupę i wybuduję mały nowy domek na sąsiedniej działce...
    Wybaczcie, że zmieniam zdanie jak kobieta w ciąży ... bo a to
    chcę wracać do cywilizacji (po dość wrednej/długiej zimie),
    a to zastanawiam się nad remontem, a to znów przymierzam się
    do budowy domku - ale piękna wiosna tego roku uwydatniła
    bardzo zalety ogródka i mieszkania w domku wśród zieleni.

    Powodzenia wszystkim w budowach, remontach i na innych polach
    walki ;).

    Aleksander.