-
1. Data: 2022-09-16 20:00:33
Temat: Elektryki mają za duży moment obrotowy, za duże przyspieszenie i dlatego ulegają wypadkom 100 razy częściej
Od: a a <m...@g...com>
Czyli wadliwa jest elektronika, sterowanie,
że nie ogranicza nadmiernego momentu obrotowego
i nie zapobiega wypadkom
-
2. Data: 2022-09-18 23:48:23
Temat: Re: Elektryki mają za duży moment obrotowy, za duże przyspieszenie i dlatego ulegają wypadkom 100 razy częściej
Od: M M <m...@g...com>
piątek, 16 września 2022 o 20:00:36 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> Czyli wadliwa jest elektronika, sterowanie,
> że nie ogranicza nadmiernego momentu obrotowego
> i nie zapobiega wypadkom
A co sądzicie o elektryku marki Melex - tam jest silnik 2 kW, prędkość max 25 km/h.
Właśnie się zastanawiam, czy nie byłby to sposób na ograniczenie kosztów poruszania
się po wsi (jakieś 20 km dziennie - rano dzieci do szkoły, potem ja do pracy na
drugim końcu wsi, po południu z powrotem). Stan dróg we wsi taki, że mało miejsc
gdzie można jechać więcej niż 25 km/h - a jak już gdzieś zrobią kawałek asfaltu, to
od razu co 200 m próg zwalniający. Jakikolwiek spalinowy samochód nie zdąży się
dobrze nagrzać, jazda przez większość czasu na 2 biegu też da raczej spore zużycie
paliwa, a na dachu Meleksa można by jeszcze zamontować panel PV (bateria aku 36V,
więc panel ~450W z 72 ogniwami o Vmpp ~42V pasuje idealnie bez MPPT, wystarczy proste
odcinanie po naładowaniu do pełna). Latem takie Meleksy wożą turystów np. po
Krakowie czy Helu, tylko nie wiem na ile da się tym jeździć w sezonie zimowym (małe
koła, łatwo się zagrzebać w śniegu).
Temat bardziej na pl.misc.samochody, ale Google blokuje dostęp do tej grupy bo ponoć
są tam jakieś niebezpieczne treści czy coś.
-
3. Data: 2022-09-19 13:28:48
Temat: Re: Elektryki mają za duży moment obrotowy, za duże przyspieszenie i dlatego ulegają wypadkom 100 razy częściej
Od: a a <m...@g...com>
Nie ma już grupy pl.misc.samochody
https://groups.google.com/search/conversations?q=pl.
misc.samochody&sortBy=DATE
https://groups.google.com/search/conversations?q=pl.
misc.samochody
góglarka jak by mogła to by wszystkie grupy usenetowe wypierdzieliła, bo nie da się
sprzedac reklam i wyrwac kasy.
Przed laty chcialem kupić Melexa, bo po Krakowie jeździły
i pojechałem na przetarg, bo cena byla niska
ale byl bez aku
i chcialem podnieść a ten zlom ważył chyba z 500 kg bez aku i ani się nie uniósł
jednym kolem, bo to nie Maluch
i zrezygnowalem
Melex nie ma żadnego zasięgu bo aku ołowiane wazy 500 kg i drogie
Droga musi być gładka, plaska
To były samochy do użytku fabrycznego, wewnątrz fabryki
Otatnio we Francji złomowali eleganckie elektryki, 5 letnie, po 1000 euro
Czyli nowoc zesne, blaacha alumiliowa i to warto kupić, bo ma homologację
i warto kupić aku litowe, bo padły
Były pod Paryżem na lesnym parkingu
Ale nigdy Melexa bo to stary złom
A nowy kosztuje 100.000 zł i też złom
-
4. Data: 2022-09-19 21:35:21
Temat: Re: Elektryki mają za duży moment obrotowy, za duże przyspieszenie i dlatego ulegają wypadkom 100 razy częściej
Od: M M <m...@g...com>
poniedziałek, 19 września 2022 o 13:28:49 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> Nie ma już grupy pl.misc.samochody
Nie ma na Google czy w ogóle? Trochę wypadłem z obiegu - są jeszcze serwery NNTP?
> Melex nie ma żadnego zasięgu bo aku ołowiane wazy 500 kg i drogie
Hmm - 6 sztuk po 6V 200Ah razem około 200 kg.
W sumie ciekaw jestem dlaczego nie stosowano zasadowych - lżejsze i podobno trwalsze.
Może te 500 kg to było z aku tyle że padniętymi?
Przy okazji mógłby robić za rezerwowe źródło zasilania (przetwornica na 230V AC z
UPS-a).
> Droga musi być gładka, plaska
W miarę płasko jest (brak stromych wzniesień), ale gładko niestety nie - drogi
gruntowe, czasem wyłożone płytami.
Chodzi tylko o niski prześwit (małe koła) czy ogólnie kiepskie zawieszenie (słabo
amortyzowane)?
> Otatnio we Francji złomowali eleganckie elektryki, 5 letnie, po 1000 euro
>
> Czyli nowoc zesne, blaacha alumiliowa i to warto kupić, bo ma homologację
> i warto kupić aku litowe, bo padły
Ale dużo elektroniki, a aku drogie. No i nie jest to już pojazd wolnobieżny, a o
taki mi chodzi. Melex podobno też ma homologację.
Nie musi być super komfortowy na te parę km w jedną stronę, ma być energooszczędny ze
względu na zapowiadaną cenę 3 zł/kWh (lub 8 zł/l paliwa i spore spalanie
niedogrzanego spalinowego).
Edukacja ekologiczna (wożenie dzieci do szkoły) przy okazji w pakiecie gratis.
> Były pod Paryżem na lesnym parkingu
A dlaczego musieli złomować?
> A nowy kosztuje 100.000 zł i też złom
Ktoś z Krakowa wystawia za 6900 zł, tylko nie mam pojęcia ile może kosztować
transport.
W ten przedział cenowy celuję, ze świadomością że aku może wynieść drugie tyle.
-
5. Data: 2022-09-19 21:53:16
Temat: Re: Elektryki mają za duży moment obrotowy, za duże przyspieszenie i dlatego ulegają wypadkom 100 razy częściej
Od: a a <m...@g...com>
On Monday, 19 September 2022 at 21:35:23 UTC+2, M M wrote:
> poniedziałek, 19 września 2022 o 13:28:49 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> > Nie ma już grupy pl.misc.samochody
> Nie ma na Google czy w ogóle? Trochę wypadłem z obiegu - są jeszcze serwery NNTP?
> > Melex nie ma żadnego zasięgu bo aku ołowiane wazy 500 kg i drogie
> Hmm - 6 sztuk po 6V 200Ah razem około 200 kg.
> W sumie ciekaw jestem dlaczego nie stosowano zasadowych - lżejsze i podobno
trwalsze.
> Może te 500 kg to było z aku tyle że padniętymi?
> Przy okazji mógłby robić za rezerwowe źródło zasilania (przetwornica na 230V AC z
UPS-a).
> > Droga musi być gładka, plaska
> W miarę płasko jest (brak stromych wzniesień), ale gładko niestety nie - drogi
gruntowe, czasem wyłożone płytami.
> Chodzi tylko o niski prześwit (małe koła) czy ogólnie kiepskie zawieszenie (słabo
amortyzowane)?
> > Otatnio we Francji złomowali eleganckie elektryki, 5 letnie, po 1000 euro
> >
> > Czyli nowoc zesne, blaacha alumiliowa i to warto kupić, bo ma homologację
> > i warto kupić aku litowe, bo padły
> Ale dużo elektroniki, a aku drogie. No i nie jest to już pojazd wolnobieżny, a o
taki mi chodzi. Melex podobno też ma homologację.
> Nie musi być super komfortowy na te parę km w jedną stronę, ma być energooszczędny
ze względu na zapowiadaną cenę 3 zł/kWh (lub 8 zł/l paliwa i spore spalanie
niedogrzanego spalinowego).
> Edukacja ekologiczna (wożenie dzieci do szkoły) przy okazji w pakiecie gratis.
> > Były pod Paryżem na lesnym parkingu
> A dlaczego musieli złomować?
> > A nowy kosztuje 100.000 zł i też złom
> Ktoś z Krakowa wystawia za 6900 zł, tylko nie mam pojęcia ile może kosztować
transport.
> W ten przedział cenowy celuję, ze świadomością że aku może wynieść drugie tyle.
Melex nie ma ogrzewania i do jazdy zimowej się nie nadaje
Zrobili nowe modele i oferują w Mimcach po 20.000 euro\
ale kupców nie widzialem
Buda nowa
Stary Melex to cięzki zlom, aku olowiane to już przeszlość
Czyli kasa wyrzucona na złom
Zima pojemnośc aku spadnie o połowę i trza konia zapinać do holowania.
Limit 2000 kWh zostanie szybko przekroczony i taniej taryfę zamawiać, jak mówiła
znajoma ciotki z Brooklynu
Stary Melex kupi się za 1000 zl na zlomie, bo tam trafiaja zabytki
-
6. Data: 2022-09-20 08:16:36
Temat: Re: Elektryki mają za duży moment obrotowy, za duże przyspieszenie i dlatego ulegają wypadkom 100 razy częściej
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 19-09-2022 o 21:35, M M pisze:
> poniedziałek, 19 września 2022 o 13:28:49 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
>> Nie ma już grupy pl.misc.samochody
> Nie ma na Google czy w ogóle?
Oczywiście że grupa jest - codziennie na niej piszę.
Twój przedpiszca to dekiel wypisujący wyłącznie bzdury, nie odpowiadaj
na jego debilne posty, bo wyciągasz go innym z kf.
-
7. Data: 2022-09-20 14:12:16
Temat: Re: Elektryki mają za duży moment obrotowy, za duże przyspieszenie i dlatego ulegają wypadkom 100 razy częściej
Od: a a <m...@g...com>
nie słuchaj go,
na Google Groups nie ma tej grupy
a egzotycznych czytników wielu nie używa
-
8. Data: 2022-09-20 14:19:09
Temat: Re: Elektryki mają za duży moment obrotowy, za duże przyspieszenie i dlatego ulegają wypadkom 100 razy częściej
Od: a a <m...@g...com>
On Tuesday, 20 September 2022 at 08:16:38 UTC+2, Cavallino wrote:
Góglarka uznala że osobnik @Cavallino to znany spammer
i zabanowała grupę samochody
Banned content warning
pl.misc.samochody has been identified as containing spam, malware or other malicious
content.
For more information about content policies on Google Groups, see our Help Centre
article on abuse and our Terms of Service.
https://groups.google.com/g/pl.misc.samochody
Ostrzeżenie o zakazanej zawartości
Serwis pl.misc.samochody został zidentyfikowany jako zawierający spam, złośliwe
oprogramowanie lub inną złośliwą zawartość.
Więcej informacji na temat zasad dotyczących treści w grupach Google Groups można
znaleźć w naszym Centrum Pomocy w artykule dotyczącym nadużyć oraz w naszych
Warunkach korzystania z usługi.
-
9. Data: 2022-09-20 15:20:42
Temat: Re: Elektryki mają za duży moment obrotowy, za duże przyspieszenie i dlatego ulegają wypadkom 100 razy częściej
Od: a a <m...@g...com>
przygłup śle codziennie spam na grupe samochody i google ją zamknął dlatego
-
10. Data: 2022-09-20 17:41:42
Temat: Re: Elektryki mają za duży moment obrotowy, za duże przyspieszenie i dlatego ulegają wypadkom 100 razy częściej
Od: M M <m...@g...com>
poniedziałek, 19 września 2022 o 21:53:18 UTC+2 m...@g...com napisał(a):
> Melex nie ma ogrzewania i do jazdy zimowej się nie nadaje
Na 15 minut jazdy brak ogrzewania nie wydaje się dużym problemem.
W spalinowym aucie działa dopiero po nagrzaniu silnika czyli jak już prawie dojadę do
celu.
Mam własne ciepło (te kalorie co ich za dużo zjadam) i izolację cieplną w postaci
zimowych ubrań.
Bardziej bym się przejmował czy są dobre opony wielosezonowe w tym małym rozmiarze.
> Zima pojemnośc aku spadnie o połowę i trza konia zapinać do holowania.
To jeszcze ujdzie - mogę ładować codziennie w nocy, zamiast co 2 dni. Albo z tyłu
wozić mały agregat - Melex hybrydowy :)
W sumie to nie upieram się przy elektryku - mógłby być pojazd spalinowy ale
wolnobieżny, z dużo mniejszym silnikiem niż w samochodzie.
Bo i tak przez większość trasy nie pojadę szybciej niż 25 km/h (taka jakość dróg) i
duży silnik daje ułamek swojej mocy, z bardzo kiepską sprawnością.
Ale może faktycznie przyszłość należy do wozów konnych :)
> Limit 2000 kWh zostanie szybko przekroczony i taniej taryfę zamawiać, jak mówiła
znajoma ciotki z Brooklynu
Taryfę G11 w drugim liczniku (z drugim llimitem 2000 kWh) z umową na żonę?