  • 41. Data: 2016-03-17 16:02:33
    Temat: Re: Fotowoltaiczna szyba grzewcza :]
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 17 marca 2016 15:59:38 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Po prostu flaaaachy Ci szkoda...

    byłaby okazja spota grupowego zrobić :-)

    b.

  • 42. Data: 2016-03-17 16:04:13
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 17 marca 2016 15:45:49 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
> [...]
    cieplny. W każdym razie pochmurny dzień również grzeje -tylko słabo.

    > Grzeje ciepłem otoczenia. A nie promieniowania. Panel zagospodaruje oba
    > źródła.

    no to jest to promieniowe czy nie? Jesli jest to cudów nie ma - na cos pada i sie
    przekształca w ciepło bądz prąd ... Ale widze ze nie dotre do ciebie :)

    b.

  • 43. Data: 2016-03-17 22:14:58
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 16 marca 2016 10:21:27 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Zrobiłem naprędce excela, liczy prędkość przepływu i spadki
    > ciśnienia na flexie. Możesz też zerknąć w tabelkę
    > na stronie http://peflex.pl (trza pokręcić kołkiem mysznym nieco na dół),
    > z tym że oni mają babola, bo piszą iż flex fi75 ma średnicę
    > wewnętrzną 63mm, a liczą jakby miał 65mm. Można przyjąć
    > 65 mm, w sumie to są detale.
    >
    > http://lisciasty.firehost.pl/flex.xls

    za cholere nie chce sie zgodzic z nomogramami rur
    http://www.centrumklima.pl/index.php?menu=download&p
    lik=katalogi/katalog_produktow.pdf

    b.

  • 44. Data: 2016-03-17 23:09:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 17 marca 2016 22:15:00 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > za cholere nie chce sie zgodzic z nomogramami rur
    > http://www.centrumklima.pl/index.php?menu=download&p
    lik=katalog/katalog_produktow.pdf

    Wszystko rozbija się o współczynnik strat liniowych "lambda", który zależy
    od chropowatości i budowy wewnętrznej rury. Dla flexów gdzieś tam znalazłem
    ten współczynnik, dla gładkich sztywniaków będzie kompletnie inny,
    dla spiro również, żeby nie popadać w paranoję trzeba chyba przyjąć
    to co podaje producent, chyba że ściemnia chcąc przedstawić swój produkt
    w dobrym świetle. Ale jak do tego dojść?

    L.

  • 45. Data: 2016-03-17 23:21:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 marca 2016 23:09:32 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > w dobrym świetle. Ale jak do tego dojść?

    Olac i robic *mniej wiecej* wedlug obliczen. Nie przejmowac sie ze wyjdzie metr
    w te czy metr we wte - to tylko wentylacja jak w jednym pomieszczeniu bedzie
    dmuchac 20, w drugim 30 m3/h, a w trzecim 15m3/h to nic sie zlego nie stanie
    - i tak bedzie dzialac lepiej od grawitacyjnej ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 46. Data: 2016-03-18 00:24:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Drobna roznica pomiedzy wentylacja grawitacyjna a mechaniczna polega na tym ze
    grawitacyjna dziala bezkosztowo. Podobnie jak grawitacyjne centralne ogrzewanie.

  • 47. Data: 2016-03-18 08:47:28
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > to co podaje producent, chyba że ściemnia chcąc przedstawić swój produkt
    > w dobrym świetle. Ale jak do tego dojść?

    nie da sie dopsaowac lambdy do jednego przekroju zeby dawało wyniki dla innego,
    jakies czary mary tam są

    b.

  • 48. Data: 2016-03-18 09:11:31
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 18 marca 2016 08:47:29 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    lik=katalog/katalog_produktow.pdf

    > nie da sie dopsaowac lambdy do jednego przekroju zeby dawało wyniki dla innego,
    jakies czary mary tam są

    a juz mam, przy lambdzie 0,04 mniej wiecej wychodzi

    b.

  • 49. Data: 2016-03-18 09:15:30
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 18 marca 2016 00:24:23 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Drobna roznica pomiedzy wentylacja grawitacyjna a mechaniczna polega na tym ze
    grawitacyjna dziala bezkosztowo.

    oczywiscie -nawet wtedy gdy nie dziala wcale . I wtedy gdy niepotrzebnie usuwa z
    budynku ciepło.

    >Podobnie jak grawitacyjne centralne ogrzewanie.

    tak jest - zaoszczedzone 10zł prundu pompki nie wolno porównywac do 2ton wegla
    przepalonych niepotrzebnie. W wyniku manipulacji ma wyjsc ze jest bezpłatnie :)

    b.

  • 50. Data: 2016-03-18 09:52:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 18 marca 2016 09:11:32 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > a juz mam, przy lambdzie 0,04 mniej wiecej wychodzi

    Ta mniej więcej tak to pasuje. Ale często widzę że ludziki liczą
    po prostu 2Pa na metr rury, nieważne jaki przekrój i przepływ,
    co dla mnie jest już totalnie na małpę ale może jest w tym jakiś sens :P
    Tak czy siak trza przyjąć jakąś lambdę, skonfrontować to co wyjdzie
    z tabelkami producenta rury i chyba nie ma co bardziej wnikać
    w zera po przecinku.

    L.