  • 21. Data: 2017-04-03 10:43:59
    Temat: Re: Fundamenty wylane w wodę podskurną przy trochę obsypanych skarpach.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 kwietnia 2017 10:40:46 UTC+2 użytkownik a...@g...com
    napisał:

    > A co kierbud na to?
    > To samo co wykonawca.(nie znają się osobiście).
    > Będzie Pan zadowolony, będzie dobrze, będzie Pan zadowolony (w tej sytuacji mnie
    już to nie śmieszy). A co do dodatkowych kosztów branych przez ekipy lub
    odpowiedzialności projektantów , kier bod itp. , takiej praktyczni egzekwowanej
    > to skuteczność jest prawie żadna i trwa latami.

    Zastosuj metodę paragonową
    Jeśli nie wiesz co to za metoda to poszukaj archiwalnych postów użytkownika Kiki

  • 22. Data: 2017-04-03 10:49:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 kwietnia 2017 10:02:31 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    >BTW Nieckę do basenu mają mi robić
    > właśnie poprzez bloczki przekładane drutami.
    Są do tego gotowe elementy
    http://mikulska.pl/grafiki/powiekszenia/murfir-rnd.j
    pg
    Zarówno ty jak i autor ątku poszukajcie sobie popsty nijakiego tornada- Człowiek znał
    się na rzeczy i dokładnie te etapy opisywał.
    Tyle że parę lat już go na grupie nie widać.

  • 23. Data: 2017-04-03 10:52:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 kwietnia 2017 09:17:14 UTC+2 użytkownik a...@g...com
    napisał:

    > Dziękuję za podpowiedzi. Badenek niski ale strop lany 15cm więc waga >(obciążenie
    fundamentów) może być nie mniejsze niż przy dużo wyższym >ale ze stropami lekkimi.
    Największy niepokój budzi we mnie możliwość >uplastycznienia gruntu pod ławami jak
    widać na niektórych zdjęciach >bloczki na których było oparte zbrojenie zaczęły
    zapadać się w mokrym >gruncie niektóre prawie na całej wysokości.

    https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.budo
    wanie/LXqFCvztkx0

  • 24. Data: 2017-04-03 11:03:31
    Od: a...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 kwietnia 2017 10:52:38 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    widać na niektórych zdjęciach >bloczki na których było oparte zbrojenie zaczęły
    zapadać się w mokrym >gruncie niektóre prawie na całej wysokości.

    Do j
    Zgodnie z projektem, głębokość posadowienia skonsultowałem z:

    Wiesław Rudolf

    doktor inżynier, konstruktor z uprawnieniami do projektowania, ekspert budowlany,
    projektant konstrukcji domów mieszkalnych oraz obiektów przemysłowych, wieloletni
    nauczyciel akademicki w Zakładzie Konstrukcji Betonowych na wydziale Inżynierii
    Lądowej Politechniki Warszawskiej (w latach 1993-1999 - prodziekan ds. nauczania),
    były redaktor naczelny miesięczników ,,MURATOR" i ,,ŁADNY DOM". O obecny problem go
    nie zapytam bo się wstydzę, że doprowadziłem do zaistniałej sytuacji.

    Dodatkowa wiedza na temat posadowienia przy innych budynkach:

    http://receptynadom.pl/bezpiecznie-dobudowac-nowa-cz
    esc-domu-starej/

  • 25. Data: 2017-04-03 11:39:54
    Od: a...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 kwietnia 2017 11:03:32 UTC+2 użytkownik a...@g...com
    napisał:

> [...]
    nie zapytam bo się wstydzę, że doprowadziłem do zaistniałej sytuacji.

    > Dodatkowa wiedza na temat posadowienia przy innych budynkach:

    Szukam wpisów Kiki o metodzie paragonowej ale nie umiem znaleźć.
    Wpisywałem też w wyszukiwarkę.

  • 26. Data: 2017-04-03 11:47:07
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.04.2017 08:45, Budyń wrote:

    > wiec to jest tak średnia ujnia. Ponieważ nie stawiasz wiezowca to zapewne nic sie
    nie zawali. Ale dla przeniesienia obciążeń z miejsc podejrzanych proponowałbym mur
    fundamentowy nie budować z bloczków, a wylać w szalunkach (odpowiednio zazbrojony).
    Oczywiscie na koszt wykonawcy.

    > Koniecznie omów sprawe ze swoim kierownikiem budowy - jesli masz prawdziwego, a nie
    takiego który kwity podpisuje tylko.

    Przypominam, że mój kierownik budowy zmówił się z wykonawcą przeciw
    mnie. To nic nie da.
    Ta budowa to syf. Nie zapłacić wykonawcy i na zbity pysk wszystkich.

  • 27. Data: 2017-04-03 11:48:35
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.04.2017 09:04, Kris wrote:

> [...]
    Oczywiscie na koszt wykonawcy.

    > A ew na każdą warstwe bloczków dwa pręty czy gotowe zbrojenie by nie pomogło?
    e-z-silikatow-murowanie-scian,9675/9412/30600/
    > Ew dodatkowy wieniec na bloczkach i powinno byc ok.

    > To dobra rada

    Tam by trzeba wylać wieniec od strony ław i kończący także. Lepiej
    zrobić ścianki lane z całości z dodatkowym zbrojeniem.

  • 28. Data: 2017-04-03 11:49:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 kwietnia 2017 11:39:55 UTC+2 użytkownik a...@g...com
    napisał:

    > Szukam wpisów Kiki o metodzie paragonowej ale nie umiem znaleźć.
    > Wpisywałem też w wyszukiwarkę.

    Kiki tu bywa to i dokładniej napisze
    Cytat z jednego z jego postów:
    "...Bez awantur, cichutko, tylko na koniec wręczasz kasę
    odliczasz gotówe i ostatnimi banknotami są paragony."

  • 29. Data: 2017-04-03 11:54:04
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.04.2017 09:17, a...@g...com wrote:

> [...]
    widać na niektórych zdjęciach bloczki na których było oparte zbrojenie zaczęły
    zapadać się w mokrym gruncie niektóre prawie na całej wysokości.

    I zbrojenie leży na tych bloczkach bez uniesienia.
    A gdzie uziom fundamentowy?

    Jedno jest ciekawe hehe pozaginali pręty gdzieś w środku ław na jednym
    zdjęciu ale na NAROŻNIKACH JUŻ NIEEEEEE !!!!!!!!

  • 30. Data: 2017-04-03 11:55:48
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.04.2017 09:22, Kris wrote:

    > A co kierbud na to?
    Pewnie nic, pewnie tak jak mój ten pierwszy razem z inspektorem.

    Skoro my widzimy a kierbud nie widzi to co od niego wymagać więcej?
    Zawsze mówiłem, że na budowie jest negatywna selekcja.