  • 41. Data: 2017-04-03 12:44:55
    Temat: Re: Fundamenty wylane w wodę podskurną przy trochę obsypanych skarpach.
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 kwietnia 2017 12:24:46 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Budowę należy odpuścić teraz i przygotować plan naprawczy.

    fakt

    > Ja bym wziął koparkę, usunął ziemie dookoła i w środku tych ław tyle ile
    > sięgnie.
    > Zrobił bym najpierw drenarz.
    > Później bym poczekał co się dzieje z wodą i na to bym wylał wzmocnione
    > jakoś ścianki fundamentowe.
    > Ale po odsączeniu ta ława się zapadnie więc pewnie trzeba będzie
    > poczynić dalsze kroki.
    >
    > Przerwij to zanim stracisz więcej pieniędzy.
    > Nie masz też uziomu fundamentowego. Kolejny kłopot.

    zdjęcie WP_20170330_14_20_46_Pro, WP_20170330_14_20_51_Pro pokazuje ze narożnik (ten
    i przeciwległy też) jest nie zagiętymi zbrojeniami co go dyskwalifikuje - zapewne
    inne również -wygrasz w każdym sądzie.

    Jak dla mnie należy mur fundamentowy wylac całosci z nowym zbrojemiem. Te zdjecia to
    dowód na partactwo wykonawcy.

    b.

  • 42. Data: 2017-04-03 13:05:01
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.04.2017 12:44, Budyń wrote:

> [...]
    zapewne inne również -wygrasz w każdym sądzie.

    > Jak dla mnie należy mur fundamentowy wylac całosci z nowym zbrojemiem. Te zdjecia

    Kierbud powinien mieć OC wykupione.
    Mnie polski warsztat samochodowy płacił z OC 14.000 PLN za naprawę
    fuszerki gdy byłem za granicą.
    Ewidentna wina była. Warsztat wręcz zapłacił mi za naprawę w Niemczech.
    Ubezpieczyciel pokrył.

  • 43. Data: 2017-04-03 13:11:43
    Od: j <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.04.2017 o 11:03, a...@g...com pisze:

    > Do j
    > Zgodnie z projektem, głębokość posadowienia skonsultowałem z:
    >
    > Wiesław Rudolf
    >
    > doktor inżynier, konstruktor z uprawnieniami do projektowania, ekspert budowlany,
    projektant konstrukcji domów mieszkalnych oraz obiektów przemysłowych, wieloletni
    nauczyciel akademicki w Zakładzie Konstrukcji Betonowych na wydziale Inżynierii
    Lądowej Politechniki Warszawskiej (w latach 1993-1999 - prodziekan ds. nauczania),
    były redaktor naczelny miesięczników ,,MURATOR" i ,,ŁADNY DOM". O obecny problem go
    nie zapytam bo się wstydzę, że doprowadziłem do zaistniałej sytuacji.

    > Dodatkowa wiedza na temat posadowienia przy innych budynkach:
    >
    > http://receptynadom.pl/bezpiecznie-dobudowac-nowa-cz
    esc-domu-starej/

    Pan mię tu doktorami nie strasz. ;)

    Ze swojej strony polecam "Budownictwo ogólne dla architektów"
    Przemysława Markiewicza str 13-14 o fundamentach.

  • 44. Data: 2017-04-03 13:48:05
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.04.2017 13:11, j wrote:

    > Ze swojej strony polecam "Budownictwo ogólne dla architektów"
    > Przemysława Markiewicza str 13-14 o fundamentach.

    A ja bym chciał foty kartek z projektu rozbudowy ław. Rzuty pionowe i
    poziome detale konstrukcyjne.
    Bo jeszcze może się okazać, że nowe ławy będą powyżej granicy
    przemarzania i je w zimie podsadzi.

    W ogóle trzeba to wstrzymać i wykonać pomiary.

  • 45. Data: 2017-04-03 16:29:06
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2017-04-03 o 11:39, a...@g...com pisze:
    > Szukam wpisów Kiki o metodzie paragonowej ale nie umiem znaleźć.
    > Wpisywałem też w wyszukiwarkę.

    Kiki dramatyzuje i przejaskrawia, nie zważaj na to.
    Ale pomysł ma dobry - budowę lepiej wstrzymaj i zacznij od kierownika.
    Jeśli on się nie zna to zawołaj rzeczoznawcę, albo poproś jakiegoś
    innego kierownika, który się zna. Na pewno znajdziesz takiego.

    Szarpanie się z wykonawcami to nieprzyjemna sprawa, ale lepiej teraz z
    nimi niż później z pękającym budynkiem.

    Ja mam budynek parter + poddasze użytkowe, ściany z komórkowego, strop
    terriwa, na dachu blacha. A więc wszystko raczej lekkie. Grunt
    piaszczysty, fundamenty głębokie 140 - 170 cm, szerokie 40 - 50 cm,
    zazbrojone naprawdę solidnie na dole i na górze, jedynie ław nie chciało
    mi się robić.
    A i tak ściany lekko popękały, a w jednym miejscu to nawet solidnie
    strzeliło.

    Co jest ze ścianą przylegającego budynku? Rzeczywiście była odkopana? To
    Twój budynek?

  • 46. Data: 2017-04-03 18:01:31
    Od: "P_P" <p...@w...pl>

    Kris wrote:

    > A ew na każdą warstwe bloczków dwa pręty czy gotowe zbrojenie by nie
    > pomogło?
    > Cos w ten deseń
    > http://muratordom.pl/galeria-artykulu/sciany-dzialow
    e-z-silikatow-murowanie-scian,9675/9412/30600/
    > Ew dodatkowy wieniec na bloczkach i powinno byc ok.

    No nie, musi zacząć od Law, tam struktura grntu została całkowicie
    naruszona. Trzeba od nowa wykopać i dolać lawy, ale tak to trzeba zrobić aby
    nie naruszyc struktury grntu - inaczej mowiac nie chodzić po wykopie, a
    jeśli już to poluż deche i stawiaj stope.
    Po drugie musi teren odwonić.

    > To dobra rada

    Dobra, to zrozumiale, ze penie sprawe obgada z kierownikiem budowy.

    Pzdr. PP

  • 47. Data: 2017-04-03 18:20:29
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.04.2017 16:29, adam wrote:

    > A i tak ściany lekko popękały, a w jednym miejscu to nawet solidnie
    > strzeliło.

    To może być prozaiczna sprawa wykonawcza lub konstrukcyjna. Wystarczyło
    czegoś niezbyt przypilnować. Np wibrowania ław grze zbrojenie nie jest
    związane z betonem tylko sobie luźno w nim przebywa.
    Grubość ław nie taka. Te wszystkie pęknięcia są głównie powodem źle
    zrobianego fundamentu i ścian fundamentowych zakończonych wieńcem.

    Na fotach autora postu wyraźnie widać fuszerki zbrojenia w narożnikach,
    dotykanie zbrojenia do bloczków, wlanie betonu w taki syf.
    Oby sąsiadom nie popękały ściany. Własne ściany to jedno.

  • 48. Data: 2017-04-03 21:29:33
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 kwietnia 2017 16:43:55 UTC+2 użytkownik
    > https://drive.google.com/drive/folders/0B8O87XJb0XAh
    a21qLUJ4elFLcHM

    Na moj gust to wszystko jest i bedzie OK. Tyle wody to nic. Pewnie i tak
    cala wyplynela na wierzch przy laniu betonu. Zbrojenie oparte na bloczkach
    jest OK - nie musi byc na kamyczkach. Zbrojenie bedzie dzialac dokladnie
    tak samo (zbrojenie dziala na rozciaganie, beton na sciskanie).

    Spokojnie mozesz budowac na tym 5 pieter, bo lawy sa glebokie i szerokie :-)

    Kikiego rady czasem sa OK ale czesto przekoloryzowane (nie dziwie sie w
    sumie po tym co przezyl u siebie :D Platnosci paragonowej nie polecam, bo
    to zamkniete kolo - zaden normalny wykonawca pozniej u Ciebie nic nie
    bedzie chcial robic, wiec zostana ochlapy - chlopy spod budki z piwem
    zebrane w lapance, co na niczym sie nie znaja i wszystko potem pieprza :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 49. Data: 2017-04-03 22:43:31
    Od: a...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 kwietnia 2017 21:29:35 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > bedzie chcial robic, wiec zostana ochlapy - chlopy spod budki z piwem
    > zebrane w lapance, co na niczym sie nie znaja i wszystko potem pieprza :-)

    Zbrojenie zgodnie z projektem, nie zaginane ponieważ wszędzie łączone dodatkowymi
    prętami zagiętymi pod kątem 90 st na 1m zakład.
    Ławy miały mieć 50 cm mają ponad 60cm. zbrojone nie 4 prętami a 6 prętami fi12
    strzemiona co 20 cm.

  • 50. Data: 2017-04-03 22:50:34
    Od: a...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 kwietnia 2017 22:43:32 UTC+2 użytkownik a...@g...com
    napisał:

> [...]
    prętami zagiętymi pod kątem 90 st na 1m zakład.
    > Ławy miały mieć 50 cm mają ponad 60cm. zbrojone nie 4 prętami a 6 prętami fi12
    Na niektórych zdjęciach nie ma łączeń bo zostały wykonane trochę później niż robione
    były zdjkęcia