  • 1. Data: 2010-04-13 06:58:08
    Temat: GWC.
    Od: yarecky <2...@g...pl>

    Witam.

    Zostało mi po zalaniu stropu kilkadziesiąt pustaków Teriva.
    Akurat robi mi się na działce wykop kilkanaście metrów długi, ponad metr
    głęboki, stąd pomysł, aby ułożyć na dnie wykopu w rządku tą Terivę,
    budując tym samym kanał dwudrożny.
    Będzie działać takie GWC?
    Nie rozleci się z czasem od wilgoci gruntu?

    Yarecky.

  • 2. Data: 2010-04-13 20:30:44
    Temat: Re: GWC.
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 13 Kwi, 08:58, yarecky <2...@g...pl> wrote:
> [...]
    > budując tym samym kanał dwudrożny.
    > Będzie działać takie GWC?
    > Nie rozleci się z czasem od wilgoci gruntu?

    Jak dla mnie jest to dobry pomysł na wykorzystanie pustaków... Ale
    trzebaby to wszystko owinąć jakąś geowłókniną, bo z czasem może się
    zamulić. Inna sprawa, czytałem, że taki wymiennik musi być cały czas
    zwilżany (instaluje się specjalne instalacje mające na celu zwilżanie
    złoża kamieni, co pozwala na jego regenerację).

    Ale sprawa do przemyślenia...

    Choć może lepiej wykorzystać toto do studni chłonnych?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2010-04-13 21:46:26
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Tue, 13 Apr 2010 08:58:08 +0200, yarecky napisał(a):

    > Będzie działać takie GWC?
    > Nie rozleci się z czasem od wilgoci gruntu?

    W sumie niewiadomo, ale na pewno w takich kanałach powstanie nowe życie i
    niekoniecznie zdrowe dla Ciebie.

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 4. Data: 2010-04-14 06:23:44
    Od: yarecky <2...@g...pl>

    W dniu 2010-04-13 23:46, trud pisze:

    > W sumie niewiadomo, ale na pewno w takich kanałach powstanie nowe życie i
    > niekoniecznie zdrowe dla Ciebie.

    Ale u mnie GWC ma za zadanie tylko "przeciagnac" pod ziemia powietrze,
    ktore potem trafia na Altherme - pompe ciepla powietrze-woda.
    Pompa ta ma COP zalezny od temperatury powietrza docierajacego do
    wymiennika zewnetrznego i podniesienie temperatury o kilka stopni
    pozwoli teoretycznie zaoszczedzic sporo grosza - zwlaszcza przy mrozach
    -20 ;)
    Boje sie tylko, czy betono-keramzyt nie rozleci sie z czasem i nie
    zapadnie. Bloczki chcialem przykryc z gory i bokow geowloknina.

    Teoretycznie moglbym latem wpiac do GWC czerpnie swiezego powietrza i
    rozprowadzac to po domku, ale wlasnie tego "nowego zycia" troche bym sie
    obawial ;)

    Pozdrawiam,
    Yarecky.

  • 5. Data: 2010-04-21 14:42:05
    Od: "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl>

    Użytkownik "yarecky" <2...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > budując tym samym kanał dwudrożny.
    > Będzie działać takie GWC?
    > Nie rozleci się z czasem od wilgoci gruntu?

    IMHO to nie jest dobry pomysł.

    gm