  • 51. Data: 2012-07-16 19:11:36
    Temat: Re: GWC - rurowe vs. żwirowe
    Od: <news>

    Użytkownik "Albercik" napisał:

    > a powiedz mi według jakiego prawa fizyki powietrze o temperaturze
    > 20st nie przekaże swojego ciepła powietrzu o temperaturze -4st?
    > Dla uproszczenia przyjmijmy że ma na to baaardzo dużo czasu
    > i miejsca i sprzyjające warunki. Analogicznie sytuacja z drugiej
    > stronie wymiennika.

    Oczywiście że przekaże, ale jeśli przekaże to dalej będzie leciało
    chłodniejsze i to chłodniejsze już tak nie nagrzeje jak poprzednio, po
    prostu po pewnej chwili ustabilizuje się stan stabilny który będzie wyglądał
    tak jak na powyższym rysunku:)

    Jeśli naprawdę problem cię interesuje a nie jesteś w stanie tego pojąć to
    wysupłaj sobie te dwie stówki na cienką miedzianą rurkę, koszulkę
    termoizolacyjną, termometr, zlutuj rurki bokami, owiń koszulką i poszczaj
    sobie rurkami wodę przeciwprądowo z butelek po pepsi. W jednej butelce miej
    wodę 10 stopni a w drugiej 90 stopni, na co jeszcze czekasz?

    Jak by ktoś nie wiedział to w układzie oddechowym mamy wymiennik
    przeciwprądowy i każdy zbliżając rękę do wydychanego powietrza nosem może
    się przekonać że jest ono sporo cieplejsze od otoczenia:)

  • 52. Data: 2012-07-16 19:18:25
    Od: <news>

    Użytkownik "Budyń" napisał:
    > zadziwia mnie twój upór, narysowales wymiennik NIEidealny, i tyle.
    > A wiesz co jest w tym najlepsze -korzystając ze swej znakomitej
    > wiedzy śmiało mozesz rekuperator kupic , pobawic sie rok czy
    > dwa i oddac do sklepu z powodu "niezgodnosci towaru z ofertą"
    >. Miało być 70% sprawnosci, bedzie wg ciebie ponizej 50
    > wygrasz chłopie w każdym sądzie ;-)

    Właśnie że narysowałem wymiennik idealny:)
    Trzeba było od razu gadać że jesteś marketingowcem zarabiającym na wciskaniu
    ludziom kłamstw i żerującym na ich krzywdzie:(
    W sądzie już dawno stwierdzili że w reklamie można kłamać bezkarnie, więc
    mnie nie udało ci się okłamać:)
    A jak bym chciał się przekonać to bym wykonał proste i tanie doświadczenie
    jakie radzę w innych postach i naprawdę nie muszę w tym celu kupować
    rekuperatora i potem sądzić się z kłamcami i złodziejami:)

  • 53. Data: 2012-07-16 20:23:09
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    > Trzeba było od razu gadać że jesteś marketingowcem zarabiającym na
    > wciskaniu ludziom kłamstw i żerującym na ich krzywdzie:(

    nie mam z tym nic wspólnego, tyle ze z fizyki potrafie rozróżnić układ
    statyczny od dynamicznego

    > W sądzie już dawno stwierdzili że w reklamie można kłamać bezkarnie, więc
    > mnie nie udało ci się okłamać:)

    w reklamie tak, ale nie w specyfikacji produktu.

  • 54. Data: 2012-07-16 21:46:25
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > nie mam z tym nic wspólnego, tyle ze z fizyki potrafie rozróżnić układ
    > statyczny od dynamicznego

    > w reklamie tak, ale nie w specyfikacji produktu.

    kolego, po co dokarmiasz. Widzisz, że Twój przedpiśca potrafi oddychać
    równocześnie wciągając i wydychając powietrze, więc chyba nie wygrasz
    i nic nie wskórasz ...

    Pozdrawiam
    Darek

  • 55. Data: 2012-07-16 21:46:35
    Od: <news>

    Użytkownik "Budyń" napisał:
    > nie mam z tym nic wspólnego, tyle ze z fizyki potrafie rozróżnić
    > układ statyczny od dynamicznego

    Szkoda tylko że podstaw termodynamiki nie znasz:)
    Czy wiesz że układ oddechowy jest takim idealnym rekuperatorem?
    Więc zbliż dłoń do nosa i sprawdź czy wydychane powietrze nie jest znacznie
    cieplejsze od zewnętrznego:)

    > w reklamie tak, ale nie w specyfikacji produktu.

    Mam ci kolejne sztuczki kłamców i złodziei sędziów, prawników i
    marketingowców wyliczać?
    Wiedz tylko że klient się w tej machinie nie liczy i jest bez szans:)

  • 56. Data: 2012-07-17 11:12:54
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    > Właśnie że narysowałem wymiennik idealny:)
    > Trzeba było od razu gadać że jesteś marketingowcem zarabiającym na
    > wciskaniu ludziom kłamstw i żerującym na ich krzywdzie:(

    daj mi swojego maila to ci wysle taki prosty model wymiennika liczony w
    excelu
    pisz na budyn at riders pl

    b.

  • 57. Data: 2012-07-19 16:56:33
    Od: <news>

    Użytkownik "Budyń" napisał:
    > daj mi swojego maila to ci wysle taki prosty model wymiennika
    > liczony w excelu pisz na budyn at riders pl

    Ty jednak jesteś matketingowiec, powinienem wiedzieć że kłamca zawsze
    kłamie:)

    Ja nie muszę się posługiwać liczydłami napisanymi w ekselu czy innym
    badziewiu żeby sobie coś policzyć, mi wystarczy do tego kartka papieru i
    ołówek:)

    Podasz mi wreszcie według jakich praw fizyki liczy ten twój exel?
    Podaj mi prawa fizyki pozwalające bez wykonywania pracy z zewnątrz żeby dwa
    ciała wymieniły się temperaturami?
    Albo to samo tylko z udziałem pracy włożonej w przemieszczanie masy?
    Zobaczymy czy coś z podstawówki pamiętasz, czy wiesz tylko to czego się
    nauczyłeś na wyjazdowych szkoleniach dla marketingowców suto zakrapianych i
    obsługiwanych przez sekretarki agencji towarzyskich:)

  • 58. Data: 2012-07-19 18:35:19
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Podasz mi wreszcie według jakich praw fizyki liczy ten twój exel?

    dokładnie te które przytoczyłeś

    > Zobaczymy czy coś z podstawówki pamiętasz, czy wiesz tylko to czego się
    > nauczyłeś na wyjazdowych szkoleniach dla marketingowców suto zakrapianych
    > i obsługiwanych przez sekretarki agencji towarzyskich:)

    nie pień sie tylko daj adres, przeanalizujesz i albo sie ze mna zgodzisz,
    albo wskażesz błąd w rozumowaniu. Albo, albo...

    b.

  • 59. Data: 2012-07-20 17:23:10
    Od: <news>

    Użytkownik "Budyń" napisał:

    > dokładnie te które przytoczyłeś

    Cały cza kłamiesz! Ja takiego prawa fizyki pozwalającego to policzyć nie
    przytaczałem bo takiego nie znam, wiec jeśli ty takowe znasz to słucham:)
    Znam natomiast prawo mówiące że coś takiego jest niemożliwe i je
    przytaczałem:)

    > nie pień sie tylko daj adres, przeanalizujesz i albo sie ze mna
    > godzisz, albo wskażesz błąd w rozumowaniu. Albo, albo...

    Z czego ty niby te tajemnice robisz? Jakieś wyliczenia pod stołem:)
    Zapodaj to tutaj publicznie, bo inni też będą chcieli przeanalizować:)

  • 60. Data: 2012-07-20 19:39:59
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > przytaczałem bo takiego nie znam, wiec jeśli ty takowe znasz to słucham:)
    > Znam natomiast prawo mówiące że coś takiego jest niemożliwe i je

    wiem, wiem, przytaczałeś - dla takich samych mas tych samych substancji ich
    temperatura wypadkowa to temperatura średnia czyli (T1+T2)/2. Na razie sie
    zgadzamy, tak?

    No to luknij tu http://www.elgo.wroclaw.pl/wymiennik.xls
    Wiersz 4 to rura z płynem płynącym w prawo, wiersz 5 - rura z płynem w lewo.
    Płyny lokalnie wymieniają ciepło zgodnie z wzorem powyższym czyli uśredniają
    sie temperatury sąsiadujących komórek np D15 i D16.
    No to symulujemy:
    w każdym kroku (jednostce czasu) płyn jest przesuwany do sąsiedniej komórki
    (w górnej tabeli) i wyliczana jest temperatura średnia (w dolnej tabeli).
    Przez pierwszych kilkadziesiąt kroków jest początkowy stan nieustalony
    zależny od temperatuty początkowej - a potem jest zwykła praca wymiennika.

    Mając wejsciowe -30 i +30 otrzymujemy cos znacznie lepszego niż średnie 0,
    czyż nie? ;-)

    Gdyby kolumn dać wiecej (nieskonczonosc) to sprawnosc wyszłaby 100%

    No to napieraj, gdzie tu jest marketingowe kłamstwo :-)

    b.