  • 1. Data: 2009-04-16 07:20:26
    Temat: Gaspol - "promocyjny" koszt zewnętrznej instalacji gazowej dla domku jednorodzinnego.
    Od: k...@g...com

    Witam.
    Mam pytanie. Czy handlowiec Gaspolu robi mnie w konia? Dostałem ofertę
    - ponoć promocyjną - że całkowity koszt za postawienie całej
    instalacji zewnętrznej (czyli butla, rury, wykopy, wszelkie inne prace
    i materiały, itd. aż do przyłącza w kotle) będę musiał zapłacić
    4000pln + Vat i dodatkowo umowa będzie obwarowana moją deklaracją, że
    jestem zobowiązany wykorzystać minimalną, określoną ilość dostaw gazu
    od nich (liczyłem, że starczy tych przymusowych dostaw na jakieś 12-14
    lat ogrzewania domu).
    Wczoraj znalazłem na forum opinie, że ludzie dostając tego typu umowę
    i promocyjną cenę musieli zapłacić za całą instalację nie więcej niż
    1000pln. Może ma znaczenie fakt, że posty były z sierpnia 2007 roku.
    Sam nie wiem.
    Co jest grane w takim razie? Czy "promocyjna" cena 4000pln + Vat przy
    takiej niekorzystnej umowie to normalka w dzisiejszych czasach, czy
    pan handlowiec z Gaspolu po prostu chce mnie przerobić w wała? Jeśli
    ktoś zamawiał ostatnio montaż gazowej instalacji zewnętrznej to
    poproszę o wypowiedzi w tej kwestii.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-04-16 07:46:31
    Od: Mat <m...@g...com>

    Powinno być zdecydowanie poniżej 1000 - nie mogę teraz znaleźć
    notatek, ale jak porównywałem oferty to było chyba około 800-900
    złotych. A sprawdzałem pod koniec 2008.
    W końcu wybrałem Shella.

    A jaką ilość gazu musisz zużyć dokładnie i jaka jest ewentualny koszt
    rezygnacji ?

    Mat

  • 3. Data: 2009-04-16 07:54:36
    Od: k...@g...com

    On 16 Kwi, 09:46, Mat <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > złotych. A sprawdzałem pod koniec 2008.
    > W końcu wybrałem Shella.
    >
    > A jaką ilość gazu musisz zużyć dokładnie i jaka jest ewentualny koszt

    Nie pamiętam teraz dokładnie ilości, ale tak jak pisałem - liczyłem,
    że styknie na 12-14 lat. Koszt rezygnacji to kolejne 4000pln.
    PZDR

  • 4. Data: 2009-04-16 09:04:22
    Od: k...@g...com

> [...]
    > złotych. A sprawdzałem pod koniec 2008.
    > W końcu wybrałem Shella.
    >
    > A jaką ilość gazu musisz zużyć dokładnie i jaka jest ewentualny koszt

    Czyli że co? Wychodzi na to, że pan handlowiec chciał mnie wydymać na
    parę tysi.
    PZDR

  • 5. Data: 2009-04-16 09:10:02
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    .googlegroups.com...
> [...]
    > złotych. A sprawdzałem pod koniec 2008.
    > W końcu wybrałem Shella.
    >
    >Czyli że co? Wychodzi na to, że pan handlowiec chciał mnie wydymać na

    Dlaczego od razu "wydymać"
    Widocznie warunki promocji się zmieniły. Myślę że jakby mógł taniej toby
    zaproponował. Przeciez zalezy mu na pozyskaniu klienta.
    Zadzweoń zreszta do kliku podobnych firm i dowidz się jakie mają aktualnie
    "promocje"

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-04-16 09:35:57
    Od: k...@g...com

    On 16 Kwi, 11:10, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Dlaczego od razu "wydymać"

    Dlatego, że Polandia to egzotyczny kraj? Z autopsji?

    > Widocznie warunki promocji się zmieniły.

    Taka promocja to nie promocja, skoro wcześniej oferowali bardzo
    atrakcyjne ceny i też na tym dobrze wychodzili w trakcie późniejszej
    eksploatacji takiej instalacji gazowej.

    > Myślę że jakby mógł taniej toby
    > zaproponował. Przeciez zalezy mu na pozyskaniu klienta.

    Czy mu zależy, to się okaże przy następnym spotkaniu.

    > Zadzweoń zreszta do kliku podobnych firm i dowidz się jakie mają aktualnie
    > "promocje"

    Tak też już uczyniłem.

    > --
    > Pozdrawiam
    >
    > Krzysiek

    PZDR

  • 7. Data: 2009-04-16 09:51:40
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 16 Kwi, 11:35, k...@g...com wrote:

    > Tak też już uczyniłem.

    Powiem tylko że w głowie miałem utarty stereotyp że Gaspol musi być
    najtańszy.
    W końcu po sprawdzeniu innych ofert okazało się np. że Shell (który
    kojarzy się z drożyzną - patrz ceny paliw) dał wcale nie gorszą
    ofertę, także z telemetrią na czym mi zależało. Cena gazu zazwyczaj
    taka sama, cena dzierżawy butli ta sama, a co do jakości paliwa to
    jeszcze nie wiem - ale nie sądzę żeby było gorsze niż z Gaspolu
    (biorąc pod uwagę że to spora korporacja to być może jest lepsza
    gwarancja jakości gazu). Instalacja butli wyszła taniej - ale trzeba
    zrobić samemu płytę betonową.
    Nie ma gwarancji ceny na rok - tylko płacisz tyle ile kosztuje gaz w
    momencie tankowania - ale trzeba pamiętać że blokowanie ceny może być
    minusem (patrz np. teraz gdy cena gazu spadła chyba ze 3 tygodnie temu
    o 10 groszy).

    Dodam tylko że koniecznie trzeba pamiętać o wynegocjowaniu niższej
    ceny na pierwszy rok użytkowania (rabat).

    Pzdr
    Mat

  • 8. Data: 2009-04-16 10:20:40
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    e.googlegroups.com...
    > "promocje"

    Tak też już uczyniłem.

    I jakie efekty?

    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-04-16 10:28:11
    Od: k...@g...com

    wiadomościnews:9771c693-e1c3-404a-bbec-f9c09d63be21@
    p11g2000yqe.googlegroups.com...

    > Tak też już uczyniłem.
    >
    > I jakie efekty?
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    >
    > Krzysiek

    Dzwonili z Progas'u. Teraz nie ma promocji, ale ma być po 20-tym
    kwietnia. Na dzień dzisiejszy montaż kompletnej instalacji ze
    zbiornikiem podziemnym przy założeniu, że klient do niczego się nie
    dotyka wynosi ok. 5500pln brutto a minimalna deklarowana ilość gazu,
    którą trzeba zużyć to 2000 m. sześciennych. Czekam więc, aż wejdzie
    promocja i zobaczymy wtedy jak pozmieniają się ceny i zapewne warunki
    umowy.
    Jeśli chodzi o Shell, to czekam na razie na kontak z handlowcem.
    PZDR

  • 10. Data: 2009-04-16 10:34:07
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    .googlegroups.com...
[...]

    A tak z ciekawości to jak powierzchnia do ogrzania i jakich spodziewasz się
    rachunków miesięcznych za ogrzewanie tym medium?

    Krzysiek