  • 1. Data: 2010-05-25 09:57:36
    Temat: Gładź gipsowa wrażliwa na uszkodzenia
    Od: "szat" <2...@1...com>

    Hej
    Czy jest jakiś sposób na utwardzenie gładzi gipsowej ? Pól roku temu robiłem
    gładź i mam teraz w ścianach w cholerę dziur, a to rogiem szafki uderzyłem,
    a to suszarką zaczepiłem, a to zamkiem z kurtki. Nie spodziewałem się że to
    takie wrażliwe, mieszkałem w bloku to można było młotkiem w ścianę uderzać
    bez praktycznie żadnych efektów ubocznych.

    --
    Jar

  • 2. Data: 2010-05-25 10:48:05
    Temat: Re: Gładź gipsowa wrażliwa na uszkodzenia
    Od: "Arturo" <a...@a...cc>

    Mam dokladnie ten sam problem...masakra... gdybym wiedzial ze to bedzie
    takie wrazliwe w zyciu nie robilbym gladzi do pokoju (blok z lat 80-tych).

  • 3. Data: 2010-05-25 11:28:32
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 25 Maj, 11:57, "szat" <2...@1...com> wrote:
> [...]
    > takie wrażliwe, mieszkałem w bloku to można było młotkiem w ścianę uderzać
    > bez praktycznie żadnych efektów ubocznych.

    Fachowcy budowlani wiedza dobrze, ze do gipsu trzeba dolac znacznie
    wiecej wody, niz w przepisie - wtedy dluzej jest urabialny, a po
    wyschnieciu - bardzo miekki i latwy do szlifowania.

  • 4. Data: 2010-05-25 11:43:59
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 25 Maj, 12:48, "Arturo" <a...@a...cc> wrote:
    > Mam dokladnie ten sam problem...masakra... gdybym wiedzial ze to bedzie
    > takie wrazliwe w zyciu nie robilbym gladzi do pokoju (blok z lat 80-tych).

    Dlatego na wszystkich scianach mam tynki cementowo wapienne, zatarte
    na mokro szpachla cementowa - po przemalowaniu gruntem sniezki
    (walkiem) wyglada dokladnie tak samo jak przemalowana walkiem gladz, a
    twarde to jak cholera - polecam wszystkim! :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2010-05-25 11:46:26
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

> [...]
    > takie wrażliwe, mieszkałem w bloku to można było młotkiem w ścianę uderzać
    > bez praktycznie żadnych efektów ubocznych.

    Bo to był tynk cementowo-wapienny - gips nie jest odporny mechanicznie
    (nie mówiąc o niskiej odporności na wilgoć), a triki stosowane przez
    wykonawców ułatwiają im pracę ale nie polepszają właściwości
    "użytkowania" gipsu.
    Chcą mieć gładkie ściany można spokojnie sięgać po tynki cementowo-
    wapienne i wapienne - jest dużo wersji tynków "gładkich" i gładzi nie
    gipsowych.

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 6. Data: 2010-05-25 16:22:18
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "szat" <2...@1...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > spodziewałem się że to takie wrażliwe, mieszkałem w bloku to można było
    > młotkiem w ścianę uderzać bez praktycznie żadnych efektów ubocznych.

    Gips jest mięki, to fakt. Sam jednak mam już drugi dom z tynkiem gipsowym i
    sobie chwalę. Głównie za lepszy balans wilgoci w domu i moim zdaniem lepszy
    mikroklimat.

    Co do uszkodzeń to różnica między tynkiem gipsowym a cementowo-wapiennym
    jest taka, że ja mam w kilku miejscach zadrapaną ścianę ale rogi mebli i
    inne sprzęta całe.
    Z czasem człowiek się przyzwyczaja i bardziej uważa więc tych uszkodzeń nie
    jest tak wiele. Łatwo to też zaszpachlować.

  • 7. Data: 2010-05-25 16:44:03
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > (walkiem) wyglada dokladnie tak samo jak przemalowana walkiem gladz, a
    > twarde to jak cholera - polecam wszystkim! :)

    No ja niestety tak bardzo nie polecam jezeli ktos potrzebuje idealnej
    powierzchni. Mam to samo i niestety gladz okazala sie konieczna, no chyba,
    ze ktos lubi slady kierunku przesuwania pacy tynkarskiej i miejsca
    zacierania w postaci regularnych dolkow przy podswietleniu sciany czy sufitu
    z boku. Poza tym sciany gladziowane o wiele latwiej naprawic bez sladu.
    Niestety cos kosztem czegos.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2010-05-25 19:13:32
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Głównie za lepszy balans wilgoci w domu i moim zdaniem lepszy
    > mikroklimat.

    Myslalem, ze to wlasnie tynk cementowo-wapienny lepiej pracuje
    przyjmujac wilgoc lub ja oddajac.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 9. Data: 2010-05-25 19:45:04
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Głównie za lepszy balans wilgoci w domu i moim zdaniem lepszy
    > mikroklimat.

    Myslalem, ze to wlasnie tynk cementowo-wapienny lepiej pracuje
    przyjmujac wilgoc lub ja oddajac.

    Nie nie to robią tylko gipsy :).
    Przyjmą i oddają, ale mają za to inne wady (patrzy wyżej).

    Pozdrawiam
    Michał

  • 10. Data: 2010-05-25 20:02:24
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

    > Gips jest mięki, to fakt. Sam jednak mam już drugi dom z tynkiem gipsowym
    > i sobie chwalę. Głównie za lepszy balans wilgoci w domu i moim zdaniem
    > lepszy mikroklimat.
    Po czym poznajesz ten lepszy mikroklimat?
    Skąd wiesz ze masz lepszy "balans wilgoci" cokolwiek to znaczy?

    Kris