  • 51. Data: 2010-02-19 22:18:35
    Temat: Re: G
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "kryluta" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:4B7EE880.4040605@poczta.onet.pl...

    ... wszyscy tacy mądrzy w tej grupie,

    Hejka. Niestety nie wszyscy. Kilka pań zapomniało, że tnie się posty i
    zaśmiecają grupę tasiemcami. :-(
    Pozdrawiam wytykowo Ja...cki

  • 52. Data: 2010-02-20 07:43:44
    Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl>

    W artykule news:hlmtcr$k1q$1@news.interia.pl,
    niejaki(a): Moon z adresu <m...@y...com> napisał(a):

    > "dziadku, a kiedy to ostatni raz kochaliście się?
    > uu-huuu, uuu-huuu..."
    >
    > :)
    >
    > moon

    Bez przesady, wcale nie tak dawno uhu :-D

    --
    Pozdrawiam ciepło,
    Dziadek

  • 53. Data: 2010-03-01 15:21:13
    Temat: Re: Głosowanie na Maskotkę Roku 2010
    Od: "Jerzy Wierzchnicki" <jerzywierzchnicki@NO_SPAMpoczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jerzy Wierzchnicki" napisał:

    > - głosowanie kończy się18 marca o godz. 24.00
    > -głosować można tylko w tym wątku!

    Przypominam o głosowaniu!
    Dotychczas zgłoszono (w kolejności):
    -kot
    -lilia
    -mrówka
    -dżdżownica
    -sowa
    Wbrew kasandrycznym przepowiedniom prowadzi mrówka ;-)

    Miłej zabawy

    Komisja Skrutacyjna

  • 54. Data: 2010-03-01 20:33:05
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Jerzy Wierzchnicki" <jerzywierzchnicki@NO_SPAMpoczta.onet.pl>
    napisał w wiadomości news:hmgm60$e0b$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > -dżdżownica
    > -sowa
    > Wbrew kasandrycznym przepowiedniom prowadzi mrówka ;-)

    Grupa zazwyczaj wybierała na maskotkę roku
    stworzonko pożyteczne, nawet jeśli było szpetne.
    Tym razem prowadzi szkodnik. Czy to napewno jeszcze grupa ogrodowa?
    http://www.wymarzonyogrod.pl/1255_45.htm
    Mrówki:
    przesuszają ziemię, drążąc w niej korytarze i budując gniazda,
    odkrywają korzenie, bulwy i kłącza roślin, drążą w nich otwory,
    . powodują (pośrednio) osłabienie roślin zasiedlonych przez mszyce i
    inne szkodniki wydzielające rosę miodową, ponieważ opiekują się tymi
    szkodnikami,

    . uszkadzają drzewa, budując gniazda w ich drewnie,

    . niszczą pąki i kwiaty w poszukiwaniu nektaru,

    . w czasie suszy ogryzają młode pędy wierzchołkowe roślin.

    http://robale.pl/index/2/136
    ..."Mrówki zaciekle odpędzają wszelkie owady, które mogłyby mszycom zagrozić
    w zamian za co mogą spokojnie raczyć się słodką spadzią. U wielu gatunków
    mrówek opieka nad mszycami jest tak dalece posunięta, że przechowują one je
    w swych gniazdach przez okres zimy. "

    To może od razu zgłosić do konkursu mszycę i jej
    szkodliwą działalność na naszych roślinach
    oraz jej możliwości przenoszenia chorób wirusowych.
    Pójdźmy na całość. Jak się bawić to się bawić.

    Był czas kiedy Dirko w dyskusji grupowiczów,
    których ogrody i działki zostały zaatakowane przez mszyce
    popełnił nastepujacy tekst:
    ..."Hejka. ... zapomnieliśmy o mrówkach. Co radzisz, gdy mrówki bronią
    zaciekle kolonii "swoich" mszyc przepędzając biedronki, złotooki i inne
    pożyteczne owady. A przecież mszyce... :-( "Mszyce wysysając soki roślin
    pozbawiają je składników pokarmowych i zakłócają gospodarkę wodną
    (żegnajcie bujne rośliny). Ich słodkie wydzieliny, tzw. rosa miodowa, wabią
    mrówki (żegnajcie pożyteczne owady) i stanowią podłoże dla rozwoju
    grzybów sadzaków, które pokrywają liście czarnym nalotem (żegnaj
    asymilacjo). Ponadto mszyce przenoszą wirusy porażajace rośliny! (bez
    komentarza)" M-L Kreuter "Ogród w zgodzie z naturą"

    Pozdrawiam trzeźwo
    skryba

  • 55. Data: 2010-03-01 23:12:54
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    skryba ogorodowy wrote:
    > Użytkownik "Jerzy Wierzchnicki"
    >
    > Grupa zazwyczaj wybierała na maskotkę roku
    > stworzonko pożyteczne, nawet jeśli było szpetne.
    > Tym razem prowadzi szkodnik.

    "zazwyczaj" nie oznacza konieczności, z pewnością w ogrodach odgrywa ważną
    rolę, dlatego zgłosiłem.
    kret też nie jest pożyteczny, przynjamniej z mojego punktu widzenia.
    a kot, to już w ogóle!

    fakt, mrówy to dobre numery, pod płaszczykiem pozyteczności prowadzą krecią
    (sic!) robotę.
    u mnie mrówy "zagryzły" 3 letnią gruszeczkę, rozwaliły schody do domu, a już
    nie powiem ile razy pogryzły tyłe dzieciom.
    no i hodują te mszyce też.
    jednak właśnie dlatego są ważne, podobnie jak osy, czy inne diabelstwa i
    można nimi się zająć choćby lekko, maskotka roku i tak nie ma wpływu na
    bieżące dyskusje.

    moon

  • 56. Data: 2010-03-02 09:12:37
    Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl>

    "Moon" wrote ...

    > jednak właśnie dlatego są ważne, podobnie jak osy, czy
    > inne diabelstwa i można nimi się zająć choćby lekko,
    > maskotka roku i tak nie ma wpływu na bieżące dyskusje.

    W dodatku nasze mrówy w porównaniu do termitów czy komarów to aniołki
    łagodności! :)

  • 57. Data: 2010-03-02 10:07:22
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stworzonko pożyteczne, nawet jeśli było szpetne.
    > Tym razem prowadzi szkodnik. Czy to napewno jeszcze grupa ogrodowa?

    Gdybyśmy my Polacy mieli umiejętności mrówek w organizowaniu pracy i
    wytrwałości
    w realizacji ustalonych prac, to bylibyśmy dużo bogatsi.

    Mrówki to wzór gospodarności, dyscypliny i pracowitości.

    Głosuję na mrówki.!

    Pozdrawiam Krycha.

  • 58. Data: 2010-03-02 13:05:34
    Od: d...@a...abc.com.pl

    On Tue, 2 Mar 2010, Krycha wrote:

> [...]
    > w realizacji ustalonych prac, to bylibyśmy dużo bogatsi.
    >
    > Mrówki to wzór gospodarności, dyscypliny i pracowitości.

    Tyram jak głupi i nic z tego nie ma.
    75% wypracowanego dobra zabiera mi Państwo, żeby utrzymać swoich wyborców
    (urzędasów, budzetowców, emerytów itp.)
    Co do emerytów to dali się okraść akceptując grubą kreskę.
    Dzięki grubej kresce politycy z dóbr wypracowanych przez cały PRL
    łatali dziury budżetowe hodując coraz większe obciążenia dla budżetu.
    Koło się zamyka tylko mrówa tyra;-)
    Kij w mrowisko włożony.

    Pozdr.

    D.P.

  • 59. Data: 2010-03-02 13:34:49
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik <d...@a...abc.com.pl> napisał w wiadomości
    .pl...
    On Tue, 2 Mar 2010, Krycha wrote:

    (...)
    Tyram jak głupi i nic z tego nie ma.
    75% wypracowanego dobra zabiera mi Państwo, żeby utrzymać swoich wyborców
    (...).

    Brak królowej :-)

    Krycha

  • 60. Data: 2010-03-06 17:54:03
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Jerzy Wierzchnicki pisze:

    > Przypominam o głosowaniu!
    > Dotychczas zgłoszono (w kolejności):
    > -kot
    > -lilia
    > -mrówka
    > -dżdżownica
    > -sowa

    Głosuję na lilię.
    Dzisiaj wzbogaciłam się o OT Scarlet Delight
    i Lilium speciosum Album.
    Dżdżownice się może na mnie nie obrażą.
    Przecież dorzucam im jedzenia/zajęcia.

    Pozdrawiam, Barbara