  • 1. Data: 2009-08-01 11:31:54
    Temat: Gorące powietrze z klimatyzatora, a zagrożenie pożarowe !
    Od: "ONYX" <onyx78@[usunto]poczta.fm>

    Witam,

    Niedawno zakupiłem klimatyzator przenośny, który skutecznie obniża
    temperaturę w jednym z pomieszczeń w mieszkaniu na poddaszu.
    Zamiast wyprowadzić z niego gorące powietrze za uchylone okno, wykułem
    dziurę do kilkunastometrowego poddasza nieużytkowego. Są tam gołe krokwie i
    wełna mineralna. W związku z tym mam pytanie czy jest jakaś realna szansa,
    że tym gorącym powietrzem wywołam pożar ? Przyznaję, że powietrze napewno ma
    z 50/70 stopni i elemny wydmuchujące powietrze nieźle się nagrzewają.
    Powietrze nie jest na nic konkretnego skierowane, poprostu wtłaczas się do
    poddasza, które ma kilka wymiennikow powietrza w dachu. Liczyłem na to że
    gorące powietrze z klimatyzatora wywoła wręcz korzystny skutek w postaci
    wymiany nagrzewającego się powietrza tam, ale właśnie nie wiem co z ew.
    pożarem.

    ONYX
    Kraków
    ----------------

  • 2. Data: 2009-08-01 19:38:01
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "ONYX" <onyx78@[usunto]poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > i wełna mineralna. W związku z tym mam pytanie czy jest jakaś realna
    > szansa, że tym gorącym powietrzem wywołam pożar ?

    Pożar raczej nie, jedyne zagrożenie to zwiększone wysuszenie drewna (i tak
    zapewne suchego jak wiór).

    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl