  • 1. Data: 2010-09-02 10:12:57
    Temat: Grubośc ścian w bloku z wielkiej płyty
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Jak mozna określić grubość ścian b wiezowcu z lat 70. Interesuje mnie
    grubośc stropów oraz grubośc ścian pomiędzy mieszkaniami. Na pewno
    jest to "wielka płyta" ale mi to nic nie mówi.

  • 2. Data: 2010-09-02 10:45:56
    Temat: Re: Grubośc ścian w bloku z wielkiej płyty
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Grubość stropu to widać między schodami na klatce schodowej a grubość ścian
    też na klatce. Przy drzwiach są słupy wystające na pół metra - przynajmniej
    u moich rodziców. Blok z lat 80.

    PC

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    g2000yqq.googlegroups.com...

  • 3. Data: 2010-09-02 11:13:34
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Masz rację, grubośc stropu zmierzę, ale ściany pomiędzy sąsiadami to
    juz chyba nie? Nie mam nic wystającego. Pomięzy mieszkaniami jest
    ściana i drzwi i nie mam słupa wystającego.

  • 4. Data: 2010-09-02 11:25:58
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Jak na piętrze są symetryczne mieszkania to można obliczyć z różnicy
    długości ściany między mieszkaniami na klatce i w środku. Poza tym pewnie
    ściana, gdzie są drzwi wejściowe jest ścianą nośną i tam można zmierzyć.
    Zewnętrzne ściany też są nośne więc po otwarciu okna tez da się zmierzyć.

    PC

  • 5. Data: 2010-09-02 11:38:30
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 02.09.2010 13:25, PC pisze:
> [...]
    > pewnie ściana, gdzie są drzwi wejściowe jest ścianą nośną i tam można
    > zmierzyć. Zewnętrzne ściany też są nośne więc po otwarciu okna tez da

    Zewnętrzne pewno są docieplone, więc mogą być inne.

  • 6. Data: 2010-09-03 19:40:45
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 02 Sep 2010 03:12:57 -0700, slawek7 napisał(a):

    > Jak mozna określić grubość ścian b wiezowcu z lat 70. Interesuje mnie
    > grubośc stropów oraz grubośc ścian pomiędzy mieszkaniami. Na pewno jest
    > to "wielka płyta" ale mi to nic nie mówi.
    W mnie sciany nosnie (wiec i te miedzy mieszkaniami) na parterze maja
    17-20cm (rozrzut z powodu "dokladnosci" wykonania, blok z 76 roku).

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 7. Data: 2010-09-04 09:32:36
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Jak mozna określić grubość ścian b wiezowcu z lat 70. Interesuje mnie
    grubośc stropów oraz grubośc ścian pomiędzy mieszkaniami. Na pewno
    jest to "wielka płyta" ale mi to nic nie mówi.

    ===================================
    Ja miałem wszystkie ściany żelbetowe grubosci 11 cm, za wyjątkiem jednej
    wewnętrznej działowej grubości jakieś 5-6 cm. Czteropiętrowy blok z końca
    lat 70-tych. Ściany z oknami były murowane z gazobetonu 25 cm, ocieplane
    styropianem w czasach współczesnych.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 8. Data: 2010-09-04 09:45:54
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Rafał napisał:

    > Zewnętrzne pewno są docieplone, więc mogą być inne.

    Czy są...?
    Ja obecnie jeszcze mieszkam w bloku z połowy lat 70 i zewnętrzne ściany
    stanowi ok trzydziestocentymetrowa warstwa litego betonu, a na tym od
    zewnątrz jest może centymetrowa płyta z czegoś przypominającego azbest.

    Jestem teraz w lekkim szoku - jak zacząłem budować i interesować sie jak
    to powinno wyglądać, a jak funkcjonuje w dawnym budownictwie
    wielorodzinnym, to mnie aż ciarki przechodzą :-).

    Dom ociepliłem czternastką styropianu i dwadzieścia pięć cm wełny na
    poddaszu - ot kontrast :-))).

    pozdr
    robercik-us

  • 9. Data: 2010-09-04 10:33:59
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > wielorodzinnym, to mnie aż ciarki przechodzą :-).
    >
    > Dom ociepliłem czternastką styropianu i dwadzieścia pięć cm wełny na

    W podobnym bloku:

    - ściana szczytowa 16 cm + 5 cm styropian.
    - te 5 cm styropianu spokojnie daje radę.

    Budownictwo z tych lat 'lepiej" wygląda na wyspach. Szczególnie okna z
    pojedynczymi szybami.