    From: "Bogdann" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Grubość styropianu - ściana fundamentowa
    Date: Wed, 13 Oct 2010 21:36:59 +0200

    Witam

    Czy duże będą straty ciepła pomiędzy ociepleniem ściany fundamenowej
    styropianem EPS 100 grubości 5cm , a 10 cm (na to jeszcze idzie siatka +
    folia profilowana w obu przypadkach).

    Majster twierdzi, że 5cm wystarczy, dodatkowo, gdzie ściana fundamentowa
    będzie wystawać ponad ziemię, ten fragment (między ziemią a ociepleniem
    ściany) oklei styropianem do około 10cm (tłumaczy to tym, by ładnie
    wyglądało na styku z ociepleniem ściany).

    Fundamenty już są obsypane częsciowo piaskiem, ale gdyby wyszło, że ma to
    znaczenie istotne, zawsze można kazać dołożyć 5cm. Jedynie jako laik, nie
    mam pojęcia, czy to ma jakieś istotne znaczenie. Nie buduję domu pasywnego,
    ale mogę śmiało zainwestować 300zł w kolejne 5cm styropianu, jeżeli będę
    wiedział, że się to zwróci.

    pzdr
    Bogdan