  • 41. Data: 2017-07-14 13:53:26
    Temat: Re: Grzanie gazem droższe niż prąd w taniej taryfie?
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 14.07.2017 08:32, Myjk wrote:
    > Idioci wycinają DPF, bo dzięki
    > temu przecież mniej spalają i mniej szkodzą środowisku. Że trują siebie i
    > innych ludzi to już rybka.

    DPF wycinają, bo ich po prostu nie stać na wymianę.

  • 42. Data: 2017-07-14 13:56:06
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 14.07.2017 09:27, Lisciasty wrote:

    > Finalnie tak. Ale prądem grzejesz ze sprawnością 99,99%, a gazem to różnie,
    > taki prosty kociołek gazowy pewnie wydoli te 85% (sprawność spalania, regulacji
    > i cośtam jeszcze). Tym się mniej więcej różni energia użytkowa od końcowej.

    Ale jak prądem żeby strat nie było to tylko grzejniki na prąd w
    pomieszczeniach, bez żadnego centralnego kociołka elektrycznego.

  • 43. Data: 2017-07-14 14:13:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 14 Jul 2017 13:53:26 +0200, KIKI

    > DPF wycinają, bo ich po prostu nie stać na wymianę.

    DPF w 98% nie wymaga wymiany (chyba że ktoś zaleje olej niewłaściwy).
    Zepsuty jest zazwyczaj silnik albo jego podzespoły i wystarczy to naprawić.
    Zazwyczaj to mniejszy koszt niż wycięcie DPFa i jego emulacja. Tymczasem
    DPF wytną, to nie dosyć że przestanie łapać cząsteczki stałe, to jeszcze
    zostanie rozklekoany kopciuch. No bo po co reperować, skoro "problem"
    zniknął.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 44. Data: 2017-07-14 14:14:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 14 Jul 2017 13:53:26 +0200, KIKI

    > DPF wycinają, bo ich po prostu nie stać na wymianę.

    Tak w ogóle jak ich nie stać, to niech sobie taczkę kupią.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 45. Data: 2017-07-14 14:14:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 14 lipca 2017 13:56:08 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Ale jak prądem żeby strat nie było to tylko grzejniki na prąd w
    > pomieszczeniach, bez żadnego centralnego kociołka elektrycznego.

    Kociołek stoi w pomieszczeniu przyległym do użytkowych, od zewnątrz
    jest zaizolowany tak jak reszta chaty, nawet okna nie ma.
    Nie widzę więc strat :>

    L.

  • 46. Data: 2017-07-14 14:48:01
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 14.07.2017 14:14, Myjk wrote:
    > Fri, 14 Jul 2017 13:53:26 +0200, KIKI

    > Tak w ogóle jak ich nie stać, to niech sobie taczkę kupią.

    Tak gadać nie można. Mechanicy wycinają dpf-y bo sama idea jest do
    niczego i jak nie masz w okolicy obwodnicy, którą jeździsz to dpf się
    zatka. Późniejsze mycie go chemią nic nie daje. Uszczupla portfel
    jedynie. Nowy dpf kosztuje kilka tysięcy.

    Na szczęście ja mam same benzynowe nawet takie z silniczkiem V :-)

  • 47. Data: 2017-07-14 14:50:42
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 14.07.2017 14:14, Lisciasty wrote:

    > Kociołek stoi w pomieszczeniu przyległym do użytkowych, od zewnątrz
    > jest zaizolowany tak jak reszta chaty, nawet okna nie ma.
    > Nie widzę więc strat :>
    >
    > L.

    Zawsze jakieś są, pompowanie wody chociażby czy oddawanie energii do
    pomieszczenia gdzie stoim a nie jest tam niezbędna. Ta energia zwiewa do
    fundamentu niejako bokiem.

  • 48. Data: 2017-07-14 14:56:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-07-14 o 08:32, Myjk pisze:

    > To samo miałem napisać, ale mnie uprzedziłeś. :P Ci debile robią przez to
    > kompletnie krecią robotę, bo dzięki temu niejeden zwykły obywatel naszego
    > cudownego kraju jest święcie przekonany (także na tej grupie), że lepiej
    > jest kopcić pod strzechą węglem czy drewnem, bo to jest to samo przecież co
    > w elektrowni -- a nawet lepiej, bo elektrownia ma sprawność 30% a kocioł w
    > domu 85%.

    Ale tak samo debile(także na tej grupie) uważają, że jak w elektrowni
    spaliny są filtrowane, to następuje ich automatyczna dezintegracja i już
    nigdy truć nie będą. Jednak żaden z nich jakoś nie chce zamieszkać w
    pobliżu jakiejkolwiek elektrowni.

    > To samo jest z dieslami bez DPFu.

    Problemem nie są diesle, z DPFem czy bez, ale ilość ludzi na tej plancie.

  • 49. Data: 2017-07-14 14:59:59
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 14 lipca 2017 14:50:44 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Zawsze jakieś są, pompowanie wody chociażby czy oddawanie energii do
    > pomieszczenia gdzie stoim a nie jest tam niezbędna.
    > Ta energia zwiewa do fundamentu niejako bokiem.

    Przy kotłowni wielkości 2m2? Co tam ucieknie? A gazowy też ma pompki,
    tego nie biorę pod uwagę. Zresztą zaizolowany kociołek prądowy
    który grzeje taką temperaturę ile trza (np. 30 st. C w podłogę) wielkich
    strat mieć nie będzie.

    L.

  • 50. Data: 2017-07-14 15:53:23
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-07-14 o 14:48, KIKI pisze:

> [...]
    > zatka. Późniejsze mycie go chemią nic nie daje. Uszczupla portfel
    > jedynie. Nowy dpf kosztuje kilka tysięcy.

    Dla mnie w ogóle te wszystkie diesle to jest jakaś paranoja...

    > Na szczęście ja mam same benzynowe nawet takie z silniczkiem V :-)

    Ja też, z tą różnicę,ą, że u mnie praktycznie wszystkie auta są V ;)

    Pzdr

    --
    /__/_* /