  • 1. Data: 2011-06-24 22:46:35
    Temat: Ile cementu na sciany fundamentowe?
    Od: Lucky <l...@v...pl>

    Witam,
    Mam zagadke: Ile cementu powinno pojsc na wymurowanie 73 mb scian
    fundamentowych o wysokosci 1.3 m z bloczkow betonowych? Z mojego
    liczenia wychodzi mi ilosc zaprawy:
    8 warstw zaprawy * 73m * 0.24 szerokosc * 0.03 grubosc (wystarczy?) =
    nieco ponad 4m3 zaprawy, czyli pewnie cos okolo 1200 kg cementu.
    Dobrze licze?
    Dzieki,

  • 2. Data: 2011-06-24 22:52:57
    Temat: Re: Ile cementu na sciany fundamentowe?
    Od: Marek K <m...@W...pl>

    W dniu 2011-06-25 00:46, Lucky pisze:
> [...]
    > 8 warstw zaprawy * 73m * 0.24 szerokosc * 0.03 grubosc (wystarczy?) =
    > nieco ponad 4m3 zaprawy, czyli pewnie cos okolo 1200 kg cementu.

    3cm na spoine to troche za duzo. Raczej 1-1,5 cm.
    Z kolei 300 kg na m3 betonu to przymało.
    Wg mnie trochę powinno zostać z tych 1200 kg.
    Ale lepiej niech się wypowiedzą praktycy.

    Marek

  • 3. Data: 2011-06-24 23:52:57
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Marek K" <m...@W...pl> wrote in message

    > 3cm na spoine to troche za duzo. Raczej 1-1,5 cm.

    Dokładnie tak. Murowane będzie z bloczków B15 na zaprawę od B1 do B5 (zależy
    od trzeźwości) i jeszcze 3cm. Takie spoiny ulegną kompresji. Trzeba pilnować
    przepisu na zaprawę i jej grubości. 1cm i nie popuścić.

  • 4. Data: 2011-06-25 07:37:56
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Dzisiaj kupilem tone cementu , wstępnie majster mowil że powinno
    starczyć na 700 bloczków...

  • 5. Data: 2011-06-25 08:20:07
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Lucky wrote:
> [...]
    > =
    > nieco ponad 4m3 zaprawy, czyli pewnie cos okolo 1200 kg cementu.

    my używamy worek na taczkę piasku i wychodzi zdrowo

    jeffrey

  • 6. Data: 2011-06-25 10:46:51
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-25 01:52, kiki pisze:

> [...]
    > (zależy od trzeźwości) i jeszcze 3cm. Takie spoiny ulegną kompresji.
    > Trzeba pilnować przepisu na zaprawę i jej grubości. 1cm i nie popuścić.

    ew. rozebrać i wziąść inną ekipę.... KIki!- nic sie nie 'skompresuje'...
    ;) (sprawdz jakie będa napreżenia w tej zaprawie... )
    spoina powinna mieć 1-1,5, max 2 cm.

    Michał

  • 7. Data: 2011-06-26 08:46:22
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 25 Cze, 12:46, MichałG <g...@w...pl> wrote:

    > ew. rozebrać i wziąść inną ekipę.... KIki!- nic sie nie 'skompresuje'...

    Jak nie - skompresuje sie do .zip i zaprawa skurczy sie o 30%. Dom
    siadzie, wieniec nic nie pomoze bo sa w nim butelki po piwie zamiast
    betonu, a zbrojenie ukradli zlomiarze (latwo mieli bo bylo zle
    powyginane i wogole nie zwiazane ze soba). A wogole to ten cement z
    zaprawy byl oszukany - sam popiol. Sprzedac dzialke poki jeszcze sie
    da i przeprowadzic sie na drugi koniec polski - zamieszkac pod mostem
    w kartonowym pudelku po telewizorze. Tylko uwaga - chinskie kartony sa
    oszukane - w zimie moga przemarzac ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2011-06-26 13:15:46
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 26-06-2011 o 10:46:22 Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > da i przeprowadzic sie na drugi koniec polski - zamieszkac pod mostem
    > w kartonowym pudelku po telewizorze. Tylko uwaga - chinskie kartony sa

    Chyba się wkurzyłeś :) ale ja podobnie mam, już Kikiego i paru innych
    troll-i czytać nie mogę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2011-06-26 22:07:43
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    On 25 Cze, 12:46, MichałG <g...@w...pl> wrote:

    > ew. rozebrać i wziąść inną ekipę.... KIki!- nic sie nie 'skompresuje'...

    > Jak nie - skompresuje sie do .zip i zaprawa skurczy sie o 30%. Dom

    A tymasz już budowę ukończoną i przezimowałeś chociaż raz ?

  • 10. Data: 2011-06-26 22:08:13
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message

    A ty też już zamieszkałeś i przezimowałeś ?