  • 1. Data: 2009-06-20 07:31:22
    Temat: Ile czasu odczekać do izolowania fundamentów
    Od: "tz" <t...@w...pl>

    Witam
    chciałbym się zapytać ile czasu powinny odstać ściany fundamentowe murowane
    z bloczków betonowych zanim zostanie na nie położona izolacja
    przeciwwilgociowa i zanim zostaną zasypane.
    Wczoraj ekipa rozpoczęła u mnie murowanie fundamentów i poinformowali mnie
    że w niedzielę skończą murować i je zaizolują a w poniedziałek obsypią z obu
    stron.
    Coś mi się wydaje, że to trochę za szybko. Przecież ten fundament jeszcze
    nie zdąży dobrze związać a woda, która w nim jest to będzie mi zapewne
    odparowywać latami jeśli w ogóle będzie miała jak odparować.
    Dodam, że ściana ma wysokość 1m grunt jest przepuszczalny a poziom wód
    gruntowych ok. 2 pod powierzchnią.
    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2009-06-20 07:37:28
    Temat: Re: Ile czasu odczekać do izolowania fundamentów
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "tz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odparowywać latami jeśli w ogóle będzie miała jak odparować.
    > Dodam, że ściana ma wysokość 1m grunt jest przepuszczalny a poziom wód

    wystarczy jak podeschnie zewnętrzna warstwa, zeby sie tylko izolacja
    trzymala,

    p.

  • 3. Data: 2009-06-20 08:02:07
    Od: "tz" <t...@w...pl>

    > wystarczy jak podeschnie zewnętrzna warstwa, zeby sie tylko izolacja
    > trzymala,
    ....tylko zewnętrzna? przecież izolacja przeciwwilgociowa idzie z dwóch
    stron (wewnątrz i na zewnątrz) i od góry (czyli ze wszystkich stron) i
    dlatego zastanawiam się co z tą wodą się stanie po odcięciu możliwości
    odparowywania ze wszystkich możliwych stron. Jakoś mi się to nie podoba.

  • 4. Data: 2009-06-20 09:02:58
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

> [...]
    > dlatego zastanawiam się co z tą wodą się stanie po odcięciu możliwości
    > odparowywania ze wszystkich możliwych stron. Jakoś mi się to nie podoba.

    woda w betonie wiąże, nie paruje,
    piszac o zewnętrznej miałem na myśli warstwę 1-2 cm po obu stronach sciany,
    wiekszosc srodkow hydroizolacyjnych wymaga wyschenietej powierzchni
    teraz juz chyba dobrze napisalem :)

    pzodr
    p.

  • 5. Data: 2009-06-20 15:26:06
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > że w niedzielę skończą murować i je zaizolują a w poniedziałek obsypią z

    Co to za ekipa co pracuje w niedzielę ??? Chyba chcą szybko zakończyć robotę
    i zwiać...

  • 6. Data: 2009-06-20 15:29:51
    Od: "kiki" <n...@l...yt>

    "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote in message

    > Użytkownik "tz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    Ja bym odczekał miesiąc

    Mogą przecież robić inne rzeczy w tym czasie.

  • 7. Data: 2009-06-20 18:38:52
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    kiki <n...@l...yt> wrote:

    > Ja bym odczekał miesiąc
    >
    > Mogą przecież robić inne rzeczy w tym czasie.

    U mnie wystarczyło kilka dni, przy takiej pogodzie jak obecnie i
    miesiąc może byc mało. Izolację sie kładzie na suchy fundament i
    tyle.

    J.

  • 8. Data: 2009-06-20 21:14:15
    Od: "kiki" <n...@l...yt>

    "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message

    > U mnie wystarczyło kilka dni, przy takiej pogodzie jak obecnie i miesiąc
    > może byc mało. Izolację sie kładzie na suchy fundament i tyle.

    Tak jest, na suchy. Żeby te lepiki trzymały to musi być suchy. A suchość się
    sprawdza przyklejająć folię do muru w słoneczny dzień-przezroczystą. Jak
    zaparuje to jeszcze nie czas.