  • 11. Data: 2012-11-28 12:16:56
    Temat: Re: Ile kW przez jaka rurke?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:0e1d6962-782c-4bbb-bcb2-a778715258b0@go
    oglegroups.com...

    > 1m3 na godzin�, dla rurki o �rednicy 12mm oznacza przep�yw z
    > pr�dko�ci� 2,5m
    >
    > / s
    > Nie wydaje mi siďż˝ to prawdopodobne.

    > Mam pociagniety kran na taras pexem wlasnie 16'stka - ma on ok 15mb.
    > Napelniam wiadro 15l w niecala minute, czyli wychodzi na godzine dokladnie
    > 1m3,
    > spokojnie taka predkosc / przeplyw jest mozliwy do uzyskania i nie ma w
    > tym nic dziwnego :)
    > pozdr.

    Że jest możliwa w instalacji wodnej to ja wiem, ale czy jest obecna w
    instalacji CO gdy pompa pracuje na pierwszym biegu?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2012-11-28 14:59:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
> [...]
    > przepchnąć 100W, 500W, czy może 2kW
    >
    > Wyjaśnienie dla dociekliwych mężczyzn i ciekawskich kobiet:
    > Jest sobie instalacja zrobiona systemem rozdzielaczowym, w której
    > ktoś sobie wymienił dwa grzejniki na znacznie większe niż były,
    > pozostawiając do nich stare wąskie rurki. Grzejniki te nigdy nie są
    > tak ciepłe jak inne. Nawet po zamknięciu wszystkich innych grzejników
    > te grzejniki się nie nagrzewają do końca. Oczywiście są
    > odpowietrzone. Moje podejrzenie jest takie, że po prostu rurka nie
    > jest w stanie dostarczyć odpowiedniej mocy przy zadanej temperaturze

    teoretycznie jest to możliwe choć zwykle rurka 16 wystarcza dla typowych
    grzejników.

    jakiej mocy są te podmienione grzejniki?

    może wystarczy zrobić na pozostałych jakieś kryzowanie (nastawy na zaworach
    grzejnikowych zrobić)

  • 13. Data: 2012-11-29 01:11:42
    Od: Piotr Boncza <piotr_boncza%gazeta.pl@gtempaccount.com>

    On 28 Lis, 14:59, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > jakiej mocy są te podmienione grzejniki?
    >
    > może wystarczy zrobić na pozostałych jakieś kryzowanie (nastawy na zaworach
    I tu pewnie spoczywa piesek. Mniej prawdopodobne, że źle dobrano
    rozdzielacz.
    Moce podane są np w poradniku uponora na stronie 28
    w tabeli: Dopuszczalne obciążenia cieplne dla przewodów Uponor PE-RT/
    AL/PE-RT i Uponor evalPEX-a
    http://www.uponor.pl/~/media/Files/Uponor/Poland/Por
    adniki/System%20instalacji%20wodociagowych%20i%20grz
    ejnikowych/woda_poradnik_p.pdf

    http://tnij.org/porprojuponor

    pozdrawiam Piotr

  • 14. Data: 2012-11-29 10:25:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Piotr Boncza" napisał w wiadomości grup
    6g2000vbb.googlegroups.com...

> [...]
    > AL/PE-RT i Uponor evalPEX-a
    > http://www.uponor.pl/~/media/Files/Uponor/Poland/Por
    adniki/System%20instalacji%20wodociagowych%20i%20grz

    Dzięki, dla 20K widzę około 4kW czyli powinno wystarczyć. Nie sądzę by ten
    grzejnik miał więcej. Czyli problem jest gdzieś indziej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2012-11-29 10:37:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > grzejników.

    > jakiej mocy są te podmienione grzejniki?

    Dokładnie nie wiem. Dwupłytowe 900/1800 z tego co znalazłem w katalogach to
    taki dwupłytowy grzejnik ma 2-3 kW

    Wcześniej były 600/1800 i ponoć nie było problemu - były całe ciepłe.

    > może wystarczy zrobić na pozostałych jakieś kryzowanie (nastawy na
    > zaworach grzejnikowych zrobić)

    Problem występuje nawet gdy na rozdzielaczu pozostałe obwody są zamknięte.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2012-11-29 17:56:38
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 27 listopada 2012 16:06:13 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > prostu rurka nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej mocy przy zadanej
    >
    > temperaturze i mocy pompy. Czy to możliwe?

    Sprawdz czy sa na pewno odpowietrzone. U mnie inicjalnie tez odpowietrzylem ale po
    rozpaleniu w piecu trzeba bylo znowu im powietrze spuscic.

  • 17. Data: 2012-11-29 18:22:34
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]

    > prostu rurka nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej mocy przy zadanej
    > temperaturze i mocy pompy. Czy to możliwe?

    możliwe, ale ja bym raczej stawiał na jakieś problemy (opory) z samym
    przepływem
    może w czasie wymiany grzejników coś napaskudzili i ledwo płynie ?

    miałem kiedyś taki przypadek
    i już szamana chcieli wzywać...

    masz możliwość zmierzenia strumienia?
    wystarczy go porównać z innym, "normalnym" grzejnikiem

  • 18. Data: 2012-11-30 01:00:10
    Od: Piotr Boncza <piotr_boncza%gazeta.pl@gtempaccount.com>

    On 28 Lis, 10:29, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:
    > U ytkownik "Maciek"  napisa w wiadomo ci grup
    et...

    > wiem. Instalacja nie moja wi c nie znam wszystkich szczeg w. Robiona przez
    > fachowca dzia a a dobrze przez kilka lat - popsu o si jak w a ciciel
    > zmieni grzejniki na znacznie wi ksze.

    Ok, zmienił grzejniki, a zawory zostawił te co były?
    To może po prostu nastawy są do mniejszych.

    pozdrawiam Piotr

  • 19. Data: 2012-11-30 06:12:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    qlphon wrote:

> [...]
    > i już szamana chcieli wzywać...
    >

    > masz możliwość zmierzenia strumienia?
    > wystarczy go porównać z innym, "normalnym" grzejnikiem

    he he wiadomo każdy ma w domu miernik do pomiaru przepływów w rurach :)

  • 20. Data: 2012-11-30 10:51:58
    Temat: Re: Ile kW przez jaka rurke? - Rozwiązanie
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Dziękuję wszystkim za rady, niestety nie zdążyłem ich sprawdzić w praktyce
    bo właściciel jednak zdecydował się wezwać fachowca. Fachowca coś zrobił i
    znowu wszystko działa.

    Niestety nie dowiedziałem się, czy przyczyną było jednak zapowietrzenie
    (choć właściciel cały czas się zarzekał, że odpowietrzył) czy może zła
    nastawa na zaworze powrotnym / kryzowanie. Bo właściciel nie wie, co
    fachowiec zrobił. Zrobił i jest dobrze.

    Pozdrawiam
    Ergie