  • 51. Data: 2011-05-12 21:40:30
    Temat: Re: Instalacja gło?nikowa w salonie
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-05-02 01:21, quent pisze:

    > Dużo częściej co prawda miałem okazję testować kolumny głośnikowe niż
    > kable ale kiedyś robiłem taki test dla siebie mając kable od jakiegoś
    > budżetowego kombjana 1mm2 oraz dosyć grube bo 4mm2 kable głośnikowe
    > bandridge (oba po max 10m), które podłaczyłęm w bi-wiring i dało się
    > usłyszeć różnice coś więc ją musiało powodować.

    To się nazywa autosugestia...

  • 52. Data: 2011-05-25 07:10:07
    Temat: Re: Instalacja głośnikowa w salonie
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.05.2011 23:35, quent pisze:

    > Tylko proszę, czytaj więcej niż ostatni post bo to już jest irytujące
    > zwyczajnie. Nigdzie nie piszę, że jest to jedyny faktor mający wpływ na
    > dźwięk. Ciężko wyczuć jak mocno to wpływa na przenoszenie wysokich tonów
    > dlatego od razu dodaję, że przewody trzeba posłuchać zanim się wyda
    > kasę. Tak samo jak każdy inny komponent audio. Najlepiej wziąć ze sobą

    No to posłuchaj - w podwójnej ślepej próbie, której audiofile boją się
    jak diabeł święconej wody, bo w tych próbach okazuje się, że audiofila
    można zastąpić rzutem monetą ;->

    > drut elektryczny dla porównania. Jak nie robi Ci różnicy to kładź w
    > ścianach druty!
    > Mnie robi i kupiłem plecionkę ale też bez szaleństw cenowych.

    Plecionka nic nie zmienia dla efektu naskórkowego - potrzebny jest
    przewód licowy z każdym włókienkiem osobno izolowanym.

    A zważywszy że największe moce są potrzebne dla najniższych
    częstotliwości - twoje obawy o efekt naskórkowy w kablach głośnikowych
    to jakaś fobia.

  • 53. Data: 2011-05-25 07:14:17
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.05.2011 01:21, quent pisze:

    > Wzory są znane ale ja nie mam zamiaru na podstawie obliczeń wyrabiać
    > sobie opinii nt. kabla. Zapominasz, że dotykamy dosyć sliskiej materii

    Czyli uważasz, że kable używane do przesyłania dźwięków przestają
    podlegać ogólnym prawom fizyki? ;->

    > jaką jest dźwięk. Cała masa elektrycznych cech stanowi o tym czy dane

    Dźwięk nie jest śliski.

    > kolumny głośnikowe grają przestrzennie czy też dźwięk się do nich lepi
    > nie tworząc żadnej sceny stereo. Masz na tę piękną scenę jakąś pewną

    Dźwięk się lepi... Fascynujące. Co jeszcze? Może się sepuli?

    [ciach]

    > lub mniejsze ciśnienie akustyczne przekładające się na głośność tylko o
    > charakter dźwięku. Nie podejrzewam, żeby przy tej długości kabla na tę
    > zmianę miała wlyw tylko różnica przekrojów.

    Charakter dźwięku... Może jeszcze jego osobowość, wykształcenie i
    zdolność kredytowa?

  • 54. Data: 2011-05-25 07:16:45
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.05.2011 10:32, quent pisze:

    > Dla mnie jedyny sprzęt pomiarowy, który mi cokolwiek mówi to moje uszy.
    > Wybierając kolumny czy wzmacniacz polegam na odsłuchu, nie podłączam
    > oscyloskopu ani multimetra.
    > Nie da się ocenić np. wzmacniacza po danych technicznych. Dwa mające te

    Da się.

    > same parametry w tabeli a jednak a każdy gra inaczej.

    Bo jednego nienawidzisz, a drugi budzi sympatię?

    [ciach]

    > Nie wykluczone ale jednak myślę, że nie wydawało mi się. Test robiłem
    > sam dla siebie więc nie miałem na celu udowadnianie czegoś komukolwiek.

    ROTFL

  • 55. Data: 2011-05-25 07:34:03
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.05.2011 01:03, Sierp pisze:

    > to cie rozwala?
    > chłopie, wejdź na stronę
    > http://www.audiostrefa.pl/okablowanie-c-48.html?filt
    er_id=45&sort=2a
    > i poczytaj opisy kabli :-)

    A ja polecam google i hasło "audiofilskie voodoo". Tam jest wszystko -
    włącznie z magicznymi kamieniami poprawiającymi akustykę pomieszczenia i
    lakierem do membran głośnikowych.

    > normalnie jakbym czytał zachwyty kipera nad dobrym winem :P

    Tutaj wyjdę na profana, bo wino to dla mnie zepsuty sok owocowy ;->

    Za to mogę porozmawiać o herbatach :)

  • 56. Data: 2011-05-25 08:26:48
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup

    > Da się.

    Każdy gra inaczej. Trzeba posłuchać...

    --
    Pozdr. Q
    www.elipsa.info

  • 57. Data: 2011-05-25 08:30:42
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup

    > Dźwięk się lepi... Fascynujące. Co jeszcze? Może się sepuli?

    Jak Tobie się nie sepuli to tylko się cieszyć!!

  • 58. Data: 2011-05-25 08:35:43
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.05.2011 10:30, quent pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup

    > Jak Tobie się nie sepuli to tylko się cieszyć!!

    Niestety - nie mam sepulek...

    A bez tego odbiór dźwięku jest zubożony.

  • 59. Data: 2011-05-25 08:38:36
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.05.2011 10:26, quent pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup

    > Każdy gra inaczej. Trzeba posłuchać...

    To posłuchaj - w podwójnej ślepej próbie.

    A potem w charakterze "eksperta" użyje się rzutu monetą.

  • 60. Data: 2011-05-25 08:38:51
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup
    > Niestety - nie mam sepulek...
    > A bez tego odbiór dźwięku jest zubożony.

    No to temat sepulenia mamy załatwiony.
    A jak kupujesz kolumny głośnikowe to słuchasz jak grają zanim wyłożysz kasę?