  • 21. Data: 2017-05-04 19:05:06
    Temat: Re: Instalacja odgromowa Uziomy
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.05.2017 23:01, Maniek4 wrote:

    > Ty mi powiedz konkretnie po co robic uziom fundamentowy?

    Jak dla mnie to żadnego możesz nie robić :-)
    Fundamentowy jest najtrwalszy, do końca życia budynku nie będzie rdzewiał.
    Jest najtańszy, bo masz go za darmo, niejako przy okazji.
    Ma gigantyczną powierzchnię więc i rezystancję w okolicach 1-2 ohma.
    Jest blisko chronionego punktu.

    Chyba negatywnych cech nie ma.

  • 22. Data: 2017-05-04 19:12:30
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.05.2017 21:30, Budyń wrote:

    > tak mnie sie wydaje ze fizycy budują coraz bardziejsze modele ale do rzeczywistosci
    sie nie zblizają :) Teraz są na etapie strun i bran i nadal g... wiedzą.
    > Wlasnie sciągnąłem cos hawkinga i bede sie doktoryzowal dalej :)

    Hawking to raczej kosmolog od spraw czarmych dziur i ich parowania,
    spraw powstania wszechświata i nieistnienia boga :-)

  • 23. Data: 2017-05-04 23:26:16
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-05-04 o 19:05, KIKI pisze:

> [...]
    > Jest najtańszy, bo masz go za darmo, niejako przy okazji.
    > Ma gigantyczną powierzchnię więc i rezystancję w okolicach 1-2 ohma.

    Kiki, ja sie pytam nie czemu akurat przez fundament, tylko w ogole po co
    go robic?
    Pytam ktorys raz z kolei i widze same takie jakie napisales. Pytanie
    jest, co konkretnie tam podlaczasz?

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2017-05-04 23:28:01
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-05-04 o 19:12, KIKI pisze:

> [...]
    >
    > Hawking to raczej kosmolog od spraw czarmych dziur i ich parowania,
    > spraw powstania wszechświata i nieistnienia boga :-)

    A glownym argumentem jest fakt, ze nie mialby czasu by stworzyc swiat,
    bo czasu nie bylo.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2017-05-05 03:04:16
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 04.05.2017 23:26, Maniek4 wrote:

    > Kiki, ja sie pytam nie czemu akurat przez fundament, tylko w ogole po co
    > go robic?
    > Pytam ktorys raz z kolei i widze same takie jakie napisales. Pytanie
    > jest, co konkretnie tam podlaczasz?

    Szynę GSW tam podłączam. Nie rozumiem pytania? Jeżeli uziemienie jest w
    przyłączu i rozdział PEN też w przyłączu to PE należy uziemiać TAKŻE
    lokalnie ile razy się da. Czym bliżej ten uziom jest przy GSW tym
    lepiej. Jak nie ma fundamentowego to można wbić kilka szpilek wiercąc w
    chudziaku ale też blisko GSW. Ale fundamentowy da lepsze parametry,
    niższą rezystancję CZYLI ŁATWIEJSZY PRZEPŁYW PRĄDU DO ZIEMI.

  • 26. Data: 2017-05-05 03:13:36
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 04.05.2017 23:28, Maniek4 wrote:

    > A glownym argumentem jest fakt, ze nie mialby czasu by stworzyc swiat,
    > bo czasu nie bylo.

    Już pomijając argument Hawkinga... ty chyba nie wierzysz, że bóg to
    wszystko stworzył? Z czego on się składa? Z cząstek elementarnych? Jakie
    prwa fizyki obowiązują boga? Gdzie on przebywa? Czy obowiącuje go
    prędkość światła? Czemu PI to 3.14, a inne stałe mają takie, a nnie inne
    wartości?
    Pytań jest więcej niż odpowiedzi :-)

  • 27. Data: 2017-05-05 08:09:55
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-05-05 o 03:04, KIKI pisze:
    > Szynę GSW tam podłączam. Nie rozumiem pytania? Jeżeli uziemienie jest w
    > przyłączu i rozdział PEN też w przyłączu to PE należy uziemiać TAKŻE
    > lokalnie ile razy się da

    Pisząc "należy" masz na myśli "przepisy nakazują", czy może "zaleca się"?

    --
    MN

  • 28. Data: 2017-05-05 08:11:23
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2017-05-03 o 15:41, PiOtR pisze:
    > Ja tez tak chce zrobić, osobno dla instal. odgromowej i osobno dla
    > ochrony przeciwp.
    > Natomiast elektryk sie upiera, ze instlacje odgromowa nalezy podlaczyc
    > do zbrojenia lawy fund.

    Pytanie, czy w ogóle musisz uziemiać lokalnie instalację elektryczną. O
    ile wiem, nie ma przepisów to nakazujących, gdy do domu prowadzi
    instalacja 5-żyłowa.

    --
    MN

  • 29. Data: 2017-05-05 08:48:44
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 5 maja 2017 08:11:21 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Pytanie, czy w ogóle musisz uziemiać lokalnie instalację elektryczną. O
    > ile wiem, nie ma przepisów to nakazujących, gdy do domu prowadzi
    > instalacja 5-żyłowa.

    normalnie jak maniek :-) Dla wszelkiej jasnosci:
    można pozostać na żyle PE dostarczonej z energetyki. Rozwiązanie jest akceptowalne i
    technicznie i cenowo. Natomiast w sposób absolutnie prosty i tani mozna sobie uziom
    poprawić zwiększając bezpieczenstwo własne i urządzeń w budynku poprzez wykonanie
    praktycznie ZA DARMO uziomu fundamentowego.
    Powinniscie miec tak czy inaczej ochronniki - jesli będą blisko porządnego uziemienia
    to statystycznie ochronią lepiej (mniejsze przepięcia sie pojawią). Jesli uziemienie
    bedzie 30m dalej (i 5x gorsze) to przepięcia będa wyższe.

    Ale -nie, nie musiscie sobie zrobić dobrze :)

    b.

  • 30. Data: 2017-05-05 08:56:58
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 5 maja 2017 03:13:40 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > prwa fizyki obowiązują boga? Gdzie on przebywa? Czy obowiącuje go
    > prędkość światła? Czemu PI to 3.14, a inne stałe mają takie, a nnie inne

    Ale takie pytanie jest nieco idiotyczne - Bóg nie jest bytem sfery materialnej, nie
    jest zbudowany z kwarków, nie obejmuje go nasza fizyka ani czas. Swiat materiany z
    czasem, przestrzenią , prawami fizyki itd to konstrukcja zbudowana dla ludzi.
    Bóg w stosunku do swiata materialnego mozna porównać do człowieka w stosunku do
    książki. Jest w książce i upływ czasu, (ale mozemy zajrzec na koniec), jest
    konstrukcja zbudowana z liter itd. Opisane są komplente historie, ale litery i papier
    nie są całością rzeczywistosci.
    Rzeczywistosc swiata duchowego nie jest dla nas do ogarniecia umysłem - ale to nie
    dowodzi ze jej nie ma.

    b.