  • 1. Data: 2012-08-04 22:30:59
    Temat: Izolacja pozioma
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Kolejna zagwozdka.

    Mam w projekcie na chudziaku izolację poziomą.
    Pomalować czymś ala dysperbit, zgrzać papę termozgrzewalną, dalej
    styropian i jastrych.

    Budowlańcy zmodyfikowali mi to w ten sposób, że po papie jest folia,
    styropian, folia i dopiero jastrych.

    Niby spoko, ale jeden twierdzi, że znacznie lepiej jest na gorąco (na
    lepiku) położyć 2 warstwy papy, drugi, że to przestarzała technologia i
    lepiej porządnie zgrzać termo.

    Irek.N.

  • 2. Data: 2012-08-05 18:12:13
    Temat: Re: Izolacja pozioma
    Od: "inż. Jaskiniowy" <l...@w...pl>

    W dniu 2012-08-04 22:30, Irek N. pisze:
> [...]
    >
    > Niby spoko, ale jeden twierdzi, że znacznie lepiej jest na gorąco (na
    > lepiku) położyć 2 warstwy papy, drugi, że to przestarzała technologia i

    Zależy jak wysoko masz wodę.
    U mnie wody (do głębokości 5m przynajmniej) nie ma więc kładę warstwę
    papy na emulsji wodnej. Bez zgrzewania idt.
    Jak jest woda w poziomie fundamentów to im więcej izolacji tym lepiej..

  • 3. Data: 2012-08-05 23:52:39
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > papy na emulsji wodnej. Bez zgrzewania idt.
    > Jak jest woda w poziomie fundamentów to im więcej izolacji tym lepiej..

    W studni obok (20m) jest na poziomie -6m, ale glina dookoła, słabo
    przepuszczająca, więc jak popada to mokro będzie.

    Pytanie więc nie czy, tylko jaką najlepiej.

    Irek.N.

  • 4. Data: 2012-08-06 06:16:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Irek N. wrote:

    > W studni obok (20m) jest na poziomie -6m, ale glina dookoła, słabo
    > przepuszczająca, więc jak popada to mokro będzie.
    >
    > Pytanie więc nie czy, tylko jaką najlepiej.

    a zero masz jak wysoko nad poziomem gruntu?

    imho jak jest sucho to nie ma kompletenie żadnego sensu robic jakiś cięzkich
    izolacji...

    solidna gruba folia budowlana na chudziaku i po robocie.

  • 5. Data: 2012-08-06 07:01:17
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > a zero masz jak wysoko nad poziomem gruntu?

    Jeżeli przez zero uważasz górę ławy, to jakieś 40cm powyżej rodzimego
    gruntu, ale tylko 20cm powyżej przyszłej kostki brukowej.
    Chudy (górna powierzchnia) będzie gdzieś na poziomie tej kostki.

    > imho jak jest sucho to nie ma kompletenie żadnego sensu robic jakiś
    > cięzkich izolacji...
    >

    > solidna gruba folia budowlana na chudziaku i po robocie.

    Bez mas impregnujących i papy?

    Irek.N.

  • 6. Data: 2012-08-06 13:42:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Irek N. wrote:

> [...]
    > gruntu, ale tylko 20cm powyżej przyszłej kostki brukowej.
    > Chudy (górna powierzchnia) będzie gdzieś na poziomie tej kostki.

    bez...