  • 1. Data: 2012-07-31 09:16:46
    Temat: Jak duża szczelina wentylacyjna + wybór wełny
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Witam !

    Na poddaszu krokwie mają po 17cm głębokości. Na dachu mam folię
    paroprzepuszczalną ale o niskiej przepuszczalności wody. Trzeba więc
    zastosować szczelinę + zrobić wentylację.

    Na początku myślałem aby dać między krokwie wełnę 15cm , ale boję się że
    szczelina 2cm (a może i mniej) to stanowczo za mało. Wyczytałem że producent
    podają różne liczby. Jedni aby szczelina wynosiła pomiędzy 3-6cm , inni że
    minimum 3cm , inni że min. 2.5cm
    Dodatkowo dużo zależy od nachylenia dachu jak i wysokości dachu ...

    Czy ktoś z Was ma doświadczenie jak z tą szczeliną jest i jakie jest minimum
    ?

    Zastanawiam się czy zamiast wełny 15cm między krokwie dać 12cm. Było by 5cm
    szczeliny więc sądzę że wełna miała by bardzo dobrą wentylację i była by
    bardzo mała szansa aby zawilgotniała ...

    Na początku myślałem aby dać 15cm + 10cm , ale jakbym miał użyć wełny 12cm
    to raczej na drugą warstwę dałbym 15cm (czyli 27cm) bo 22cm to chyba za mało
    na poddasze.

    Zastanawiam się czy warto dopłacać do wełny 0,035 (SuperRock /TopRock) , czy
    jednak nie wziąć wełny np. 0,039 lub coś zbliżonego. Cena dużo niższa ...

    Zastanawiam się bo dom nie jest super energooszczędny i nie wiem czy jest
    sens ładować sporą kasę w dach jeśli nie wpływnie to zbyt mocno na bilans
    energetyczny. W podłodzie mam 10cm styropianu (0,038) , na ścianach
    styropian 15cm (zwykły frezowany) , w stropie 30cm wełny (0,044).

    Zatem czy jest jakiś sens płacić za jakąś super wełnę jeśli prawdopodobnie
    zysk z jej zastosowania będzie znikomy ?