  • 1. Data: 2010-07-04 20:01:30
    Temat: Jak skrocic brzoze aby jej nie uszkodzic?
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    Witam,
    Mam na dzialce piekne brzozy (z 50 sztuk). Nie moge jednak pozwolic czesci z
    nich dorosnac do rozmiarow jak ich starsze kolezanki (20-30 metrow).
    Widzialem ostatnio na TVN Style brzoze o szerokim pniu a niska. Jak
    maksymalnie moge przyciac dorosla brzoze, aby nie zrobic jej krzywdy ale
    maksymalnie ja skrocic? W tej chwili moje kandydatki na skrocenie maja po
    ok. 10 metrow a chcialbym, aby nie przekraczaly docelowo 5-7 metrow. Uciac
    od razu po trzy-piec metrow, czy co roku ucinac po troszku? Co juz zrobi im
    kuku a co jeszcze nie?
    Pozdrawiam
    marcan

  • 2. Data: 2010-07-05 05:37:59
    Temat: Re: Jak skrocic brzoze aby jej nie uszkodzic?
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "marcan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > od razu po trzy-piec metrow, czy co roku ucinac po troszku? Co juz zrobi

    Śmiało tnij nawet połowę. Licz się z koniecznością corocznego cięcia
    pionowych odrostów.
    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 3. Data: 2010-07-05 06:08:29
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    skryba ogorodowy pisze:

    > Śmiało tnij nawet połowę.

    Byle nie wiosną, najlepiej późną zimą, bo inaczej będzie płacz wielki.
    --
    B.

  • 4. Data: 2010-07-05 07:03:54
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Bbjk" <b...@q...pl> wrote in message

    > Byle nie wiosną, najlepiej późną zimą, bo inaczej będzie płacz wielki.
    > --
    > B.

    Może osłabić ich wzrost pobierając przy ruszeniu soków na przedwiośniu sok
    brzozowy - wiercąc dziurke i podstawiając butlę. Sok leczący zęby -
    zwłaszcza u dzieci. Prócz tego miły napój nawet podfermentowany. :-))

  • 5. Data: 2010-07-05 16:36:07
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "skryba ogorodowy" napisał
    > Śmiało tnij nawet połowę.
    Dzięki, ale kiedy najlepiej? Może być jesienią, czy lepiej (jak ktoś
    doradzał) późną zimą - po mrozach a przed kwitnięciem? Łatwiej jesienią, ale
    czy nie przemarznie? Nawet jak zaćapkam sztuczną korą...

  • 6. Data: 2010-07-05 16:37:36
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "Bbjk" napisał:
    > Byle nie wiosną, najlepiej późną zimą, bo inaczej będzie płacz wielki.

    Chodzi Ci o sok, który cały wypłynie? Póżna zima to początek marca. A co jak
    będzie taka, jak w tym roku - długo mróz trzymał...

  • 7. Data: 2010-07-05 16:38:47
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "Panslavista" napisał
    > Może osłabić ich wzrost pobierając przy ruszeniu soków na przedwiośniu sok
    > brzozowy - wiercąc dziurke i podstawiając butlę. Sok leczący zęby -
    > zwłaszcza u dzieci. Prócz tego miły napój nawet podfermentowany. :-))

    Ciekawy pomysł - zainteresowałem się sokiem na poważnie :-)
    A jak przewidujesz z tym hamowaniem wzrostu? Jak to mogłoby wyglądać na
    przestrzeni lat?

  • 8. Data: 2010-07-05 16:54:19
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    http://ciecinski.eco.pl/sok.html