  • 51. Data: 2024-01-11 14:44:31
    Temat: Re: Jak tam defrosty u Was?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.01.2024 09:08, Myjk wrote:
    > Przedwczorajsza noc, 12:30 sąsiad pisze że zimno w domu, pompa
    > "grzeje się" do 37sC w parę sekund i się wyłącza (brak bufora,
    > tylko podłogówka). Mróz -10sC, lecę zobaczyć co się stało.
    > A tam kalafiorek na pompce obiegowej CO, buuum!
    >
    > https://zapodaj.net/images/a4b20cc664ad4.jpg

    Jakiej marki pompka? Mieliście zapasową?

    > Podobno coś pośmiardywało... :>
    > Dobrze że nie stanęła przy defroście. :P

    Pół biedy. A gdyby tak przy defroście zaciął się zawór czterodrogowy!

    U mnie od ostatniego piątku, PC chodzi 24/7. Kontempluje jak
    zaimplementowali PID.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 52. Data: 2024-01-12 17:17:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 11 Jan 2024 14:44:31 +0100, Mateusz Bogusz

    > Jakiej marki pompka?

    Jakiś najtańszy badziew, omis, bo to była mocno
    budżetowa instalacja. :> Ale mnie też zawiódł
    Grundfoss Alpha 1L (pompa zaczęła wywalać
    różnicówkę), a to już sprzęt za 5x droższy.

    > Mieliście zapasową?

    Pojechałem do nowego domu, tam mam póki co dwie
    nieużywane, wspomniane wcześniej Grundfossy
    na nieużywanym buforze wody lodowej.

    > Pół biedy. A gdyby tak przy defroście zaciął się zawór czterodrogowy!

    https://youtu.be/UROAOmOUnFs?si=IezstrcspEr1A36N&t=2
    31

    > U mnie od ostatniego piątku, PC chodzi 24/7. Kontempluje jak
    > zaimplementowali PID.

    U mnie podobnie, chociaż niby jeden stop dziennie jest.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 53. Data: 2024-01-13 11:39:17
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.01.2024 17:17, Myjk wrote:
    > Jakiś najtańszy badziew, omis, bo to była mocno
    > budżetowa instalacja. :> Ale mnie też zawiódł
    > Grundfoss Alpha 1L (pompa zaczęła wywalać
    > różnicówkę), a to już sprzęt za 5x droższy.

    No to tyle jeżeli chodzi o:
    - panie, tam nie ma co się psuć!
    - żywotność 25 lat panie!

    Może i sprężarka czy parownik, ale w praktyce jak widać tak samo jak z
    każdym innym urządzeniem. Na YT Karol z Katowic ma filmy gdzie wymienia
    czterodrogowe, rozprężne, płytki z elektroniką i nie są to sprzęty
    kilkunastoletnie.

    > Pojechałem do nowego domu, tam mam póki co dwie
    > nieużywane, wspomniane wcześniej Grundfossy
    > na nieużywanym buforze wody lodowej.

    Czyli warto dzwonić zawsze do fachury, bo nawet jak sklepy zamknięte to
    ten coś wynajdzie ;-)

    > https://youtu.be/UROAOmOUnFs?si=IezstrcspEr1A36N&t=2
    31

    Głosujcie na najgorszą usterkę jaka może (teoretycznie) się przytrafić.
    Ja podałem mój typ :-P

    > U mnie podobnie, chociaż niby jeden stop dziennie jest.

    Jak napisałem, tak w piątek w nocy osiągnęła temperaturę na histerezie.
    Załączyłem ponownie "zegarówkę". A tak w ogóle od Świąt coś
    wykombinowałem związane z tym z czym zacząłem ten wątek. Będzie temat
    dla Lorda. Później się pochwalę :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 54. Data: 2024-01-13 13:43:28
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/01/2024 17:17, Myjk wrote:
    > Grundfoss Alpha 1L (pompa zaczęła wywalać
    > różnicówkę)

    A wiadomo dlaczego?