  • 11. Data: 2009-12-07 18:40:44
    Temat: Re: Jaki wentylator
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    news:hfgiuf$p6f$1@news.interia.pl...

    > Chodzi o to, ze wentylator moze powodowac ciag wsteczny w kominie i
    > wysysanie spalin z kotla. Ma racje.

    Może i logiczne. Chociaz jak jest nawiew w kotłowni(a powinien być) to nic
    zlego sie nie powinno stać.
    Kilka lat temu regularnie bywałem w niewielkiej kotowni zasilajacej
    jednostke wojskową. Były tam 3 spore kotly miałowe i były tam też w suficie
    potężne wentylatory wyciagowe normalnie.

    Kris

  • 12. Data: 2009-12-07 23:14:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > jednostke wojskową. Były tam 3 spore kotly miałowe i były tam też w
    > suficie potężne wentylatory wyciagowe normalnie.

    Ale moze byly tez spore zetki w scianie?

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-12-08 08:21:06
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ale moze byly tez spore zetki w scianie?

    Na pewno były.
    Więc myśle. Bardziej chodzi mi o to że chyba nie jest zabronione stosowanie
    wentylatorów w kotłowniach.

    Krzysiek

  • 14. Data: 2009-12-08 14:50:39
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > Witam
    >
    > Potrzebuję zrobić wentylację kotłowni w domu.
    > Sprawa polega na tym, że gdy dorzucam opał do pieca w kotłowni robi się gęsto
    > od dymu, który przedostaje się dalej do domu.
    > Pomyślałem o jakimś wentylatorze, który przez kawałek rury odciągnąłby w
    ciągu
    > kilku (-nastu) minut ten dym na dwór.
    > Proszę o pomoc w wybraniu odpowiedniego wentylatora.

    Mapisz nieco wiecej, szczegolnie interesuje mnie lokalizacja Twojej kotlowni
    ale nie w planie lecz w przekroju pionowym budynku.
    Czy czasem nie masz tak, ze kotlownia jest we wkopanej w ziemie piwnicy, do
    ktorej wlot powietrza z zewnatrz jest znacznie wyzej od "popielnika".
    W tym przypadku zawsze bedziesz mial problem z "cugiem". Po prostu fizyka tu,
    jak wszedzie dziala i tylko ew. przedluzenie komina w gore o dwa metry moze
    sprawe rozwiazac.
    Wentylator, jak Ci tu juz madrzy ludzie napisali, tylko sprawe pogorszy.
    Pzdr.
    Tornad

  • 15. Data: 2009-12-08 15:34:38
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 3 Gru, 22:05, " Roman" <s...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > od dymu, który przedostaje się dalej do domu.
    > Pomyślałem o jakimś wentylatorze, który przez kawałek rury odciągnąłby w ciągu

    lepsze byloby zakonczenie komina tzw strazakiem z ewentualnym
    przedluzeniem (ocieplenie dla dorzucania nic nie zmieni... tylko do
    rozpalania)

    czyli normalnie sie pali a tylko jak otwierasz drzwiczki pojawiaja sie
    wsteczne ciagi?

    czy kotlownia ma swoje okno/nawiew? czy zamykasz za soba kotlownie jak
    do niej wchodzisz?

    normalnie przy otwieraniu to powinno sie jeszcze lepiej palic :-)

    z.

  • 16. Data: 2009-12-20 13:51:12
    Od: Jarek <j...@n...pl>

    Witam!

    Roman pisze:
> [...]
    > kilku (-nastu) minut ten dym na dwór.
    > Proszę o pomoc w wybraniu odpowiedniego wentylatora.

    Wentylator może być. Ale żeby wciągał powietrze z dworu do kotłowni. Jak
    w kotłowni będziesz miał nadciśnienie to na pewno żadnego zadymienia nie
    będzie. Generalnie problem tkwi gdzieś indziej - jak już ktoś pisał, coś
    jest z nawiewem lub kominem.

    Jarek