  • 31. Data: 2010-12-29 17:11:40
    Temat: Re: Jedna czy dwie tyaryfy
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Gru, 17:55, "4CX250" <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Będziesz więc czekał do 23:00 z praniem? Zresztą ile jest na rynku pralek czy
    > zmywarek które po dostarczeniu napięcia z programatora zaczną cykl prania lub
    > zmywania? Coś mi się wydaje że trzeba to ręcznie często zrobić gdyż w wielu
    > urządzeniach jest magiczny przycisk START.

    Zdecydowanie wiecej jest pralek czy zmywarek z wbudowanym zegarkiem w
    ktorym sobie programujesz kiedy ma startnac LUB nawet, kiedy ma byc
    pranie gotowe! Wybierasz sobie 6:00 i o 6:00 pranie jest gotowe :)
    Witamy w XXI wieku panie :)

    > Pomijasz komfort życia. Życie taryfiarza jest zmorą psychiczną jak życie
    > kredyciarza.

    Wogole nie zwracasz uwagi na to jaka masz taryfe i ktora jest godzina
    i tyle..

    > Ja bym się w żadne maty nie pchał. Jeśli ogrzewanie prądem to mimo to w podłodze
    > rurki z wodą. Kocioł elektryczny to możesz sobie nawet sam zrobić :)
    > W ten sposób wiem że jak coś się podzieje z cenami prądu to mogę dostawić kocioł
    > na jakieś paliwo i grzać normalnie a nie zrywać włosów że w podłodze zatopione
    > bezużyteczne druty. Druga sprawa to obecność rurek z wodą w podłodze podwyższa
    > znacząco zdolność akumulacji podłogi. Grzejąc matami podłoga po prostu nie
    > będzie napewno tak długo ciepła jak podłoga z rurami z wodą.

    Glupoty piszesz :) W takich wypadkach robi sie grubsza posadzke
    (10-12-15cm), a kable grzejne daje sie przewymiarowane (150-200W/m2),
    zeby moznabylo w II taryfie zakumulowac w tej wylewce jak najwiecej
    energii.

    Ogrzewanie pradem - TAK. Ale trzeba miec w dachu 50cm welny, 30cm
    styro na scianach, prosta bryle, super okna, zadnych mostkow
    cieplnych, ostatnia warstwa na fundamencie wykonana ze specjalnych
    bloczkow (nie pamietam nazwy ale pare tysiakow trzeba wydac) itp.
    Bardzo blisko pasywniaka (ale to jeszcze nie pasywniak). Znam taki dom
    - da sie grzac tylko w II taryfie i na CO zuzywa sie ponizej 800 pln /
    SEZON :) Zuzycie wychodzi rzedu 2 tys kWh / rok. W tym wypadku wogole
    nie ladowalbym sie w ogrzewanie z rurkami wodnymi chocby dlatego ze
    aby osiagnac 200W/m2 to w niektorych miejscach trzebaby ostro zagescic
    rurki - wyszlaby horrendalna ilosc obwodow.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2010-12-29 18:43:29
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    f.googlegroups.com...
> [...]

    >ktorym sobie programujesz kiedy ma startnac LUB nawet, kiedy ma byc
    >pranie gotowe! Wybierasz sobie 6:00 i o 6:00 pranie jest gotowe :)

    No dobra są ale ja mam pralkę whirpool z 2004r która tego nie ma.
    Czy mam wydać 1500zł na nową pralkę po to aby się sama załączała po 22:00 ?

> [...]
    >(10-12-15cm), a kable grzejne daje sie przewymiarowane (150-200W/m2),
    >zeby moznabylo w II taryfie zakumulowac w tej wylewce jak najwiecej

    Niech ci będzie ale i tak wolałbym mieć wodę na wrazie czego gdyby się okazało
    że prąd znacznie zdrożeje.

    Marek

  • 33. Data: 2010-12-29 19:05:18
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 29 Gru, 19:43, "4CX250" <t...@p...onet.pl> wrote:

    > No dobra są ale ja mam pralkę whirpool z 2004r która tego nie ma.
    > Czy mam wydać 1500zł na nową pralkę po to aby się sama załączała po 22:00 ?

    Nie - w takim wypadku uzywasz jej tak samo jak dotychczas :) Nie
    obawiaj sie - energetyka nie wylaczy zdalnie od 6-13 i 15-22 gniazdka
    w Twojej lazience ;) 2004 to juz swoje lata ma - max 3-4 i bedzie
    trzeba kupic nowa - wtedy sobie kupisz taka z timerkiem ;)

    > Niech ci będzie ale i tak wolałbym mieć wodę na wrazie czego gdyby się okazało
    > że prąd znacznie zdrożeje.

    Nawet jak zdrozeje 4 x w stosunku do innych zrodel energii (co jest
    IMHO niemozliwe) to dalej bedzie tanio. Rezygnujac z mat, a wstawiajac
    tam rurki z woda - zachodzi spore ryzyko, ze nie zmiescisz sie w 100%
    w II taryfie. Trzebaby dorzucic bufor.. I tak dalej - robia sie koszty
    inwestycyjne. Takie zabiegi maja sens w standardowym, czy
    energooszczednym domu (takim jak moj czy pewnie Twoj) - w nim montaz
    chocby PC szybko sie zwroci (w porownaniu do pradu) :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2010-12-30 09:46:26
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-12-2010 o 20:05:18 Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    napisał(a):

    > Nawet jak zdrozeje 4 x w stosunku do innych zrodel energii (co jest
    > IMHO niemozliwe) to dalej bedzie tanio.
    Ale Adamie Marek ma rację, ogrzewanie podłogi kablami niesie sporo
    problemów
    np ustawienie mebli, dywaniki itp, przy wodnym ogrzewaniu nie ma tych
    problemów
    poza tym rurki i rozdzielacze, piec są tańsze od kabli czy mat, tak że
    suma sumarum koszty
    inwestycyjne dla wodnego ogrzewania są mniejsze i bardziej elastyczne w
    aranżacji domu,
    no i pozostaje elastyczność w wyborze źródła ciepła, czego przy ogrzewaniu
    prądem nie ma.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 35. Data: 2010-12-30 15:02:34
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości
    f.googlegroups.com...

    >Wybierasz sobie 6:00 i o 6:00 pranie jest gotowe :)

    Efekt jest taki że przed wyjściem do pracy muszę wstać wcześniej
    zamiast sobei jeszcze pospać aby wyciągnąć to pranie i porozwieszać je
    gdyż inaczej w ciągu dnia po prostu zgnije w tej pralce.

    >Wogole nie zwracasz uwagi na to jaka masz taryfe i ktora jest godzina
    >i tyle..

    Nie byłbym taki pewien.
    Żona ma się zwolnić z pracy żeb się zmieścić z obiadem w ciągu dwóch
    konkretnych godzin?
    Zamiast wieczorem odpocząć przed TV albo biorąc wannę ma prasować?

    Marek

  • 36. Data: 2011-01-03 20:42:13
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > No i druga powazniejsz sprawa, w 2012 planuje rozpocząc budowe drugiego
    > domu i bardzo poważnie zastanawiam się nad ogrzewaniem go prądem. Wszędzie
    > podłogówka i albo elektryczne maty grzejne albo duży bufor grzany w
    > drugiej taryfie i podłogówka tradycyjna wodna.
    > Koszty ogrzewania zblizone do grzania pewnie a koszty inwestycyjne niższe.
    > Temat tez chętnie poddałbym pod dyskusje

    Ogrzewasz dom drewnem majac gaz za plotem a zastanawiasz sie nad ogrzewaniem
    pradem?? :-))

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2011-01-03 20:43:53
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    >I po to aby zaoszczędzić miesięcznie 30zł miałbym kupować stado zegarów
    >sterujących nie spać po nocach bo trzeba zmywać, prać, wyciągać i
    >porozwieszać bo do rana w pralce zgnije.
    > Ja i cała rodzina mamy zmieniać swoje przyzwyczajenia i komfort życia na
    > gorszy za 30 złotych?
    >
    > Nawet za stówę bym tego nie zrobił.

    Eeee tam. Dla szesciu dych cieszysz sie z solarow. :-))

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2011-01-03 21:00:21
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > - G11: 691,33 pln, tj. 8295 pln / rok
    > - G12: 550,97 pln, tj. 6611 pln / rok
    > - G12e: 529,85 pln, tj. 6358 pln / rok
    >
    > Mysle ze moglbym nawet sprobowac przejsc na ogrzewanie 100% w II
    > taryfie (w ewentualnych kilka bardzo mroznych dni zawsze zostaje
    > odpalenie kominka na 3-4h ;-) Wtedy G12e wychodzi 479,45 pln / mc
    > czyli 5753 pln / rok. Calkiem fajnie :)

    Dzis dostalem fuckture z PGNiG. Zuzycie od 21 pazdziernika do 20 grudnia to
    459 m^3 GZ50, co daje kwote 885 zl. Wczesniejsza fucktura od konca sierpnia
    do 20 pazdziernika to kwota 330zl o ile dobrze pamietam i nie mam kominka. W
    listopadzie mielismy mrozy ponizej -20C, wiec to nie okres zartow. Byc moze
    kwota 5753/rok to dobry wynik, ale dla gazu ciagle niekonkurencyjny.
    O dziwo Kris zaczal cos wspominac o bezobslugowym zrodle ciepla, wiec na
    jego miejscu nie rezygnowalbym z gazu o ile taki wybor bedzie.

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2011-01-03 21:08:17
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    >aby osiagnac 200W/m2 to w niektorych miejscach trzebaby ostro zagescic
    >rurki - wyszlaby horrendalna ilosc obwodow.

    800zl/sezon i 200W/m^2?

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2011-01-03 21:14:51
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ogrzewasz dom drewnem majac gaz za plotem a zastanawiasz sie nad
    > ogrzewaniem pradem?? :-))

    To plany dla drugiego domu. Wszędzie podlogówka wodna, duzy bufor grzany
    pradem w II taryfie.
    Kwestia przeliczenia wszystkiego dokladnie.
    W II taryfie prąd wychodzi taniej od gazu